1 Nisan 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

1 Nisan 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

KING OF CHICAGO Tarih 24 Ekim 1934, Alka- pon, Alkazar hapishanesinde onbir sene sürecek olan ceza- sını çekmeye başladı. Suçu vergi kaçırmak. Patronunu kaybededen güneyin başına kötü ve tehlikeli birisi olan Tony Santucci geçlti. Kuzeyin yetenekli gangeste- ri Pinky Callahan, Chicago'yu tek elden yönetmeyi amaçlı- yor. Amacı, kendisinin patron olacağı tek elden yönetilen bir şehir. Aslında bu bizim amacımız çünkü bu oyunda Pinky'yi kontrol ediyoruz. Alkapon'un hapiste olması şehrin tümünü elimize geçir- memiz için büyük bir fırsat. An- cak ilk olarak şehrin kuzeyin- de bir numaralı adam olmalı- yız. Oyun ilk başladığında yaş- ll bir adam olan patron ve onun sağ kolu olan BEN'den sonra üçüncü adam duru- mundayız, Yaşlı adamın aktif olamamasından dolayı eli- mizdeki kuzey kısmı en zayıf bölge durumunda. Yaşlı adam rahatlıkla safdı- şi birakılabilinir. BEN ise sağ kolumuz olarak göreve de- vam edebilir. Ama diğer adamlar olduğunu da unut- mamalı ve onların da saygısı- nı kazanmalıyız. Eğer bu say- giyi kazanamazsak veya koru- yamazsak bir sabah yatağı- mızda öldürülmek işten bile değil. Başarılı olmak için merha- metsiz, sert ve kurnaz olmak gerektiğini unutmamak gere- kiyor, Kime güvenmek gerek- tiğini, kimi soymak gerektiğini, kime saygılı olmak gerektiğini bilmek başarılı olmak için ge- rekli. Karşılaştığımız kişilerle ko- nuşuürken çabuk kararlar ver- mek gerekiyor. Ağızdan çıka- cak yanlış bir söz düşman ka- zanmamıza sebep oölabilir. Bu şehirde fazla düşmanı olan bir kimsenin uzun bir süre yaşa- ması İmkansızdır. Olaylar 1931 senesinde başlayıp 1934 senesinde so- na eriyor. 1934'de toplanan kanundışı örgüt, Chicago'yu topluluğun arasında buluna- mayacak kadar barbar ilan ediyor. Eğer bu oyunda başarılı olabilirseniz tarihi değiştirip Chicago'nun gangesterler için kârlı bir şehir olmasını sağ- layabilirsiniz. Tarihin akışını de- giştirmek sizin elinizde. Bir sinema filminde olduğu gibi oyunda bir çok kişi rol alı- yor. Aslında oyunumuz bir fil- mi çok andırıyor. Bizim bütün yaptığımız önemli anlarda önemli kararlar vererek filmin akışını değiştirmek, Ancak nor- mal bir filimden farklı olarak her oyunda rol alan kişiler farklı karakterlere sahip olu- yorlar. Bu sayede oyunu bik- madan defalarca oynamak mümkün. Her oyunda kontrol ettiğimiz Pinky'nin karakteri bile farklı. Farklı kişilere farklı davranarak Pinky'nin diğer kişiler üzerinde- ki etkisini değiştirebilirsiniz. Me- sela sevgiliniz Lola'yı fazla sık ziyaret ederseniz adamlarınız kendilerine başka bir başkan aramaya kalkabilirler. Eğer Lola'ya soğuk davranırsanız adamlarınızın saygıları artar. Ama Lola'yı fazla ihmal eder- seniz Tony Santucci'ye gidebi- lir. Bu durumda adamlarınız si- ze olan güvenlerini kaybeder- ler. Filmin ilk ekranı makineli tü- fek atışı ile başlıyor. bu sırada otuzlu yıllara ait caz parçala- ri çalınıyor. Bu noktada hiç bir şey yapmazsanız bilgisayarını- zın başına geçip bir sinema seyredebilirsiniz. Oyun ilerledikçe yavaş ya- vaş kime güvenip kime güve- nemeyeceğinizi belirleyecek- siniz. Bütün bu İşlerle uğraşır- ken çetenizin kuvvetlenmesini de sağlamanız gerekiyor. Genellikle karar verme aşa- masına geldiğinizde ekrana İki veya üç düşünce balonu (resimli romanlarda olduğu 37