1 Mart 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 54

1 Mart 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 54

Commodore'cular İçin Yeni Bir Kopya Kartuşu ARSİVCİ C-64 için yazılmış Software'lerin sayısı artık yüzbinleri aştı ve her geçen gün hazır yazılımların sayısı biraz daha artmaktadır. Bununla birlikte C-64 kullanıcıları için piyasaya çıkan birbirinden kaliteli programlara sahip olmak özellikle maddi açıdan bir külfet haline gelmektedir. Burada kendi yazılım arşivini oluşturmak isteyen her Commodore'cunun yararlanabileceği bir Hardware sunuyoruz. Birkaç ent ve kendi hazırlayacağınız bir kart hemen her programa sahip olabilirsiniz. OOGOOı v K Resim 1. Lehim yüzü (ters görüntü). 54 Anıl Gül Her ne kadar şu anda dünya piya- sasında AMIGĞA gibi üstün özellikle- re sahip bir bilgisayar bulunsa da- C-64 hazır yazılım açısından rakipsiz- dir ve uzun yıllar da bu şekilde kala- caktır. Kendisine göre birçok üstün- lüğe sahip rakibi olmasına karşılık- C-64 ilk çıktığı günlerdeki popülari- tesinden hiçbir şey kaybetmemiştir ve halen dünyanın birçok köşesinde bin- lerce programcı bu bilgisayarın hazır yazılımlarının sayısını arttırmaya de- vam etmektedir. İster bir oyun, ister bir grafik prog- ramı olsun yeni bir Software'i satışa çıkaran bir program firması ürünü- nü yabancı şahıslara karşı korumayı ihmal etmemektedir. Böyle bir du- rumda ise yazılan her yeni program- la birlikte yeni koruma yöntemleri ge- liştirmektedir. Özellikle son zaman- larda sadece klavye yardımıyla bazı programlarının korumalarının kaldı- rılması imkansız hale getirilmiştir. Fakat iş sadece klavye ile bitmiyor. C-64'ün Expantion Port'una takıla- cak bir kart ile bilgisayarın hafızasın- da bulunan programlara istenildiği an müdahale edilebilir, yani çalış- makta olan bir oyunu durdurup o an- da hafızada bulunan herşeyi kasete veya diskete aktardıktan sonra kaldı- ğınız yerden oyuna devam etmek im- Kanına sahipsiniz. Yapacağınız bu kartı öncelikle ken- di kişisel program arşivlerinize sahip olmak için kullanabilirsiniz. Bu iş için herhangi bir program bilgisayarınız- da çalışırken kart üzerindeki düğme- ye basmanız yeterli olacaktır. Diske- te veya kasete kaydettiğiniz progra- mı tekrar yüklediğinizde he kal- dığı yerden devam edecektir. Örneğin bir futbol oyununda top tam kaleye girerken düğmeye basıp kaydederse- niz her seferinde oyun bu pozisyon- da başlayacaktır. Uzun süren bir oyunda ise yine düğmeye basıp herşeyi dondurabilir ve sonra kaldığınız yerden devam edebilirsiniz. Şimdi gelelim arşivcinin yapılışına: