1 Nisan 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

1 Nisan 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

CAN ÖZTÜRK AD AA AL DT Merhaba arkadaşlar! Bu ay, Ma- cera Peşinde'nin yeni bir bölümü- nün açılışını yapıyoruz. Adından da anlaşılacağı gibi, bu köşede sizle- rin adventure oyunları ile ilgili so- rularınızı yanıtlayacak ve yine bazı yararlı ipuçları vereceğiz. Şubat ayındaki yazımızdan itiba- ren gelmeye başlayan mektupların sayısı epey çoğaldı. İpucu istenen -adventurelar arasında Masters of the Universe ve eski olmasına rağ- men hâlâ popülaritesini koruyan Castle of Terror başta geliyorlar. Özellikle Castle of Terror hakkında en çok soru sorulan adventure ola- rak pek çok kimsenin başını ağrıt- maya devam ediyor. Bu yüzden bu adventure ile ilgili ipucu vermek ye- rine yakında bu adventure'ın baş- tan sona çözümünü vereceğiz. Bu oyun hakkında soru soranlar ma- alesef birkaç ay kadar bekleyecek- ler, ama sonuçta istedikleri çözü- me kavuşacaklar. Şimdi gelelim sorunlarınıza... Ri- ze'den yazan Ertuğrul Cem Özda- mar, Temple of Terror'de kartalı bulduğunu söylüyor. Fakat burada takılmış. Burada yapması gereken şey, kartal yere konduktan sonra 'go to eağle' yazarak kartala bin- mektir. Bu arada 'harpy'e dokun- mamak lazım. Çünkü 'ptrodactyl'- İn saldırısından bizi o kurtarıyor... İstanbul'dan İstemi Bozhan'ın ba- şı Sorcery of Castle ile dertte. Ken- disi bir türlü şatoya girmeyi başa- ramamış. Sevgili İstemi, şatonun kapısında 'cast seed spell' yazma- yı denemelisin... İstanbul Eren- köy'den Erkan Doğan Hulk'ta san- dalyeden kurtulamadığını yazmış. Yapması gereken şey 'bite lip' yaz- maktır. Bu komutla Bruce Banner Hulk haline gelir. Tünelde ise düğ- meye basarak gaz yayılmasını kı- şa bir süre için durdurabilir ve 'bi- 30 te lip' ve 'go out' ile dışarı çıkabili- Ze Şubat sayısında Masters of the Universe ile ilgili ipucunun bazı problemler çıkardığı yolunda mek- tuplar aldık. Burada sorun hendek- ten kaynlaklanıyor. Verdiğimiz ipuç- larında hata yok, ancak bu komut- ları hendeğin bulunduğu yere ge- lir gelmez vermeliyiz. Daha önce kesinlikle 'swim' vb. komutlar ver- meyin. İstanbul Levent'ten Korhan Er- gül ve Üstbostancı'dan Onur Yal- tı, Evil-Lynn'le karşılaşınca öldük- lerini yazmışlar. Bu durumda yapıl- ması gereken şey, zıplayarak (Gump) Evil-Lynn'in fırlattığı sihir- den korunmaktır. Bundan sonra Evil-Lynn kaybolacak ve bir daha ortaya çıkmayacaktır... Bostancı'- dan yazan Alex Pamir, Gremlins'- de snow plough tarafından ezildi- ğini söylüyor. Alex, sanırım bunu önlemenin yolu başta snow pla- ugh'a biraz kaynak yapmakta ya- tıyor. İpuçların için de teşekkürler. Masters of Universe'de öbür time- link için ipuçları bölümüne bir göz at... İstanbul'dan Emin Gür adven- ture olmamasına rağmen bana Last Ninja'nın birinci bölümünü na- sıl bitireceğini sormuş. Ejderhayı sis bombasıyla öldürmek gerektiği doğru. Sis bombasını (yuvarlak, top şeklinde) bulduktan sonra ej- derha'nın bulunduğu yere gelin ve ekranın sol alt köşesiyle kaya ara- sına gelip ejderhaya sis bombası- nı fırlatın... İzmir'den Cem Özkan Terrormofınos'ta mutfakta bulunan kameraya bir türlü yetişemediğin- den yakınıyor. Burada Cem'e bir merdiven lazım. Merdiven kuzey- deki bahçeden alınabilir. Ancak merdivene tırmanmadan evvel aleti kilitlemeyi unutmamalı. Merdiven- den inebilmek içinse 'Descend Steps' yazmak gerekiyor... Bey- koz'dan Mehmet Suner Circus'ta bir türlü sirk'e giremiyormuş. Meh- met, eğer arabanın bağgajını Open boot diyerek açarsan bir lamba bu- lacaksın. Lambayı yakarak sirk'e girmeyi dene, Şimdi de yardım edemediğim ar- kadaşların sorunlarından bahsede- ceğim. Levent'ten yazan Ege Ye- tiş, Kayleth'te Yagmok'un odasın- daki kapağı açamıyor ve mortar'ı kullanmak için gerekli olan tohumu bulamıyor. Kemal Eröz ise Sha- dows of Mordor'da takılmış. 'Dürt kütüğü nehre nasıl taşıyacağım' di- ye soruyor. Emre Kunter ise Red Moon'da sulu yerlerde nefessiz ka- liyor. Eğer bu arkadaşlara yardım edebilecekseniz bana yazabilirsi- niz, Birçok arkadaşımız benden ne- rede takıldıklarını belirtmeden bir- takım adventurelar hakkında ipuç- ları istemişler. Maalesef bu tür is- teklere cevap veremeyeceğim. Lüt- fen bana yazarken hangi oyunda ve nerede takıldığınızı açıkça belir- tin. Sorunuzun cevabını bilmesem bile bu köşede yayınlayarak yar- dımcı olmaya çalışacağım. Son olarak sıra, benden adven- ture tavsiyesi İsteyen arkadaşları- ma önereceğim oyunlarda. Driver sahipleri için Pawn ve Guild of Thi- eves en uygun oyunlar. Teyp sa- hipleri içinse Rod Pike'ın korku ad- venturelarıyla (Dracula vb.) Info- com'un oyunlarını (Stationfall) öne- rebilirim . Sorularınızı ve adventure ipuçla- rınızı göndermek için adresimiz - Commodore Dergisi, Macera Pe- şinde, Silahhane Cad. Ralli Apt. 59/3 80200 Teşvikiye-İstanbul. Bir sonraki sayıda buluşmak üzere hoşçakalın.