1 Mart 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 16

1 Mart 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 16

Z â&â 2 W Satranç Olimpiyat Şampiyonu SUAT ATALIK a Söyleşi — Kendinizi tanıtır mısınız? Suat Atalık: 1964 İstanbul doğum- luyum. Galatasaray Lisesi mezunu- yum ve şu anda Boğaziçi Psikoloji 4. iki senenin Türkiye satranç şampiyo- nu aynı zamanda da bu senenin oli- mpiyat 3.süyüm., Satranç'ta uluslara- rası satranç ustasıyım ve bir tane bü- yük usta normuna sahibim. Bu bizim basında çok karıştırılıyor. Norm ile büyük ustalık farklı. Ünvanı alırken iki tane norma ihtiyaç var. Yanı heıı yaş kategorilerinde Türkiye şampiyo- nu oldum. Artık bunları tek tek say- mak çok uzun oluyor... — Satrança nasıl başladınız? Suat Atalık: Satrança babamın iti- sıyla oynuyordu. Merak etmiştim, 5 yaş civarındaydım. Bana kurallarını öğretti, sonra 8 yaş cıvarı oyunu da- ha ciddi ele almaya başladım. 11 ya- şında ilk turnuvaya girdim. Başlan- giıci böyle oldu. Tabif tamamen tesa- düf değil. Babamın yarattığı bir im- kân oldu diyebilirim. Babam daha sonra zaten satranç federasyon üye- liği de yaptı. Onun teşvikiyle ve bir de benden gelen istekle başlamış ol- dum. — Şu anda önemli bir yerdesiniz satrançta. Dünya çapında büyük us- ta normuna sahip tek kişisiniz bildi- ğim kadarıyla Suat Atalık: Evet, şu anda Türki- ye'de en üsteki oyuncuyum. ÂAynı za- manda uluslararası usta olmam dışa- rıda da ayrı birşey. — Daha önce sizden başka ulusla- rarası ustalar yok muydu? Suat Atalık: Vardı. Benden önce üç tane daha uluslararası usta vardı. Bunlardan birisi şimdi rahmetli olan Necdet Süer diğeri İlhan Onat şu an İzmir'de ve uzun zamandan beri tur- nuva oynamıyor. Diğer de Turan Yıl- maz, Turan Yılmaz da şu an asker- de. Fakat beni onlardan biraz ayıran olay bu büyük usta normu oldu. Şim- di bu büyük usta normu, görünme- yen bir şeydir. Gizli silah gibi bir olay. — Peki nasıl elde edılıyor bu bü- yük ustalık. Suat Atalık: Rica ederim, Ulusla- rarası usta normunu şöyle açıklıya- yım. Daha evvelde açıklamaya çalış- tım ama, Satrançta üç tane kategöri K &â ££ W