1 Şubat 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 36

1 Şubat 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 36

1 942'yi ekrandan uzak tüt- mak oldukça zor. Diyebiliriz ki, Commodore â4 tarihinde hiç- bir oyun bu kadar çok kişi ta- rafından oynanmadı. Peki 1942'de diğer oyunlar- da olmayan ne var? Orijinal- lik değil bir kere, Yanıt, basit- çe müptelalık olabilir. Oyun içinde her bölümü bitirdiğiniz- de son halinizden daha başa- rılı olabileceğinizi hissediyor, ya da öyle sinirleniyorsunuz ki, oyunu tekrar oynamaktan kendinizi alamıyorsunuz. Oyunun senaryosu Japon- larla I. Dünya Savaşı'ndaki Pasifik çatışmalarına dayanı- yor. Göreviniz düşmanı zayıf- latmak için tek başınıza bir uçuş yapmak. Bunun için üze- rinize dalga dalga gelen uçakları aşmanız gerekiyor. Sonuç yeteneklerinizi ve ref- lekslerinizi geliştirmek üzere sürekli tetik başında olmak. Nerede duracağınızı hiçbir zaman bilemiyorsunuz. Oyunda önemli olan yüksek skor değil. Bonuslarla skorunu- zu sürekli artırabilirsiniz. Önem- li olan içinizde yükselen uçak vurma hırsını engelleyebilme- niz. Çünkü hata yapmanıza neden olan bu hırs. Bir uçak gemisinden hava- lanarak maceranıza başlıyor- sunuz. Oyunun toplam 24 eta- bi var. Her bölümde 5 ya da 6 grup uçakla karşılaşıyorsu- nuz. Bu uçak gruplarıyla başa . çıkabilirseniz ikinci sefer için k- Commodore sa bir soluklanma süreniz de var. Her turda belirli sayıda uçak vurduğunuzda ekranda beliren POW yazısının üstün- den geçmenizde yarar var, Bu hem ateş gücünüzü, hem de skorunuzu arltırıyor. Oyuna üç uçakla başlıyor- sunuz ve oyun boyunca ekstra hak verilmiyor. Vurulduğunuz- da vurulduğunuz anın önce- sinden oyuna başlıyorsunuz. İyi konsantre olamazsanız, diİ- ğer uçaklarınızı da hemen yi- tirebilirsiniz. Bu oyunda rahat- lamanıza kesinlikle izin verilmi- yor. “Space Bar”a bastığınızda uçağınızın takla atarak tehli- keden kurtulması oyunun önemli bir özelliği. Ancak bu da üç hakla sınırlandırılmış. D