1 Haziran 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 46

1 Haziran 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 46

Bilgiscycırlcır ve onları araç olarak kullanan bilgi-işlem teknolojisi gelişmiş tüm ülkelerin sosyal, ekonomik, kültürel, endüstriyel ve hatta politik yaşamlarında vazgeçilmez olmuş, bu alanda yapılan yatırımlar yüzlerce milyar ABD Doları ile ifade edilebilecek boyutlara ulaşmıştır. İçinde bulunduğumuz çağın ilk yarışı nasıl nükleer güç yarışı olarak anıldıysa, ikinci yarışın “bilgisayar çağı” diye anılacağı daha şimdiden kesinlik kazanmıştır. Şırkeilerın Dikkatine: MIS#*HAİ Günümüzdeki gelişme düzeyine erişmeden önce, kuşkusuz bilgisayar- lar da belirli bir evreden geçmişlerdir. Nitekim 1970'lerde bilgisayarların sa- tılmasını sağlayan yalnızca donanım özellikleriydi. Satıcı firmaların ilgilendiği konular makinenin saniyede kaç milyon ko- mut işleyebildiği, kaç byte'lik veri sak- layabileceği ya da bir seferde kaç biti işleme sokabileceği üzerinde yo- ğunlaşıyordu. Bugün ise artık donanım tek başına düşünülemiyor. commodore Bilgisayarlar, işlem yapabilme güç- lerini, fizik boyutlarına ve maliyetleri- ne göre sınıflandırıldığında şöyle bir sıra ortaya çıkmaktadır: a) Ev bilgisayarları (home computers) b) Mikrobilgisayarlar (microcomputers) c) Minibilgisayarlar (mini computers) d) Büyük bilgisayarlar (main frame) Hatırı sayılı bir standardizasyon sü- reci sayesinde bilgisayarlar giderek dikkati çekecek ölçüde birbirlerine benzemeye başlamışlardır. Sözkonusu standardizasyon özellik- le mikrobilgisayarlarda önemli bir aşamaya gelmiş bulunmaktadır. Mik-