1 Haziran 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 63

1 Haziran 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 63

Darbelerin oluşturduğu manyetik etki Burada kafa ayarının farklı olması- na neden olan etki teyp kafasının et- kileyebileceği alanın bant üzerinde kafanın konumuna göre değişebile- ceğidir (Vidanın hareketi ile). Ne yapabiliriz? Kafa ayarı için belirli uluslararası standartlar varolmasına karşılık kafayı gövdeye bağlayan vidaların zaman- la gevşemesi nedeniyle bu ayar bo- zulmakta ve bu standardın çok uza- ğına kadar gidebilmekte doğal ola- rak iki teyp, arasında uyumsuzluk gö- rülmektedir. Çözüm olarak uluslararası standart- larda kaydedil!miş işaretlerin osiloskop yardımıyla en iyi konumun bulundu- ğu yere kadar ayarlanması gerek- mektedir. Bu sadece teyp kafa aya- rınin en uygun konuma gelmesini sağ- lar. Dataset Doktor Nedir? Yukarıda anlatılan osiloskop yardı- mı ile yapılan çözüme benzer bir çö- züm de belli bir zaman aralığında sağlıklı alınan darbelerin sayısını öl- çek kabul etmektir. Bunun için de standart kafa ayarına sahip dataset- lerle turbo işaretlerine benzer işaret- ler, standart işaretler olarak saklanır. Bu darbeleri sayıp ölçekleyen prog- tramın yüklenmesi ve programı izleyen darbeleri sayan ve ölçek üzerinde gösteren bir program olarak dataset- te doktor hazırlanmıştır. Bu program yardımı ile teyp kafası- nı standart bir konuma getirebilirsiniz. Kafa Ayar Programı Nedir? Datasette Doktordan farklı olarak teyp kafasını bir standarda getirme- yen buna karşılık değişik kafa ayarla- rıyla kaydedilmiş programların dalga şeklini gösterecek kafayı programa göre ayarlayan bir programdır. Yani daha açık olarak ayarsız bir teyple kaydedilmiş programı yüklemek için teybinizin kafasını ayarsız teybin konu- muna getirmeye yarar. Başka Neler Yapılabilir? Kafa ayar derdi yüzünden çok il- ginç yöntemler kullanıldığına tanık ol- duk. Örnek olarak birkaçını sıralaya- lim. a) Kulaklık yardımı ile: Teyp çıkışının bilgisayara girdiği noktaya konulan kulaklıktan maksi- mum ses alınan yere kadar ayarla- ma yapılır. b) Radyodan yararlanma: Kasetteki işaretler yaklaşık kare bi- çiminde dalgalar olduğundan yüksek frekanslı bileşenler radyoyu etkiler. Yüksek frekanslı bileşenler kare dal- ganın köşe keskınlıgı ile ilgili oîdugun— dan ve bu da iyi bir kafa ayarı ile sağ- landığından radyonun değişik fre- kanslara karşı duyarlığına göre ayar yapılır. Radyodan duyulan maksimum sese göre en İyi ayarlama yapılır. c) Dataset üzerine takılan LED yar- dımı İle: Datasetteki işaretler bir devreden geçerek ledin parlaklığını etkiler.Le- din en parlak olduğu konumda ayar işlemi tamamlanmış olur.L l!î_hlıillüll RETU SD D e Ca Va VD ASA SS li TURBO VE ———comrrodore T