1 Nisan 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 31

1 Nisan 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 31

Bu ay, Amiga için sizlere Tass Ti- mes'dan bahsedeceğim. Amiga'da şu an en güzel adventurelardan biri olan Tass Times ile ilginç bir kasa- bada nefis bir macera yaşayacak- sınız. Mucit dedeniz Grampa, yeni icat ettiği bir aleti denediği sırada bilme- den kendisini Tone kasabasına gönderir. Herhalde, burada oyu- nun amacını anlamışsınızdır. Siz de aynı şekilde, ipuçlarını takip ederek Tone kasabasına gitmeli ve onu bu- larak kurtarmalısınız. Bu amaçla yola çıkarak kasabhalıların arasına karıştığınızda yepyeni bir macera- ya atılıyorsunuz. The Pawn: Gurunun güldüğü şey kolunuzdaki 'Wristband'dir. Bunu önlemek için gömleği çıkarıp wristband'ı gömleğinizle örtün. Masters of the Universe: Dep- remleri durdurmak için iki tane ti- melink'i Gölgeler Şatosundaki sa- ate takmalısınız. Timelinklerden biri eski pagodanın olduğu bahçede, diğeri ise aynayı geçtikten sonra Mantanna'nın bulunduğu yerdedir. Mantanna'yı kill mantanna by sword diyerek öldürün ve stalagtitleri in- celeyin. İki timelink'i saate taktık- Oyuna ilk başta dedenizin evin- de başlıyorsunuz. Burada bulunan ipuçlarını inceleyerek ve bazı ufak bilmeceleri çözerek kasabaya gel- meniz hiç de uzun sürmüyor. Ka- sabalılar oldukça tutucu insanlar ve özellikle turistlerden hiç hoşlan- mıyorlar. Bu yüzden olduğunuz ha- linizle kasabada fazla bilgi elde et- meniz pek olası değil. Hatta timsah Franklin sizi bu halinizle görürse kendi canavarlarına yem yapıyor. Hayatta kalabilmek için mümkün olduğu kadar kasabalılara benze- melisiniz. Bunu yapmak pek zor değil. Birkaç yeni elbise, şapka ve biraz vücut geliştirmeyle onlardan nc:ı 1::ıv OTIONSE VE CREATİONS tan sonra perdenin arkasından Hexagon of Heliatron'un alın. Guild of Thieves: Kapı nöbetçi- sinin odasındaki yatağı çekerseniz önemli bir şey bulacaksınız! Dracula: Yolunuza çıkan araba- cıdan kurtulmak için para vermeyi deneyin. Spiderman: Ringmaster'ı geç- mek için close eyes, w, push knob, turn knobe yazın. African Safari: Peanut'ları fil'e verirseniz siZİ sırtında seve seve ta- şıyabilir. hiç farkınız kalmıyor ve bundan sonra herkes size gülümseyerek güzel güzel konuşuyor. Eğer bilet bulabilirseniz kasabalılarla birlikte çılgın bir pop konseri bile dinleye- bilirsiniz. Gitar telleri, oyunda para yerine geçiyor. Havada asılı duran tele- fonlardan ilginç içecek ve dansla- ra kadar her şey oyuna değişik bir hava veriyaor. Oyun Amiga'da çalıştığından oyuncular için birtakım kolaylıklar düşünülmüş. En sık kullanılan ko- mutları klavyeden yazarak girmek yerine mouse yardımıyla ekranın sağ tarafında bulunan komut iko- larından birine (fiili seçmek için) ve resimlerin üzerine klik yaparak ko- mutları kısa yoldan verebilirsiniz. Fakat komutların hepsi için bir ikon yeralmadığından zaman zaman klavyeden diğer komutları girmek gerekiyor. Ayrıca program çok ke- limeli komutları da anlayahilecek şekilde yazılmış. Grafikerler Amiga standartlarına göre çok kaliteli olmamalarına rağ- men oyunun havasını yeteri ölçü- de yansıttıkları söylenebilir. Grafik- lerin birkaçına hareket sağlanarak oyuna canlılık katıldığını da burada ekleyeyim. Grampa'yı ararken kasabanın dı- şında bir ev bulacaksınız. Evin tır- manılamayan bir duvarı ve nöbet- çiler tarafından iyi korunan bir ka- pısı var. Ben henüz eve girmeyi ba- şaramadım, fakat bu evde önemli bazı şeyler bulacağınız kesin. Çev- rede, bu evden başka, ormanlık bir bölge ve çevresinde çeşitli tehlike- lerin kolgezdiği bir nehir yeralıyaor. Eğer Amiga'nız varsa ve adven- ture'dan hoşlanıyorsanız Tass Ti- mes kaçırılmayacak bir oyun. To- ne kasabasının değişik yaşantısına bayılacaksınız. Activision/Disk Değerlendirme: Grafik: 6 Zorluk: 6 Oynanabilirlik: 9 Genel: 8