1 Mart 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

1 Mart 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

ve taç atışlarının yönünü ayaır- lamanız mümkün. Serbest atış ve penaltılarda yeteneğinizi İstediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Oyuncuların yaptığı İlginç animasyonlardan birisi de, gerekli anlarda kendiliklerin- den yaptıkları topa kafa İle dalmak ve rakip oyuncudan top almak için ayaklarına yat- mak. Bu oyun sadece sahaya çı- kıp futbol oynamaktan ibaret değil. Bir maçı kazanmak için saha İçinde oynanacak ba- şarılı oyun kadar, masada uy- gulanacak takdiğin de önem- Ji olduğunu bilen programcı- lar, bu özelliği de programa son derece başarılı bir biçim- de eklemişler. Maç aralarında yararlana- bileceğiniz çeşitli seçenekler oyunun kullanımını son dere- ce kolaylaştırıyor. Joystick'i kul- lanarak belirteci ekranın üst kısmına getirdiğinizde, menü- leri görebilirsiniz. İstediğiniz bir menüye gelin ve ateş tuşuna basın. Artık o menünün içinde bulunan diğer seçenekleri gö- rebilirsiniz. Dört menünün her- birinde yaklaşık onbeş. seçe- nek var. Böylece toplam nek sayısı altmışa ulaşıyor. Seçenekleri kullanarak ta- kım isimlerini, oyuncu isimleri- ni ve oyunculara ait bilgileri (hızı, atak gücü, defans kalite- si gibi), takım renklerini değiş- tirebilirsiniz. İsterseniz lig, sekiz takımdan oluşan kupa veya şampiyona başlatabilirsiniz. Bu takımların biri veya daha fazlası sizin kontrolunuzda ola- bilir. Bütün yaptığınız ayarla- maları SAVE edebilirsiniz. Bütün seçimlerinizi tamam- ladıktan sonra sıra maçı baş- latmaya geliyor. PLAY MATCH seçeneğini kullandığınızda futbolcular sahaya çıkmaya başlayacak. Oyuncular ilginç animasyo- nu kadar kullanılan sesler de son derece güzel. Bir süre son- ra kendinizi Avrupa stadların- dan birinde maç seyrediyor sanabilirsiniz. Çünkü ara sıra kornalar çalıyor, bazen seyir- ci desteği duyuluyor. Oyundaki ustalık düzeyine göre bilgisayarın kuvvetini bir İle on arasında seçebilirsiniz. oyun zorlaştıkça yapılan hare- ketlerin gerçekçiliği de o ölçü- de artıyor. Maç sırasında topu kaç yö- ne atabileceğinizi belirleme- niz de mümkün. Eğer tek yön seçerseniz, topu sadece git- mekte olduğunuz yöne doğru atabilirsiniz. Üç yön seçerse- niz, önünüze ve 45 derece sağ veya sola doğru atabilir- siniz. Beş yön seçerseniz 70 ve 20 derecelik açılarla sağa ve- ya sola doğru atabilirsiniz. To- pa yirmi sekiz farklı güçte vu- rabilirsiniz. Vuruş şlddeti ateş tuşuna basılarak ayarlanıyor. Toparüç ayrı yükseklikte gide- cek şekilde vurabilirsiniz: yer- den, havadan, normal. Kontrol ettiğiniz kişiyi takımı- nızdaki diğer kişilerden farklı olarak bilgisayaır, en uygun ki- " şiarasından seçiyor. Kontrolu- nuz dışında kalan oyuncular başı boş dolaşmak yerine top yanlarından geçerken topu almaya çalışıyorlar. Kaleciniz kale önünde bek- liyor ve devamlı topu İizliyor. Gerektiğinde atlayarak topu kurtarmaya çalışıyor. Eğer to- pu kurtarırsa normal üç adım atışıyla topu oyuna sokuyor. Forvetteki oyuncularınız gol at- tıklarında, koşup sevinçlerini belirtecek hareketler yapıyor- lar. Oyunu bilgisayara karşı İki kişinin aynı takımda oynamcaı- sı mümkün. Bence en eğlen- celi oyun şekli bu. Sanki saha- da foatbol oynuyormuş gibi bi- raz sonra takım arkadaşları- nızdan top İstemeye başlıyor- sunuz. Kontrolunuzdaki oyuncunun İleri gitmesi için devamlı Joys- tlek'i hareket ettirmenize ge- rek yok. Joystlek boşta kaldığı için, topa vuruş şeklinizi seç- meniz mümkün. Joyslek'i ileri veya geri hareket ettirerek vu- ruş türünü ayarlayabilirsiniz. Oyunun değerlendirmesi Audiogenic / Disket - Kaset GRAFİK : 9 SES 10 ZORLUK : 9 DEĞER : 10 GENEL - : 10