1 Haziran 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

1 Haziran 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

Yine Eğitim Eğlenceli, bir matematik iş- lemleri programı tanıtacağız size, Programın adı “PLAYFUL PROF”, Programı yüklediğiniz- de son derece sevimli bir pro- fesör beliriyor ekranda, Space tuşuna bastığınızda size oyun- cu sayısı soruluyor. Bu oyunu iki kişi oynayabilir ve farklı dü- zeylerde, farklı alanlarda ya- rışabilirsiniz. Seçeneğinizi belirttikten son- ra ekrana yeni bir menü beli- recektir. Bu menünün size sağ- ladığı olanaklara göre bir ya da iki joystick'le veya klavyey- le oynayabilirsiniz. Bu arada bir tebeşir çıkıp seçeneğinizi işaretliyor. Güzel, yumuşak bir müzik eşlik ediyor size, Üçün- cü aşamada isminiz soruluyor; yine tebeşir sizin verdiğiniz ko- mutlar doğrultusunda isminizi yazıyor. Oyun diyoruz ya; aslında bayağı ciddi bir ders progra- mı bu. Bir o kadar da eğlen- celi. Sonraki menüde, topla- ma, çıkarma, çarpma, bölme arasında seçim yapıyorsunuz. Toplamada zorluk düzeyine göre dört tamsayılı; üç kesirli aşama var. Birinci aşamada iDİrinci zorluk derecesinde)| so- ru çıkıyor, cevabı bilip bilme- diğiniz soruluyor. Yanlış cevap verince veya return'e basınca ekranda doğru cevap bir ba- samaklı işlemlerde resimli, di- ğerlerinde işlemle anlatılarak veriliyor. Doğru cevap verip space'e bastığınızda hayaletli ve güleryüzlü güneşli bir resim çıkıyor karşınıza, Ekranın altında soru işareti belirdiğinde, oradan çıkmak için space'e basacaksınız. Run-Stop Restore'la progra- mı başa döndürebilir; başka bölümde çalışabilirsiniz. Kesirlerde yanlış cevap ve- rildiğinde konu aşamalı ola- rak anlatılıp doğru cevap ya- zıliyor. Programın ana menüsünde- ki diğer dört aşamada (topla- ma-çıkarma-çarpma-bölme) tamsayılı dört, kesirli üÜç düzey- de problemler yer almaktadır. Yanlış sayı girildiğinde RE- TURN tuşuna basmadan “İNS/ DEL” tuşuyla geri gelinip doğ- ru sayı girilebilmektedir. D 33