1 Haziran 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

1 Haziran 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

COMFU-HOBİ COMPU- İkizler ve Burcu İkizler burcu bir anlamda insanların ya da daha doğrusu analojik düşüncenin, benzerlik denen bu esrarengiz şeyle asırlık uğraşmasının bir ifadesidir. Gerçekten de bütün mi- tolojilerde ikizlerle ilgili öyküler bulunur; Yunanlılar'da Kastor ve Pollux Kral Arthur hikayelerinde Balin ve Ba- lan vs. Bizim için ikizlerin birbirine benzerliği, açıklanma- sı gereken (örneğin ikizlerin aynı genlere sahip oldukları tarafından açıklanması gereken) bir şeydir. Oysa analojik düşünce için benzerlik asıl açıklayıcı unsurun kendisidir. Onun için asıl açıklanması gereken, birbirine bunca ben- zeyen bir şeyin nasıl olup da aynı şey olmadığı, her şeye rağmen farklı kalmayı başarabildiğidir. Bu yüzden ikizler hakkındaki bütün mitolojik öykülerde başlarından ne ka- dar farklı serüvenler seçerse seçsin, ikizler sonunda ortak bir kadere kavuşurlar. İkizler burcu insanında da bu özel- liklere rastlamak mümkündür. İkizler insanı kendisine hem benzer hem benzemez. Değişkendir, ancak değişkenliği söz- gelimi bir akrebin ya da balığın bölünmüşlüğüne ya da çift kişilikliliğine benzemez. Daha çok değişik koşullara uyum gösterebilmesi, onların havasına girebilmesiyle ilgili bir de- ğişkenliktir burada sözkonusu olan. Bunu ikizlerin kendi madeni olan civaya benzetebiliriz. Civayı başka hiçbir şeyle karıştırmak mümkün değildir. Kendisine özgü soğuk parlaklığı her zaman ayırdedicidir. Ama diğer yandan sıvı özellikleri taşır cıva; özgülüğünü kaybetmeden girdiği her kabın biçimini alır. Son olarak İkizler'in koruyucu tanrısının “Tanrılar elçisi” Hermes olduğunu hatırlatalım. Bu yüzden İkizler Hermes'ten yalnızca onun haber vermedeki beceresini de- ğil, genel olarak iletişim kolaylığını da almışlardır. Bu yüz- den söyleşilerine doyum olmaz, ama bunca kıvrak bir dil tehlikeli de olabilir; dedikodularından sakının. O Haziran Ayında | İkizler çabanız gerekli. yıldız ters, ) İşinizle ilgili sorunlarınızı evinize yansıtmazsanız evinizde mutlu haberlerle karşılaşabilirsiniz ya da evinizle ilgili mutlu değişiklikler 25 Hazirana kadar kardeşler, yeğenler ya da ortaklarınızla sinirli gergin ilişkili bir dönem. Kırıcı olmamak için özel Yolculuklar ve basın yayınla ilgili harcamalarınızda aşırılıklardan kaçının. Kaldı ki, tasarladığınız uzun yolculuklar engelleniyor. Ayrıca bu ay bilgisayarınız, videonuz, TV'niz ya da müzik setinizle ilgili sorunlarınız olabilir (ters Uranus 3. evinizle sert açıda. Ayrıca dört yıldız daha yani toplam 5 olabilir. Evliyseniz çocuklarınızla ilgili başarı haberleri sizi çok sevindirecek (Merkür ve Venüs 4. evde ve uyumlu durumda). Ufak tefek kırık çıkıklarla sonuçlanan kazalar olabilir. Hatta bu dönemde ameliyat da olabilirsiniz. Diş ağrıları da sağlığınızı tehdit ediyor (Ters Mars 10. evde ve Oğlak'ta yukardan ters açılar yapıyor, ancak Uranüs'le çok ters açı yapmadığından kazalar ufak tefek olaca, Elinize top!u para geçebilir (ters Pluto 8. evde, Değişik fıkırler yeni buluşlar size ün ya da para kazandırabilir. Siz en iyisi bir Teleteknik yetkilisiyle görüşün. O commodore aa