1 Nisan 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

1 Nisan 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

lacağınız yiyecekleri öbür esirlere vererek kârlı çıkabilirsiniz. Bunun yanısıra, taşlar da düşmanlarınıza fırlatmak açısından biçilmiş kaftan. Oyunun kahramanı bir şövalye olunca tabil oyunda dövüşe de yer verilmiş. Fakat dövüşlerin animas- yonlarının bir Banakok Knights ve- ya bir Barbarian kadar iyi olmadığı bir gerçek. Dövüş yapabilmek için rakibinizin üzerine doğru giderek sürekli ateş tuşuna basmanız yeti- yor. Ekranın sağ tarafında yanmak- ta olan muma bakarak o anki gü- cünüzü görebiliyorsiniz. Ara sıra mumun kenarlardan taşıp akması çok iyi canlandırılmış. Kötü bir şe- ye dokunduğunuz anlarda bu mu- mun boyu hızla kısalıyor. Oyunda ilerleyebilmek için birta- kım sihirlere başvurabilirsiniz. Bu sihirlerden bazıları şunlar: Alcehmy: Bu sihirle insanlar al- tın küreler haline dönerler. Bu kü- releri hazine olarak toplayabilirsi- niz. Anvil: Bu sihir havada dolaşır ve istediğiniz anda herhangi bir şeyin üstüne düşer. Caspar: Bu sihirle şatonun bazı kapılarını açabilirsiniz. lce: Bu sihirle her şey geçici bir süre için donar. SURVYVIYVAL IS Y OUR RI hnÜHLB[IGB 15 YOURL RUÜET GÜL LUCk , Metamorph: Bu sihirle zindan- dakiler başka yaratıklar haline dö- nerler. Oyunun grafikleri özellikle spri- te'lar iyiye yakın sayılabilir. Dövüş ekranlarının çok sade kalması dı- şında oyunun fazla kötü puanı yok. Ayrıca her ayrı zindanda yeni biriy- le karşılaşmak oyunun zenginliği- ni artırıyor. Ses ise grafiklerin ya- nında sönük kalıyor. JACK THE RIPPER Rod Pike'ın gotik korku adventu- re'larından hoşlananlar bu oyunu da zevkle oynayacaklar. CRL fir- ması, Dracula ve Frankestein'ın başarısından sonra şimdi de Jack The Ripper ile bu başarıyı devam ettirmek amacında. Jack The Ripper (bizdeki adıyla 'Karın Deşen Jack') 1888 yılında Londra'nın batı ucunda Ağustos ve Kasım ayları arasında işlediği kor- kunç ve esrarengiz cinayetlerle bü- yük ün yaptı. Jack, kurban olarak sadece kadınları seçiyordu ve on- ları katlettikten sonra üzerlerinde anatomi çalışması yapmayı da ih- mal etmiyordu. Bütün çabalara rağmen kimse onu yakalamayı ba- şaramadı ve bu oyun gibi birkaç hi- kâye, roman ve filme konu oldu. Oyunun gelişimi çok iyi düzen- lenmiş. Oyunun hemen başında Jack'e rastlamanız çok ilginç. Ta- bil ki o anda onun, Jack'in tâ ken- disi olduğunu bilmiyorsunuz. Sakın onu izlemek gibi bir gaflete düşme- yin, yoksa ertesi gün gazetede ölüm haberinizi okumak ve oyuna yeni baştan başlamak zorunda ka- lırsınız. Bundan sonra Jack'in ilk kurbanını bulmanız uzun sürmeye- cektir. Gördüğünüz feci manzara karşısında dehşete uğramış bir du- rumda öylece kaldıktan sonra ce- sedin yanında birkaç kâğıt parça- sı ile suç aleti olan bıçağı farkedi- yorsunuz. Kâğıtları o karanlıkta okumanız mümkün olmadığından — yanınıza almanız gerekiyor. İşte o Knightmare fazla iddialı bir oyun olmamasına rağmen herhangi bir adventure meraklısını tatmin ede- bilecek düzeyde. Sıkılmadan oyna- yabilirsiniz. Activision/Disk-kaset Değerlendirme: Grafik: 7 Zorluk: 7 : Oynanabilirlik: 7 Genel: 7 sırada başınız büyük bir belaya gi- riyor ve polis tarafından yakalanı- yorsunuz. Yanlışlığı anlatmaya fır- sat kalmadan en iyi çarenin kaç- mak olduğuna karar verip koşma- ya başlıyorsunuz, fakat bu arada polis yüzünüzü farkediyor. Müthiş bir kovalamaca ve aksilikler devam ediyor. Yanlışlıkla yolunuza çıkan yaşlı kadına çarpıp onu devirince, kafası kaldırıma çarpıp beyni soka- ğa yayılıyor. Dönüp kadına yardım etmek için durduğunuzda da polis- ler yetişip çevrenizi sarıyorlar. Gül- meye başlayan polislere korkuyla bakarken birden kendinizi bir otel odasında bularak uyanıyorsunuz. Sabahın ilk saatleri ve yatağınızdan kalkıp yüzünüzü yıkamaya gider- ken kapının altından atılan Daily Ti- mes'ı alıp ilk sayfaya gözattığınız- da 'cinayet zanlısı' başlığı altında bir resminiz olduğu halde cinayet haberini okuyorsunuz. İşte asıl oyun burada başlıyor. Bundan sonra polisten uzak kalarak cina- yeti kendiniz çözmek zorundasınız. Oyunda az sayıda dijitize edilmiş ufak resimler var, ama bu resimler 33