1 Şubat 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

1 Şubat 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

asputin adı, şimdiye kadar birçok hikâye- ye, romana, filme ve B A müzik parçasına konu olmuş bir ad. Çarlık Rusyası'- nın son dönemlerinde Çor İl. Nikola'nın veliaht olan tek oğ- lu, hemofili acdlı hastalığa ya- kalanmış olduğundan, de- vamlı ölüm tehlikesi altında Ka N ya başladı. Edindiği konum- dan yararlanarak Çar'a bile kafa tutmaya başlayan bu ke- şiş, hem servetine servet katı- yor, hem de yüksek çevreler- de korkusuzca çılgın bir hayat sürüyordu. Bu duruma taham- mül edemeyen bazı soylular, kurdukları bir komplo ile Ra- sputin'i öldürmeye karar ver- | Ron Hubbard'ın güzel müziği eşlik ediyor. Oyunda amacınız şeytan ruhlu keşiş Rasputin'in yaşam kaynağı olan"Yedi Gezegenin Mücevherleri"”ni ele geçirmek. Açılış ekranında, kılıcınız ve sihirli kalkanınızla hazır bekli- yorsunuz. Bu yedi gezegen a5- lında taş bir kalenin iç kısmını ıı DÜT K Ki alel ” ÇNG ÖÜ eCi aa ııııtğıîı eee ae A yaşıyordu. Bir çarpmanın ya da ufak bir kesiğin sebep ola- cağı ufacık bir yara bile, ka- nını durdurmak mümkün ola- madığından, çocuğun ölü- müne yol açabilirdi. O dö- nemdeki tibbi gelişme, bu hastalığa bir çare bulamadı- ğından, gerek Çar gerekse karısı büyük bir. umutsuzluk içindeydiler. O sırada ortaya çıkan Raspufin adlı bir kesiş, kendinde varolduğunu İiddia ettiği birtakım olağanüstü güçler yardımıyla çocuğu İyi- leştireceğini ileri sürdü. Özellik- le Çariçe üzerinde kurduğu büyük etki ile giderek Çarlık politikasında söz sahibi olma- diler. Pastasına ve içkisine bir tabur askeri zehirlemeye yete- cek kadar koydüular, fakat ba- şarılı olamadılar. Çünkü bir sü- rü pasta yemesine ve İÇkİ İç- mesine rağmen Rasputin öl medi, bunun üzerine taban- cayla delik deşik ettfiler ve nehre attılar. Cesedi buluna- madı. Olağanüstü gücünün etkisinden kalanlar, onun öl- mezliğine de İnanıyorlardı. Dolayısıyla o tarihten sonra da Rasputin hakkında efsaneler sürdü gitti. Oyunumuz bu lanetli keşişin ruhuna karşı İvan Kosmovich- ski adlı kahramanımızın mü- cadelesini konu alıyor. Oyuna Commodore andıran, labirent şeklindeki odalardan oluşuyor. Güneye doğru giderek başlangıç ek- ranını terkettiğinizde, bir kapı- dan geçerek sekiz odanın ilki- ne giriyorsunuz. Diğer yedi odaya, doğuya veya batıya giderek ulaşabilirsiniz. Ekran- da bazen “WRAP AROUND” yazısıyla karşılaşabilirsiniz. Bu yazı sizi, hep aynı yöne gittiği- nizde başladığınız yere gele- ceğiniz konusunda uyarır. Her oda kılıcı ve kalkanı olan nö- betçiler tarafından korunmak- tadır. Bu nöbetçiler genellikle sizi rahatsız etmeyeceklerdir. Fakat canlarını yakarsanız tehlikeli olabilirler. Her kapının üzerinde “PACNOTNH” keli-