1 Nisan 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

1 Nisan 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

çizgı' roman kahramanlarından bi- ri olan Slaine, bu oyunda bir bilgi- sayar oyunu kahramanı olarak kar- şımıza çıkıyor. Slaine'in Kelt mito- lojisinden alınma hikâyesi şöyle: Slaine yanında cüce Ukko ile bir- likte Britanya'yı baştan başa dola- şan bir Kelt savaşçısıdır. İskoçya'- da bir köy olan Tautega, falcı Cas Wallen'in ölümüyle bazı karışıklık- lara sahne olur. Bu ölümün kaba- hati Gökyüzü kulesinde yaşayan Drune adlı bir büyücünün üzerine kalır ve köylüler ceza olarak onu kendi kulesine kilitlerler. Bundan sonra, büyücünün kızı Reya yetişir ve babasını bu kötü durumdan kur- tarır. Babası ise buna karşılık ken- di öz kızını kendi yerine kuleye hap- seder. Çünkü kötü babasının nasıl yok edilebileceğini bilen tek kişi odur. Hemen ardından, Drune köy- lülerden öç almaya başlar. İlk ön- ce köylülerin toprakları hiç ürün vermez. Drune öç arzusu içinde ileri giderek kendi büyülerinin kur- banı olur ve ölür. Köylüler onu bi- linmeyen bir yere gömerler. Ancak, Drune ölmeden önce bir beddua okuyarak çevreye sonsuz bir ka- ranlık gelmesine neden olur. Köy- lüleri karanlıktan Reya'yı da Gök- yüzü kulesinden kurtarabilecek bir tek kişi vardır. Ö da Slaine'den başkası değildir. Bu oyunu diğer adventurelardan ayıran yeni ve belirgin bir özellik var. Bu özellik, oyunun oynanış bi- çimiyle ilgili. Reflex adı verilen bir çeşit yöntemle adventure komutları ekrandan bir el (aslında iki el var, biri Ukko'ya ait) yardımıyla seçili- yorlar. Buraya kadar iyi güzel de, komutlar sabit durmayıp sağdan sola veya soldan sağa doğru hızla hareket ediyorlar. Bunun yapılış nedeni ise şöyle açıklanıyor: Slai- ne'in kafasından o anda pek çok şey geçiyor. Ekrandan geçen ko- mutlar da Slaine'in düşüncelerini temsil ediyorlar. Maalesef bu yön- temi beğendiğimi söyleyemeyece- ğim. Bir kere, komutlar çok hızlı ha- reket ediyorlar ve istediğiniz komu- tu yakalayabilmek için büyük bir çaba sarfetmeniz gerekiyor. Üste- lik, komutlar birbirlerine çok yakın biçimde geçtiklerinden çoğu za- man seçtiğiniz komutun yerine 32 yanlışlıkla başka bir komut seçiyor- sunuz. Bundan sonra geriye dön- mek için uzun süre uğraşmak çok can sıkıcı bir olay. İstediğiniz ko- mutu yakaladınız diyelim. O zaman yakaladığınız komut parlayıp kay- boluyor ve bu sefer de aynı müca- deleyi isimler için veriyorsunuz. Kı- saca Reflex yeni bir şey olarak dü- şünülmüş, fakat bence başarısız kalmış bir girişim. Oyun ekranının sağ alt kısmında açılan pencerelerden yaşanan olaylar grafiklerle tasvir edilmeye çalışılıyor. Fakat bu pencerelerin büyüklüğü de 1-2 cm?'yi geçmiyor. Bu pencerelerin hemen üstünde ise bulunduğunuz yer hakkında bil- lngihtere'de yayınlanan bir televiz- yon programından uyarlanan bu oyun, bir arcade-adventure ve strateji karışımı. Oyunda zamanınız çeşitli zindanlardan kurtulmaya ça- lışmakla geçiyor. Kafasında boynuzlu bir miğferle Damonia şatosunun zindanlarına hapsedilmiş bir şövalye rolünde çeşitli araştırmalar yaparak ve sağ kalmaya çalışarak şatodan kaçma- lısınız. Tabii bu esrarengiz zindan- larda yalnız değilsiniz. Burada siz- den başka esirler ve yaratıklara da rastlıyorsunuz. Bu esirlerin bazıları kötülük yapan türden, bazılarıysa gilerin verildiği bir mesaj pencere- si bulunuyor. Yukarıdaki hikâyede anlattığım gibi her yer karanlık ol- duğundan ekranın rengi de siyah- tan başka bir renk olmuyor (en azından oyunun sonuna kadar). Slaine başta yeni bir tür adven- ture olarak düşünülmüş, fakat sı- kıcı bir oyun. Eğer sabrınız yeter- liyse, belki oyundan zevk alabilir- siniz. O da sadece bir adventure ol- duğu için. Martech/Disket-kaset Değerlendirme: Grafik: 6 Zorluk: 5 Oynanabilirlik: 1 enel: 4 size yardım eden İyi esirler. Ayrıca, belli zamanlarda dizide olduğu gi- bi ekranın üst tarafından Treguard adında bir adam çıkıyor ve size oyunda ilerlemeniz için gerekli ba- zı yollar gösteriyor. Her zindan bir kitabın sayfası gi- bi düzenlenmiş ve birinden kurtu- lup öbür zindana geçerken kitabın sayfaları çevriliyor ve kendinizi di- ğer zindanda buluyorsunuz. Bura- da karşılaşacağınız tiplerle komut- lar yardımıyla iletişim sağlamanız mümkün. Aptalca bir komut verdi- ğinizde bu tiplerin esprili cevapları da oldukça komik. Zindanlarda bu-