1 Nisan 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

1 Nisan 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

Ortadaki engelleri kaldır- mak için lazeri kullanacağız. Ancak lazeri çeşitli yönlere yansıtabilmek için bazı araç- lar kullanılacak. Kullanabile- ceğimiz araçlardan bazıları- na sabit aynalar, dönen ay- nalar, emici bloklar, yansıtıcı blokları örnek verebiliriz. Yolunuza çıkan engellere nasıl ulaşabileceğinizi düşün- mek ve bazı denemeler yap- mak zorundasınız. Ama enerji giderek tükendiğinden dü- şünmek ve denemek için faz- la zaman yok. Ayncalar gelen ışının yansı- masını sağlıyor. Aynaya gelen ışın geldiği açı iİle yansıyor. Ay- naların yönünü değiştirerek ışı- nın başka aynalara ulaşması- nı sağlayabiliriz. Yok etmeniz gereken bom- baların hepsine aynalar yar- dimı iİle ulaşmanız mümkün değil. Bunları yok edebilmeki çin başka optik teknolojiler kullanmak lazım. Lazer ışınının yolu üzerine çıkabilecek olan madenlere ve yansıtıcılara dikkat edin. Bunlar gelen ışını ters yönde göndererek lazer kaynağının aşırı yüklenmesine neden olurlar. Bu durumdan kurtulmak için sadece bir kaç saniyeniz var., Aksi takdirde aşırı yüklenen sistem erir. Dönen aynalar bombaları yok etmede çok kolaylık sağ- larlar. Devamlı döndükleri için gelen ışın çeşitli yönlere dağı- lır. - SIDEWALK Bu oyunumuzda konusunu bir çizgi roman kahramanın- dan almış. Oyunda yer alan kişiler ve olayın geçtiği yer son derece detaylı olarcık çizilmiş. Ekranın solunda kahramaını- zımın bulunduğu durum gös- terilirken sağ tarafta karşılaşı- lan kişiler yer alıyor. Ekranın üst ortasında olayın geçtiği yer gösteriliyor. Kahramanımız şehrin sokak- larında dolaşıyor. Ancak bu si- rada sokakta serserilerle kar- şılaşmak mümkün., Kendinizi bir kavganın içinde bulabilir- sİNiz. Sokaklar birbirleriyle bağ- lantılı ama rahatlıkla kaybol- mak mümkün. Veya bir anda saldırıya uğrayabileceğiniz tenha bir sokağa çıkabilirsiniz. Oyundaki amacımız olduk- ça basit, Kahramanımız sa- bah saat 7.30'a kadar çalı- nan motosikletinin parçalarını bulmak ve motosikleti yeni- den yapıp, mofosikletle kon- ser İçin iki bilet almaya gitmek zorunda, Eğer bu İişi vaktinde 42 yapamazsak kız arkadaşımız bizi terk edecek. Oyuna ilk başladığımızda bir dijital saat ile içinde 505 olan bir cüzdanımız var. Do- laştığımız her yerde motosikle- tin kayıp parçalarını arama- mız gerekiyor. Yolda karşılaş- tığımız kişilere de motosiklet hakkında sorular sorabiliriz. Oyunun en can sıkıcı kısmı yok etmeniz gereken bir veya iki bomba kaldığında başlı- yor. Çünkü bunlara ulaşmak İçin pek fazla zaman kalma- miış oluyor, veya bunları da yok etseniz alıcıya ulaşacak yolu aramak İçin zaman kal- miyor. Kafanızı uzun süre meşgul edecek sizi düşünceye zorla- yacak ilginç bir oyun İsterse- niz, bu oyunu tavsiye edebili- TİZ. Oyunun değerlendirmesi: GRAFİK : 8 SES . ” ZORLUK : ©9 DEĞER : 10 GENEL : 8 Ekranın altındaki ikonları kul- lanarak en uygun hareketi se- çebiliriz. Mesela karşımızdaki- ne soru sorabilir, kavga ede- bilir veya oradan gidebiliriz. Karşınıza çıkan her serseri ile kavga etmek akıllıca değil. Eğer kavgayı kazanırsanız mesele yok ama eğer kaybe- derseniz hem saatinizi ve pa- ranızı hem de o ana kadar bulmuş olduğunuz parçaları kaybetmiş olursunuz. Karşıla- şacağınız kişilerle yapacağı- nız dostça konuşmalar çok ya- rarlı bilgiler sağlayabilir.