1 Nisan 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 65

1 Nisan 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 65

cikler (küçük beyaz noktalar) koyu- yoruz, Renkli ışıklar ve antenler gibi ayrıntılar da etkiyi vurgulayan diğer etkenler (Resim 7). Şimdi de gezegenimizi çizelim. (Önce uzay gemimizi kaydediyoruz ve ekranı temizliyoruz). Bunun için AMIGA'da sarı ve kahverengi arası bir karışımı tanımlamamız gerekli.C- 64'te ise mevcut toprak sarısı, kah- verengi ve/veya kırmızı ile kullanıl- dığında bu çizim için uygun bir renk grubu elde edilmiş olur. Üç noktalı kavis fonksiyonu ile (C-64'te el ile) gezegenin üst sınırını ÇİZİyoruz ve İÇİ- ni geçişli renklerle dolduruyoruz; en açık renk üste, en koyu renk alta ge- lecek şekilde, Püskürtme ve karışım fonksiyon- ları ile kenarları karıştırdığımızda ge- zegen yüzeyinde şiddetli fırtınalar ol- duğu izlenimini uyandırmamız müm- kün hale gelmekte. Yıldızlarla dolu arka planı püskür- teçle gerçeklememiz mümkün. Bunun için büyük bir püskürtme genişliği seçmemiz ve mouse tuşuna kısa ara- lıklarla basmamız gerekiyor. C-64'te Minik pencereler geminin büyüklüğünü vurguluyorlar. ise bu işi tek tek noktalarla yapmak- tan başka çare yok. Yıldız rengi ola- rak mavi renk grubunun ortalarından bir mavi seçmek uygun olacaktır (C- 64'te açık mavi). Gezegen diğer ek- randan bunun üzerine kopya edilme- lidir (Resim 8). Artık yapılması gereken son aşa- ma, uzay gemisini tekrar yüklemek ve arka plan üzerine oturtmak... Bitti! Şimdi bu güzel resmi ne yapacağız? Diskete yükleyip bir kenara koymak, bu kadar uğraşının sonucu olmama- Burada, bütün detaylarıyla arka planı görmektesiniz. lı. Bir çözüm olarak, renkli bir yazı- cıya sahip olanların resmin bir kop- yasını almaları önerilebilir. Ancak böyle bir yazıcıya sahip ol- mayanların, bu resmin bir fotoğrafını almaları da iyi bir çözümdür. Bunun için oda mümkün olduğunca karar- tılmalı ve fotoğraf makinası bir tri- podun (fotoğraf sehpasının) üzerine yerleştirilmelidir. Objektif 8 ile dört poz çekilmelidir (1/8, 1/4, 1/2 ve 1 saniyelik poz süreleri ile). Bunun için en uygunu, bir refleks makina ve 100 ASA'lık bir gün ışığı filmidir. Eğer fotoğraf iyi çıkarsa, bunu A4 boyutlarında büyütmek ve çerçevelet- mek gerekir. Bu resme her baktığınız- da özel bir macerayı, kendi yarattı- ğinız bir rüyayı anımsayacaksınız. Kendinizi resminizden ayırabilirse- niz, çok özel bir hediyeye sahip ola- caksınız: Bilgisayar meraklılarının, kendilerini evlerine hapsetmiş dikka- falı insanlar olmadıklarının, tam ter- sine yaratıcı birer sanatçı oldukları- nın ispatı...