1 Şubat 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

1 Şubat 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

ni zorlaştıracak açılı şutlara başlayabilirsiniz. Bunun için aracınızı sağa-sola hareket et- tirmeniz gerekiyor. Tam puan olan 3'lük bir gol için ise topla beraber karşı ka- lenin ancak uçları görünecek kadar geriye çekildikten son- ra vuruşunuzu yapın. Eğer ye- terince ustaysanız; topu ufak vuruşlarla sürerek sahayı çok daha hızlı geçebilirsiniz. Bu- nun için de yapmanız gere- ken, topa yaklaşırken ateş tu- şuna devamlı basmak. Rakip sizi hemen arkanız- dan izliyorsa, o zaman da si- ze iyice yaklaşmasını bekle- yip, aniden topa vurarak ara- cınızın geri tepki sonucu ona çarpmasını ve böylece siz tek- rar öne yansırken, rakibin ge- ride kalmasını sağlayabilirsi- niz. Özellikle bilgisayara karşı oynarken bu taktfik son dere- ce faydalı. Çünkü robot araç böyle ani yön değişimlerini ko- layca algıilayamıyor. Savunma: Topu her zaman koönirolü- nüzde tutamayacağınıza gö- re biraz da savunmadan bah- setmekte fayda var. Eğer ra- kip aracı takip etmekteyseniz, arkasına sıkışmak yerine yan- lardan çarparak onu sarsın ve topa ulaşmaya çalışın. Yalnız unutmayın ki rakibiniz de bu taktiği kullanabilir. Bu yüzden şimşek gibi hızlı olmalısınız. To- pa vurmak için en İyi zamanı, yansıtıcı alanlarınız birbirine dokunduğunda duyulan vizil- tının artmasıyla seçebilirsiniz. Sol kurftarmak ise oldukça zor manevralar gerektiriyor. Burada rakibinizin ekranından kopya çekerek onun yöneldi- ği tarafa yerleşin ve kendi ek- ranınızda rakip aracı olabildi- ğince ortalayın. Bundan son- rası ise rakibiniz topa vurana dek beklemekten ibaret, Şimdi de size oyunda kulla- nabileceğiniz iki basit takfik: Bilgisayara karşı oynarken dikkat edeceğiniz bir nokta, robot aracın başlangıç Müzi- ği sona ermeden asla hareke- te geçmemesi. Bundan nasıl faydalanacağınıza gelince; müzik devam ederken mer- kezden hafifçe kenara çekilin ve top ortaya çıkar çıkmaz saldırın. Kenara çekilmekle kazanacağınız zaman, topu ele geçirmenizi sağlayabilir. Sahanın kenarlarına yakın- sanız, kullanabileceğiniz bir taktik de Üüç puanlık uzaklığa çekilip topu hızla duvara vur- mak. Geri tepki sayesinde du- vardan dönen topu tekrar ya- kalayabilirsiniz. Bu arada İki defa rotosnap yapacak olan rakibiniz de iyice şaşıracak ve nerede olduğunu kestiremez hale gelecektir. O