1 Nisan 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

1 Nisan 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

FC Bayern München AMIGA'Yla Çalışıyor Yedekler kulübesindeki banklar- da değil, okul sıralarında oturuyor- lar. Sürdükleri top değil, bir mouse, Nişan aldıkları yer gol atacakları bir kale değil, ekranda gözüken ikonlar. Bu defa antremanın türü ol- dukça farklı. FC Bayern München, AMISA kullanmayı öğreniyor. Augenthaler ya da Pfaff gibi fut- bol yıldızları, sekiz günlük eğitim boyunca bilgisayar kullanmayı öğ- rendiler. Commodore firmasının Al- manya yöneticisi Heinz Wiening, “bilgisayar her gün biraz daha önemli bir rol oynuyor” diyor. Bu ilk eğitimin amacı, bilgisayar karşısın- da duyulan çekingenliği yenmek, Federal Almanya'nın bilgisayar alanındaki en büyük yayın kurulu- şu Markt&Technik İle Commodore'- un İşbirliği yaparak ulaşmak iste- dikleri hedef bu. “AMISA Maga- zin”in şef redaktörü Albert Absme- ler bu konuda şunları söylüyor: “Sporcularla bilgisayar tutkunluğu- muzu paylaşmak bizi çok mutlu ediyor.” Commodore firması, reklamını yapan FC Bayern München takımı- nın tüm futbolcularına birer AMIGA 2000 hediye etti. Mark&Technik de eğitimini ve “Superbase” gibi ola- ğanüstü software'leri verdi. Absme- ier: “Bilgisayarı futbolcular için gün- delik bir şey haline getirmeyi amaç- liyoruz” dedi. Tabili büyük yankı uyandıran bir girişim oldu bu. Eğitimin birinci günü, AMISA'nın genel kullanımına, iİkonların, prog- ramlardaki altmenülerin vb.nin öğ- renilmesine ayrılmıştı. Bu aşamada futbolcular henüz yedek kulübesin- deki banklarda oturuyor gibiydiler. Futbolcuların eşleri derhal olaya dahil oldular ve antrenör durumun- daki Absmeler'in direktiflerini uygu- lamaya giriştiler. Tabii denemeleri sırasında arada sırada bir miktar hata da yaptılar. Absmeler, bu du- rumdan kurtulmanın yolunu onlara hemen açıkladı: “Şu üç tuşa birlik- te basmanız, başlangıçtaki duru- ma dönmeniz için yeterlidir.” Oyunlarına devam ettiler. Arada sırada ekranda çalışan bir saatin görünmesiyle ya da renkler hızla değiştiğinde izleyenlerden bir “ah” ya da “oh” sesi yükseliyordu. Fut- bolcular, bilgisayarı mouse aracı- lığıyla çok kolay kullanabilecekle- rini hemen öğrendiler. Activislon'un “Championship Golf” oyunu, akşamın tepe nokta- sıydı. Kapanış için verilen akşam yemeği bile futbolcuları makinele- rin başından ayıramadı. Gölf par- kurunun çeşiftli açılardan görülebil- mesi ve topun deliklere sokulabil- mesi onlar için yemekten çok da- ha iİlgi çekiciydi. Commodore'un basın sözcüsü Gerald Hahn, olayın büyük bir başarı olarak nitelenmesi gerektiğini söylüyordu. Kaleci Jean-Marie Pfaff da bu görüşe ka- tıldığını belirtiyordu. Aslında kendi- sinin daha önceden evine AMISA kullanıyor olması, diğerlerine göre daha avantajlı olmasını sağlıyordu ama, gecenin sonunda şunları söylüyordu: “Bir sürü yeni şey öğ- rendim. Yarın yine geleceğim.” Teleteknik'ten Commodore'culara Müjdeler. Teleteknik, Commodore'culara 1988 yılının ilk müjdelerini vermeye başladı. Özellikle eğitim alanında Commodore bilgisayarlarının bü- yük önem kazanması üzerine ça- balarını bu yönde artıran Teletek- nik, Dr. Arif Say'ıri uzun çalışmalar sonunda hazırladığı Türkçe Logo Derleyicisini Commodore 64 kulla- nıcılarının hizmetine sundu. Yurtdı- şında da en İyi eğitim dili olarak kabul edilen Logo, okulöncesin- den itibaren her yaşta bilgisayar kullanıcısına hitap edecek bir dil. Recursion gibi bazı yapay zekâ dili komutlarını da içerdiğinden özel- likle eğitim programlarının hazır- lanmasında büyük ölçüde kullanıl- makta, Programın yapısı itibariyle şü anda yalnızca disket Üüzerinde satışa sunulan Logo, disket sürücü- sü olan Commodore'cularca kulla- nılabilecek, Teleteknik'in ikinci müjdesi ise İl- kokul öğrencilerine yönelik olarak hazırlanan Temel bilgisayar kitap dizisi. Altı öğretmen ve altı öğren- ci kitabından oluşan bu dizi genç bilgisayarcılara, onları sıkmadan temel bilgisayar terimlerini anlat- mayı amaçlıyor. Yine Teleteknik, her yaştan bilgi- sayar meraklısının temel kitap ola- rak kullanabileceği, özellikle de İl- kokul sonrası bilgiscayar eğitiminde kullanılabilecek Temel Programla- ma kitabını da yayınc hazırladı. Öğretmen ve öğrenci kitabı ayrı olarak hazırlanan Temel Program- lama, tüm bilgisayarcıların vazge- çilmez yardımcısı olacak. ;