1 Mart 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 46

1 Mart 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 46

karşılaşıyorsunuz, ancak bunları çö- zerken diğer adventure'larda oldu- ğu gibi EXAMINE komutuyla arka planda saklı bazı yararlı nesneler aramak zorunda değilsiniz. Çevre- nizde ne varsa size yazılı olarak be- lirtiliyor. Ancak yine de bunları ince- lemenizde yarar var. Ayrıca bazı bil- meceleri tek başınıza çözmeniz im- kansız olup, başkalarının ynrdırnına muhtaçsınız. Bu yüzden yüksek receli komutlar kullanmaya alışma- lısınız. Özellikle UNDO komutunu sık sık kullanmayı öğrenmelisiniz. Böylece, aklınıza gelen her şeyi de- neyebilir ve hata yapa sonun- da doğruyu bulabilirsiniz. li bir nokta da bilmeceleri bir şövalye gi- bi düşünerek çözmeye çalışmaktır. Bir kiliseye geldiğinizde dua etme- yi, güzel hanımların birtakım uygun- suz tekliflerini onları incitmeden red- detmeyi, asla yalan ve karşınızdaki ne kadar güçlü olursa olsun dövüşmekten kaçmamayı öğ- renmelisiniz. Oyunun AMIGA'daki adventure çevirici programı Knight Orc, İng- rid's Back gibi diğer oyunlarla uyumlu olduğundan bu oyunların grafik ve oyun kısımlarıyla bir çevi- rici programı bir diskette veya hard- diskte toplayarak birkaç adventure'- dan oluşan bir menü hazırlamanız mümkün. Lancelot, şüphesiz Level 9'un 1988, Magnetic Serolls için olduk- ça üretken bir yıl oldu. Jinxter, Cor- ve Fish gibi üç oyunu birden piyasaya sürdüler. En son çıkan oyun olan Fish yine konu bakımın- dan bazı orijinalliklere sahipken, oyunun oynanışında bir değişiklik yok. Oyunun konusu dünyadan uzak- ta, sadece balıkların yaşadığı Axu- aria gezegeninde geçiyor. Geze- gende büyük bir kuraklık yaşanmak- tadır ve Hydropolis şehrinde büyük bir su sıkıntısı başgüstennbtir Şehri kur- tarmak için tanınmış Dr. Roach baş- kanl k hacim- lerde suyu ışınlayarak kuraklığı gi- derecek bir cihazın yapımı sürdürül- mektedir. ; Bu arada, cihazın projesini hazır- layan takımın Içlne ünlü terörist grup Seven Deadiy Fins'in (günahkâr ba- lıklar) sızdığı anleşılmışıır Amaçla- 46 maman | rı, projeyi sabote etmek ve gezegen- de yaşayan balıklara istediklerini tırmaktır. Balıklarla dolu bir gezegende siz şimdiye kadar çıkardığı en iyi oyun ve en büyük rakiplerinin aşağıdaki nuyla karşılaştırıldığında te- razinin kefesini kendi yanına yatır- masa da dengeye geti nı gösteriyor. Oyunun değerlendirmesi Level 9 / Mandarin Software C-64 Disk, AMIGĞGA 512 K GRAFİ ..0 ZORLUK : 8 OYNANABİLİRLİK : 10 ATMOS :10 GENEL de haliyle bir balık rolündesiniz. Sı- radan bir Çarşamba sabahı, yüzer- ken otobüs büyüklüğünde bir el ta- rafından kavanoz mun içine atılan plastik şato, suyun sükuneti- ni bozarak kavanozun dibindeki kum tabana oturur. Bir süre bu şa- toya ilgiyle baktıktan sonra içinde ne olduğunu merak etmeniz uzun sür- meyecektir. Şatoya girdiğinizde ajan zannediliyorsunuz ve Fins'in çaldığı, projenin önemli bir parçası olan mercek tekerleği bulmanız is- teniyor. Daha derdinizi anlatama- dan her biri üç ayrı macerayla dolu kapılar gösterilerek üç anahtarı ge- ri getirmek zorunda kalıyorsunuz. Bunları ktan sonra asıl görev olan Hydropolis'i kurtarma görevini üstleniyorsunuz.