1 Haziran 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

1 Haziran 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

Commodore Dergisi'ne, Ben 15 yaşında 1985 yılının 7. ayın- dan beri Commodore-64 kullanan bi- riyim. Uzun süredir. derginiz gibi bir dergi aradım, bulamadım, hatta CA- NADA Commodore'un yayınladığı dergiye üye olmak için girişimde bu- lundum ancak 2. ve 3. sayısı geldi. So- nunda Mart ayında Türk Commodo- re çıktı ne mutlu biz Commodore'cu- lara. Okulumda 80'i aşkın Commodore kullanıcısı var. 8'i bizim sınıfta. He- pimizin ilk alış amacı oyundu, ama çoğumuz program yazıcılığı ve yeni mini oyunlar yaratmaya giriştik. En önemli sorunumuz hazır program dö- kümü. Şimdilik Commodore program döküm eki yeterli geliyor. Ama oku- lum (Özel Adana Lisesi) bilgisayar kursu veriyor, kullandıkları Compu- ter ise Amstrad CPC 464. Anketiniz mahiyetinden sapmasa çok iyi (bence). Tek istediğim light pen (Çışıklı ka- lem). Henüz Türkiye'de pek çok ga- liba. Mayıs sayınızda geçen ışıl ışıl ka- lemlerde, karikatürcüler derneğinde bulunuyor. Merak ettiğim diğer bir husus da Türkçeyazar'ı yapan Erman Elektro- nik'in son harikası Voice Master. Reklama girmeden bize onun hakkın- da açıklama yapıp, bilgi verirseniz çok memnun oluruz, vaad edilenler doğ- ruysa Commodore harika aletlikten, süper excellent aletliğe terfi eder. 'Derginize abone olacağım. Ama tam ayında kesintisiz elimize ulaşacağı garanti mi? Ya dergi tahrip olursa. Şimdilik gazete bayilerinde VYo 33 zam- l1 (1500 TL)'ye almaya devam. Yakı- nımızda İncirlik Hava üssünde oturan Amerikalı arkadaşlar dergiden hoş- landı. (Texas Instruments'dan sonra en çok Caommodore-64 home compu- ter var, hava üssünün içinde). Onla- ra gelen oyunlardan bazıları henüz Türkiye'de yok. (CCASB-Cart, Smo- oth, Crash gibi) Light Pen'leri de var ama satmıyorlar. Bazı siyahbeyaz UHF kanallı TV”'- lerde Commodore görüntüsü alınamı- yor, sizce neden ötürü oluyor. Bir Flash haber daha size: Okulumuz, bilgisayar piyangosuna 52 bir Commodore Set koydu (Data sette, klavye, Sys-Cont! Joystick, personel Manual, Simon's Basic kaset, 20 oyunluk kaset ve Adım 64). Geçenler- de çekildi, hazırlık sınıfından birine tesadüf etti, biz bir basamakla kaybet- tik. Bilgisayarı olmayanlar umutlan- dı, biz C-64 sahipleri de satıp-üstüne para ekleyerek Disk-Driver alma ha- yaliyle kaldık. AHMET KUTAY Sayın Ahmet Kutay, Sevgi dolu mektubunuzu aldık. Dergi çalışanları olarak çok sevindik, teşekkürler. Sözünü ettiğiniz Voice Master bu sayımızda tanıtılıyor. Umarım faydalanırsınız. Sevineceğiniz bir haber Light Pen'ler ile ilgili. Yakında sözünü ettiğimiz Light Pen'ler satışa sunulacak. Bize özenerek çizdiğiniz Sticker yakında basılacak, uğraşınız için teşekkürler. Birçok siyah beyaz TV'de UHF kanalı olduğu söylenmesine karşılık UHF devresi özellikle yerli yapım TV'lerde bulunmayabiliyor. Sayın Teleteknik ilgililerine Ben kulübünüzün 1269 numaralı üyesiyim. Commodore 64 bilgisayar ve 150 datassette sahip bulunmaktayım. 19 senedir Kastamonu belediyesin- de görev yapmakta iken 3239 sayılı ya- sa ile belediyelere verilen emlak ver- gisi büro şefliğine getirilmiş bulun- maktayım. Halen Kastamonu'da belediyemize emlak vergisi ödeyecek 20.000 vergi mükellefi mevcuttur. Bilgisayarımı belediyeye kurup bu vergi mükelleflerinin borçlarını ve he- sap numaralarını takip etmek istiyo- rum. Basic dili ile ilgili çok fazla bir bil- gim yoktur. Şimdi 1'den başlayıp 20.000'ne kadar hesap numarası verilen vergi mükel- lefleri bilgisayar ekranında hesap nu- marasını nasıl bulabilirim, Mesela: 1- Üstüntepe ERTAN 2- Oytun HASAN 3- Yüce MUZAFFER 4- Tanrıverdi MUSTAFA 5- Omuz ASIM 20.000- Köse ALİ diye hesap numa- ralı vergi mükelleflerimiz var. Vergi- sini ödemek üzere Yüce MUZAFFER bana müracaat ettiği takdirde ben ne şekilde bilgisayara sorayım ki, bilgi- sayar bana bu şahsın hesap numarası olan 3 rakamını versin, bu işlemi na- sıl programlayabilirim. (kasete) Yine ayrıca bu mükelleflerin borç durumlarını takip etmek istiyorum. Aynı şahsın yani Yüce Muzaffer'- in müracaatı halinde borcu bulunup bulunmadığını nasıl sormam lazım bilgisayarıma. Bu işlemleri kendim programlaya- bilir miyim, programlayabilirsem nasıl bir işlem yapmam lazım. Eğer benim programlamam mümkün değil ise bu hususta sizde bir kaset mevcut mu, mevut ise fiyatı ne kadardır. Bu hususlarda beni aydınlatırsanız sizlere müteşekkir kalacağım. Saygılarımla. Ertan ÜSTÜNTEPE Sayın Ertan ÜSTÜNTEPE, Sorununuzu çözmek için öncelikle Disk Driver almanız gerekecek; fakat 20000 kişinin kaydı için mikrobilgisayar yerine Commodore PC veya benzeri bir bilgisayar daha uygundur. Sayın ilgili, 3 aydan beri çıkmakta olan dergi- nizi alıyorum ve çok memnunum. An- cak evde kullanmakta olduğum C-64'- te “seguential file'' yaratmakta, file'- den okutmakta, yazdırmakta zorluk çekmekteyim. Bana C-64 için teyp kasetinde file açacak ve kaset bilgisayar alışverişini örneklerle açıklayan bir yayın tavsi- ye edebilir misiniz? İngilizce bildiğim için lisan sorunu yok. Şimdiden teşekkürler. GÖKHAN MEMİŞOĞLU