1 Şubat 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

1 Şubat 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

vır Compact-Disk tertibatından renkli video kamarasına kadar diğer çeşitli teknoloji ürünleri için de farklı değil- dir. Bunların içsel yapıları pek az öğ- renciyi ilgilendirmektedir. Erkek ve kız öğrencilerinin çoğunun bazı kitle iletişim araçlarında kısaca geçiştirilen haberlere dayanılarak sa- nıldığı gibi bilgisayarla yoğun ve kap- samlı bir tarzda ilgilenmediği tahmin edilebilir. Bu da gelecekte okul için- de muhtemelen yeni çatışmalara yol- açacaktır. Çünkü eğitim planlayıcıla- rının tasarladıkları hedefler, yeğenim Volker'in alışkanlıklarının epey uza- ğına düşmektedir. Bavyera eyaletinin hazırladığı “Okulda Bilgi-İşlem Tekniği Öğreti- mi İçin Genel Taslak” başlıklı rapo- ra bir göz atalım. Buna göre gelecek- te sadece bir “Bilgi-İşlem Tekniği Te- mel Eğitimi” uygulanmakla yetinil- meyecek, ortaokullar da dahil olmak üzere okullara gerçek bir “Bilgi-İşlem dersi” konulmuş olacaktır. Böyle bir G& Kullanıcı programlarını soruyorsan tümden sakat. Kullanım araçları? Baştanbaşa bozuk. BASIC, PASCAL, LOGO? İşe yaramaz. Makine dilleriyse tam bir atılım içinde. 95 dersin hedefleri genel olduğundan öğ- renci problemlerin özünü kavramaya, bunları alt problemlere ayırabilmeye, verileri bir bütünlük içinde yapılandır- Commodore maya, çözüm yolları «geliştirmeye ve bunları doğru ve eksiksiz olarak dil- sel formüllerle ifade edebilmeye, bu formülleri de bir bilgisayar diline ak- tarmaya yönlendirilmelidir.”' Bu söylenenlerden bilgi-işlem der- sinin matematiğin (biraz) farklı araç- larla devamlı olarak görüldüğü anla- şılmaktadır. Hattâ bunları dikkatlice okuyan ve benzeştirmeli (analog) im- gelerden anlayan bir kimse, burada, yüksek klasik dillerin ölümünden yüz- lerce yıl sonra eski dil dersi verilmesi- nin hâlâ neden gerekli olduğu savu- nanları hatırlayacaktır. Buna inanmayan ise ceza olarak Bavyera taslağının ana hatlarını oku- maya devam etmek zorundadır. Bilgi- İşlem dersi “öğrencinin dakik, özen- li ve dikkatli bir çalışma doğrultusun- da eğitilmesini olumlu yönden etkile- 13