1 Şubat 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

1 Şubat 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

mesinin sekiz harfinden biri bulunmaktadır (bu kelime Yril- lic dilinden alınmıştır). Bu keli- menin belki daha derin bir anlamı vardır, ama bizim öne- rimiz harita yaparken bu harf- lerden yararlanmanız. Labirentte ilerledikçe işiniz zorlaşacak. Buralarda karşını- za Rasputin'in işarefini taşıyan taşlar çıkacak. Bütün gücünü- zü kullanarak bunların üzerin- den atflamaya çalışın. Bunu becerebildiğiniz takdirde enerjiniz artacaktır. Daha içe- rideki odalarda, sizi başka odalara atlatacak özel taşla- ra raslayacaksınız. Oyun süre- since enerjinizin fazla düşme- mesini sağlamaya çalışmalısı- NıZ. Bir muhafıza rasladığınızda, bir canavarla karşılaştığınızda veya bir duvardan düştüğü- nüzde enerjiniz azalıyor. Kılıcı- nızı ve kalkanınızı akıllıca kul- lanarak enerjinizin bitmesini geciktirebilirsiniz. Gözünüzü, silahlarınızı her kullanışınızda yanaın iki uçlu mUMdan ayır- mayın. Enerjiniz1tamamen bit- tiğinde, oyunda gösterdiğiniz kahramanlığa göre ödül alı- yorsunuz. Oyunu oynadıkça sevecek ve daha iyi anlaya- caksınız. D UCHI-MATA Nihoyeî gerçek bir Judo oyu- nu. Oyunun hedefi basitçe ra- kibinizi sağa sola atmak. Bu- nun için bazıları diğerlerinden daha karmaşık olan 9 judo hareketini yapmanız gereki- yor. İlk hareketin ismi UCHİ- MATA. Oyuna da bu ad veril- miş, çünkü projenin danışma- nı Brian Jacks bu hareketi yapmayı en sevdiği hareket olduğunu söylemiş. Bu harekette rakibin ornuz- larını kavrayıp çeviriyor ve ba- cağınızı Uzatıp omuzunuüzün üzerinden yere yapıştırıyorsu- nuz (tok bir sesle). Tai Otoski hareketinde de aynı şeyi ya- pıyorsunuz ama ses biraz fark- l Hareketleri yapabilmeniz için rakibinizi sıkı sıkı kavrama- nız lazım. Bu ise ateş tuşuna basarak sağlanıyor. Ekranın üstünde yer alan ve oyuncu- ları temsil eden iki şerit (kırmızı ve beyaz) kavrayışınızın sıkılığı- nı belirliyor. Asıl iş bu şeritlerin göründüğü kısa zaman süresi içinde hareketinizi tamamla- yabilmeniz. Şeritler kayboldu- ğuünda yapabileceğiniz bir şey yok. Bilgi ekranı aynı zamanda kondisyon durumunuzu da gösteriyor. Ayak pozisyonu görüntüsü İse ayakların her DY L hareket için bulunması gerek- tiği yeri gösteriyor. Bu da judo için son derece önemli. Ayak ekranı aynı zamanda hakemin sonuçları verdiği ve faullü hareket yapanları ceza- landırmak için göründüğü ek- ran, Bu faullü hareketlerden birisi derhal diskalifiye edilme- ye yolaçıyor. Bu rakibinizin ornuzuna yüklenip geri itiver- mek. İşin kötüsü bunu yapmak o kadar kolay ki, zaman za- man yapmaktan kendinizi alamıyorsunuz. Uehi-MVata en iyi, İki oyuncu modunda oynanıyor. Ancak bilgisayar da fena rakip sayıl- maz. Oyunun programcıları bilgisayarın kazanmaya prog- ramlandığını söylüyorlar. Siz ne kadar İlerlerseniz ilerleyin, bilgisayar size ayak uyduru- yor. 6. Dan'a çıktığınızda bilgi- sayaır da ö. Dan teknikleri uy- gulamaya başlıyor. Skor sistemi de Judo'ya uy- gün yapılmış. İpon için 10 pu- an alıyorsunuz. Waz-ari için 7 puan. Rakibinizin hareketleri- nizi bloke etmeyi ya da dizleri üstüne düşmeyi başarırsa Yu- ko ya da Koka puanı alıyorsu- nuz. Bunlardan birincisi 5, ikin- CİSİ İse 3 puan. Hakem her hareketten son- ra skorbocrdı gösteriyor. Oyun her iki tarafta hareketleri öğ- rendikten sonra çok kaliteli hale geliyor. Her maç ö daki- ka (ipon ya da diskalifiye ol- mazsda). Skor tablosunda maç boyunca tüm puanlarınız he- saplanıyor. Hakemlerin kar- maşık hareketler için verdiği ekstra puanlar da. Oyunun grafik ve ses efek- tleri çok başarılı. Karakterler büyük ve gerçekçi hareketle- ri var, Geleneksel inlemeler ve bağırışlar da, Judo'yu seviyor- sanız bu programı kaçırma- yın. D 38 Commodore