1 Nisan 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 62

1 Nisan 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 62

Şüphesiz hepimiz, televizyon di- zilerinden, sinemalardan veya sayısız bilgisayar oyunlarından dev uzay ge- milerini tanıyoruz. Mesela bir oyuna güzel bir kapak resmi veya bir dia gösterisi hazırlamak üzere bunlar et- kin şekilde ekrana nasıl getiriliyorlar? Buna açıklık kazandırmak üze- re Werner Niestedt bir uzay gemisi- nin nasıl çizileçeğini adım adım, re- simlerden de görüldüğü gibi göster- di. Normalde gelişkin bir grafik bil- gisayarı kullanan Nienstedt, bu sayı- mızdaki uzay gemisini bir AMIĞA ve Deluxe Paint programını kullanarak gerçekleştirdi. u uzay gemisini bir C-ö4d'te çiz- mek isteyenlerin biraz daha fazla uğ- raşmaları gerekmekte, ancak buna karşın çizim ayrıntılardan vazgeçil- mesi söz konusu değil. Sorun yara- tabilecek tek nokta, renk geçişleri; zi- ra C-64 bunları otomatik olarak he- saplayıp ekrana getirememektedir. C- 64'te ya renk geçişinden vazgeçilme- si durumu ortaya çıkmakta, ya da bunların elle yerleştirilmeleri gerek- mekte, İlk olarak gemimizin gövdesini hazırlayalım (büyütülmüş olarak). Dolayısıyla renk şeritlerinin ya püskürtme fonksiyonu kullanarak, ya da zorunlu hallerde tek tek nok- taların yerleştirilmesiyle gerçekleşti- rilmeleri söz konusu. Noktaların çok yoğun şekilde yan yana konması ve daha sonra gittikçe dağıtarak nokta- lar arası mesafelerin arttırılması ile renkler arasında uygun geçişler sağ- lanabilir. 8 bitlik bilgisayarların grafik prog- ramları genellikle kavis fonksiyonu- na sahip değildirler. Bu yüzden bu- Boyun, yuvarlatılmış bir dikdörtgenden oluşuyor. 62 rada bir daire'çizilip, dairenin yarı- sının silinmesi gerekmekte. Bundan başka “Swap” (iki ekran arasında değişim) fonksiyonu da, C-64 prog- ramlarında bulunmamakta. Gerçi *““Koala Painter'” programı bu fonk- siyona sahiptir, ancak buna karşılık bu programda püskürtme fonksiyo- nu mevcut değildir. Bu durumda is- ter istemez yedek ekrandan vazgeçil- mesi gerekmekte ve ayrıntının istenen hale gelmesini sağlayana kadar dene- meler yapma zorunluluğu doğmakta. Yalnız bütün ara çizimlerin kaydedil- mesinde büyük fayda olduğu açıktır; zira yeni bir ayrıntı istenildiği gibi ol- mayabilir ve resim kurtarılamayacak hale gelebilir, tabif ki bu durumda bütün çizime yeniden başlamaktan başka çare kalmaz. Artık çizime başlayabiliriz. İlk ola- rak gövdeyi ele alacağız. Uzay gemi- sinin gövdesi uzaydaki mevcut ışığı yansıtacağından AMIĞA'da en az beş renk tonuna sahip olan bir renk paleti tanımlamamız gerekmekte, C- 64'te renk seçim olanağı fazla olma- dığından, size göre uzay gemisine en