1 Nisan 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 63

1 Nisan 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 63

uygun olan renkleri seçmeniz gerek- mekte, Çelik grisi uzay gemileri yeterince mevcut olduğundan, örnekte Niens- tedt, sarı ve yeşilin karışımını kullan- mıştır. Karışımdaki orta renk ile gemi- nin gövdesi çizilir (örneğimizde eğril- miş köşelere sahip uzun bir dikdört- gen). Çizimin daha gerçekçi olması- nı isteyenler bir veya iki perspektif noktası tanımlayabilirler (Perspektif noktası: sonsuza kadar uzayan çizgi- lerin ufukta birbirlerini kestikleri nokta) ve daha sonra farklı bir renk ile birkaç yardımcı çizgi çizebilirler. Dış hatları belirlenen alanları, ışık kaynağının sağ üst köşeden geldiği kabulü ile boyamaya başlıyoruz. (Üst taraflar açık, alt taraflar daha koyu olacak şekilde; Resim 1) Boyun kısmını, aktif hale getirilmiş renk geçişiyle hazırlanması olan bir dikdörtgenle oluşturuyoruz. Önceden geçişi (“Range”') ayarlamayı unut- mayın! Sağ taraf yarım daire şeklin- de yuvarlatılmış ve tamamı ““Pers- pektive” fonksiyonu ile gövdenin Büyütme, kürenin üç boyutlu görünmesini sağlıyor. perspektif çizgileri ile çakışacak şekil- de sağa döndürülmüştür Köşeleri düzeltip, boynu gövde- nin soluna yerleştiriyoruz (Resim 2). Bu aşamada resmi kaydetmeyi unut- mayın! Geminin başını çizmek için yeterli alana sahip olabilmek amacıyla bu- raya kadar yaptıklarımızı yedek ek- rana aktarıyoruz. Baş kısmını çizme- den önce, bu defa yaklaşık sekiz ka- demeli bir ilkine oranla daha büyük bir açık-koyu kontrastına sahip olan Birleştirildiğinde resim, bir mikrofon gibi gözüküyor. yeni bir renk geçişi tanımlamamız ge- rekmekte., Şimdi içinde eğlence ve boş vakit- leri değerlendirme bölümleri ve/'veya kumanda merkezi bulunan güneşe karşı korumalı camdan yapılmış bir küre düşünelim. Renk geçişini kulla- narak doldurulmuş bir daire elde edi- yoruz ve bunu saat yönünde ışık kay- nağı ile uyum sağlayana kadar çevi- riyoruz. C-64'te bu çok karışık ve zor olacağından, tek renk ile yetinilmesi uygun olacaktır; zira geminin baş kıs- mında bulunan çizgiler yeterli üç bo- yut etkisini sağlamaktadır. Bu çizgileri AMIĞA'da üç nokta- h eğriler (“Splines'') ve elipsler yar- dımıyla yerleştiriyoruz (Resim 3) C- 64'te ise her seferinde biraz daha so- la yerleştirilen, gittikçe küçülen dai- reler kullanmak gerekiyor. Burada yerleştirmeleri göz kararıyla yapmak gerekiyor. Perspektif olarak resmi- mizde gereken bir küreyi herhangi bir 3-D grafik programıyla elde etmemiz mümkün, ancak bizim resmimizde bu şart değil. Gerekli yerlerdeki düzelt- meleri “Zoom” kullanarak yapabil-