1 Mart 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 17

1 Mart 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 17

var. Birincisi fida ustalığı, ikincisi uluslararası ustalık, üçüncüsü büyük ustalık. Bunların hepsi Internasyonal kategoriler. Şimdi fida ustalığı için gereken şartlar oldukça basit. 2300 reating ulaşmış olan bir oyunca, onun üstüne geçmiş bir oyuncu fida ustası olabilir. Uluslararası ve büyük ustalık için gereken şartlar önce bir turnuvaya girilecek, bu girdiğiniz uluslararası bir turnuva oacak tabil. Uluslararası usta normu almak isti- yorsanız turnuvada üç tane uluslara- rası usta bulunması gerekiyor ve belli (reating) kategorileri arasında olma- sı lazım bu ustaların ve daha sonra bu da bu turnuvada uluslararası us- talık için gereken puanı almanız la- zım. Bu puan fix bir puan değil. Ya- ni şöyle 15 turda 8 puan almak lazım diye ben şimdi size söyleyemem. Bu puanı etkileyen şeyler, koşullar, tur- nuvaya girecek olan uyuncuların re- taing ortalaması. Ama şöyle bir şey denebilir. 2401 reating ortalamasın- da, belli bir kategorilerinin karşılığı oluyor bu, bu kategoride kaç maçta kaç puan almanız gerektiği fixtir. Bu normlardan bir tane aldıktan sonra aynı şekilde bir norm daha aldınız di- yelim ve bu aldığınız normlardaki, yani iki turnuvaya girdiyseniz veya 3, 4 turnuvaya, bütün bu norm aldığı- nız turnuvalardaki parti sayısı 24'ten küçük olmaması lazım dolayısıyla bu şekilde ünvanı almış olursunuz. Ta- bit bu aynı şekilde büyük ustalık için- de uygulanmış. Bnynk usta normu gene bir turnuvaya giriyorsunuz yine en az 3 büyük ustayla oynuyorsunuz. Gereken büyük usta normunu alıyor- sunuz. Ondan sonra başka bir turnu- vada bu başarıyı tekrarlarsınız yine 24 parti koşulunu da doldurursanız ünvanı veriyorlar. Aynı şekilde gere- ken bir şart daha var o da uluslara- rası usta normunu almanız için rea- tinginizin 2350'den yukarda olması, büyük usta için de reatinginizin 2400'den yukarıdan olması gerekir. — Sizin reatinginiz ne? Suat Atalık: Şimdi benim şu anda- ki reatingim aslında tam olarak bilin- miyor çünkü liste henüz Türkiye'ye gelmedi. Bir evvelki reatingim 2370'di. Yeni gelecek olan da 2420 olacak benim tahminim. — Şimdi gelelim konumuzun bir diğer yönüne, Bilgisayar ile satranç. Sizde nedir? ve Nasıl yaklaşıyorsunuz bu meseleye? Suat Atalık: Şimdi çağ artık bilgi- * 2