1 Haziran 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 6

1 Haziran 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 6

Boğoziçî Üniversitesi Bilgi İşlem Kolu (BUBİK) tarafından 1982 yılından bu yana geleneksel olarak düzenlenen Mikrobilgisayar Haftaları'nın üçüncü- sü 5-9 Mayıs 1986 tarihinde BÜ sa- lonlarında gerçekleştirildi. &5 Mayıs gü- nü BÜ Rektörü Prof. Dr. Ergün Toğrol ve Bılgıscıyor Mühendisliği öğretim üye- lerinin de katıldığı bir törenle açılan sergi büyük ilgi gördü. 3 Mikrobilgisa- yar Haftası'na Teleteknik A.Ş. de Com- modore bilgisayarları ile katıldı. Ken- dileriyle görüştüğümüz BÜBİK üyeleri BÜBİK'in amaç ve faaliyetleri hakkın- da şunları söylediler: “4980 yılında faaliyete geçen BÜBİK, önceleri yalnızca kurslar düzenledi. 1983 yılında Mikrobilgisayar Haftala- rı'nın ilki gerçekleştirildi. O tarihten bu yana her yıl bir sergi düzenlemeye ve bunu geleneksel hale getirmeye ça- lıştık. Sergi süresince çeşitli seminerler verilrmesini sağlayarak üniversite bün- yesi ile iş dünyası arasında iletişim kur- mayı hedefledik. Dileğimiz Mikrobil- gisayar Haftaları'nı daha geniş kesim- lere seslenebilir kılmak ve konuyla i- gilenen herkesin katılmasıyla dar. & et- kili ve verimli bir hale getirmek. Kolumuz kurs faaliyetini de sürdür- mektedir. Bu kursların yanısıra eğitim faaliyetleri adı altında toplanan bir di- zi çalışma planlamaktayız. Bunlar ya- zılım paketleri geliştirilmesi, bilgisayar dünyasındaki gelişmelerin izlenmesi, diğer kuruluş ve üniversitelerle işbirli- ği oluşturarak araştırmalar yapılması gibi çalışmalardır. Gerek bu çalışmalarımızda, gerek- se Haftalarımızın basit bir okul sergisi durumundan çıkarılarak her sene ya- pılan bir fuar düzeyine ulaştırılmasın- da basının ve konuyla ilgili kuruluşla- rın destek ve önerilerini bekliyoruz. Amatör çalışmaların iyi organize edil- dikleri ve desteklendikleri zaman bü- yük bir potansiyel oluşturduklarına inanıyoruz.” L 3. Bilgisayar Kongresi Yapıldı Bilgisoyor Dergisi tarafından düzen- leen 3. Bilgisayar Kongresi, 22-26 Ni- san 1986 tarihleri arasında OTİM (Or- tadoğu Ticaret İhracat Merkezi)'de yapıldı. İlk ikisi, geçtiğimiz yıllarda Ankara'- da toplanan ve bilgisayar alanında sektörel beraberliği sağlamayı ve Türk kamuoyunu günümüz bilgisayar tek- nolojisi ve uygulamaları konusunda aydınlatmayı amaçlayan kongrede, (e bilgisayar ve iş dünyasının önde ge- len kişileri bir araya geldi. Beş gün süren kongrede konuşma- cıla Bılgısoycırın Bugünü ve Geleceği, - Endüstriyel Otomasyon, - İletişim ve Ofis Otomasyonu, - Eğitim, - Yönetim, - Yönetim ve Bilgisayar yi konularında görüşlerini bildirdiler. commodore | Kongre, son gün yapılan değerlendir- me toplantısı ve Devlet Bakanı Tınaz Titiz'in konuşmasıyla sona erdi. Konuş- masında, ülkemizde bilgisayar alanın- daki eğitimsizliği vurgulayan Titiz, bu- nun en kısa zamanda sağlanacağı- nı söyledi. Kongre süresince OTİM salonlarında uygulama gösterileri yapıldı ve kong- reye katılanlar buradaki bilgisayar sergisini de gezdi. O