1 Mart 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 11

1 Mart 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 11

ŞAH — MAT Vi » larla bir kez de siyahlarla oynuyor. Fırsat eşitliğinin sağlanabilmesi için, her programa hamle başına yaklaşık 30 sanayi düşünme süresi verilmiş. Mutlaka bazı satranç uzmanları katılanlar listesinde ““Battle Chess”'- in bulunmadığını farketmişlerdir. Bu yokluğun nedeni: Battle Chess'in İn- giltere'den gelmesi bir hafta kadar ge- cikti ve program turnuvanın ilk gü- nünü kaçırdı. “Gürültülü" protesto- larına rağmen -o: yanlar kolayca sımrlenebildığını bilirler- turnuva yöneticileri yumuşa- madılar ve Battle Chess turnuva dışı kaldı. Modem aracılığıyla turnuvaya uzaktan katılma teklifi de reddedil- di. Bu konuda yapılan resmi açıkla- ma ise şöyle: Satranç programları arasında yalnızca Battle Chess, mo- demle birbirine bağlı iki AMIGA'nın karşılıklı oynamasına olanak veren bir fonksiyona sahipti. Bu da diğer oyuncuların dezavantajlı konuma düşmesine neden oluyordu. Battle Chess buna rağmen en azın- dan saha kenarından kendini göste- rebilmek için turnuvaya geldi. Bu toplam beş “oyuncu”'yu yakın- dan tanıyabilmeniz için, herbirini si- ze kısaca tanıtmak istiyoruz. Genel bir bilgi: Oynayabilmek için rakiple- rin inin disket sürücü İ AMIGA'ya ve bir Moues'ye (fare) var. Analiz Makinesi AMIİGA'nın yanı sıra IBM-PC, Apple II, Commodore 64 ve Atari 800 gibi farklı makinelerde de kulla- nılabilen en tanınmış (ve en iyi) sat- ranç programlarından biri, Sargon H, ÖOrijinal programı satın aldığınız- da kilitli program disketinin yanı sı- ra-detaylı bir kullanım kılavuzuna da sahip oluyorsı.ım.ız. Bu kılavuz yardı- öğrenebili: gon (Il'ün tüm fonksıyonlan detaylı ve anlaşılır bir biçimde tanıtılıyor Programa ilaveten, isterseniz dis- ketten yükleyip oynayabıleeeğimz (Morphy, Steinitz, Fischer, Karpow, Kasparov gibi oyunculann katıldık- ları üsininarşiviva: Ayrıca diskette sat- programları içeren 45 diyagram vebıraçıhşlarhtaphğıdavar Üre- tici firmanın açıklamasına göre bu ki- lıyor. Bu konuda yayımlanmış yük knynak olan “Enoyolapedıa of şünmeye zorlanabiliyor. Büyük Düşünür Sargon IlI, (hamle başına 5 sani- yeden 10 dakikaya kadar) farklı do- ı