1 Şubat 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 40

1 Şubat 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 40

Oyunda her zaman kavga etmeniz gerekmiyor. Kaçma olanağınız var ve oyun olduk- ça büyük bir alana yayılmış. Köy, bir orman, üç Roma kam- pı ve Roma var. Grafikler iyi, kahramanları- mızin animasyonu çok İyi ol- mamakla birlikte idare eder, ama ekran değişmesi büyük sorun yaratıyor. Ekran, skroll etmeyip her seferinde yeni- den çizildiğinden beklemek çok sıkıcı oluyor. Ayrıca geldi- giniz yolda geri dönerek aynı yere varamiıyorsunuz. Bütün bunlara rağmen neyin nere- de olduğunu sonunda öğreni- yorsunuz (kazan parçaları her zaman aynı yerde). Problem her tarafta fazlasıyla Roma as- keri oluşu. Kamplara girince hemen üstünüze üşüşüyorlar. Compendium Kampı'nda he- men ölüyorsunuz. Diğer kamplar ise Aguarium ve To- torum. (Bir ipucu verelim, ka- zan parçalarından biri Agua- rim'da). Kamplarda teslim olup hap- | se girebilirsiniz. İşin ilginç tara- fi. hapishanede de sucuk bul- manız. Bunu yiyip manyak bir gladyatörle gönüllü döğüşe- bilirsiniz. Ama ne zaman bu işe kalkışsak, hemen temizlen- dik. Kampta saklı olan anah- © tarı bulup kamptan döğüşe- rek kaçabilirsiniz. Bu sırada büyülü şurup'un size yardımı olacaktır. Oyun genel anlamda sıkıcı diyebiliriz. Mekânlar birbirine çok benziyor ve hareketleriniz çok kısıtlı. O ıki oyunculu, üç dakikada so- nuçlanan, basit olduğu kadar hareketli bir oyun. Senaryoya göre oyun 35. yüzyılın en po- püler sporunu karşımıza geti- riyor. Oyun alanı 55 kare uzun- luğunda, 21 kare genişliğinde ve aslında küresel bir yüzey. Yüzeyin eğimi her seferinde sadece 16 kareyi görebilme- nize neden oluyor. böylece rakibiniz veya kaleler bazen ufuk hattı arkasında kalabili- yor. Oyuncular “rotofoil” denen yer modüllerini kullanarak or- tadaki dev topu rakibin kale- sine göndermeye çabalıyor. Rotofoil'ler yüzeyde kayarak 40 hareket ederken saniyede 10 kare hıza ulaşıyorlar. Dört ya- na hareket yetenekleri var; ayrıca 9Ü derecelik ani dö- nüşler (rotosnap) de yapabili- yorlar. "Rotosnapping” saye- sinde aracın önü dalma topa dönük kalıyor. Top araçlara 2 kareden fazla yaklaşırsa oto- matik olarak yansıtılıyor. Tabif bu özelliği rakibinizi uzaklaştır- mak için de kullanabilirsiniz. Yansıtıcı alanın 1/2 kare kadar dışında ise çekici bir alan var. Top bu alana girdiğinde ken- diliğinden yansıtıcı alanın ra- kip kaleye en yakın tarafına yöneliyor. Size de fırsatı bulur bulmaz topu kaleye gönder- Commodore | mek kalıyor. Hücum: Oyuna başlar başlamaz he- men joystick'inizi ileri iterek to- pu yakalayın. Ancak hemen şuta kalkmayıp aracınızın ro- tosnap yapmasını bekleyin, yoksa topun rakip kaleye ulaş- ması mümkün olmaz. Rotosnap sonrası karşı kale- ye yönelmiş olacağınızdan ar- tık topa vurabilirsiniz. Bu ara- da kaleye ne kadar uzaktan şut atarsanız, o kadar fazla puan alacağınızı da unutma- yın. Elbefte topa vurmak için ateş düğmesini kullanacaksı- nız. Bir süre deneyim kazandık- tan sonra rakibin savunması-