1 Mart 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 47

1 Mart 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 47

Bu üç kapıdan biri, sizi Fins'in co- mpact disklerinin üretildiği bir kayıt stüdyosuna, diğeri, bir manastıra ve kalan sonuncu ise kesilmiş bir ağaç kütüğüne ü Pawn'- da olduğu gibi kütüğün üzerinde, içinde renkler bulunan bir kese yok. Bunun yerine Fins'in bir milyonun- cu diskini sembolize eden bir altın compact diski koruyan, kuş hasta- sı bir vatandaş var. Fish için 'gırgır bir adventure' sö- zünü kullanmak yerinde olacaktır. Bu bakımdan oyun biraz Jinxter'a benziyorsa da, ondan farklı pek çok yönü var. En başta oyunda kullanı- INGRID'S BACK: Değirmenin önündeki saldırgan tavukları kova- lamak için Flopsy'den yardım iste- yin. Değirmenin kapısına sepeti bı- raktıktan sonra kapıyı çalıp saklanın ve amcanız çıkınca değirmene girin. Bundan sonra ona dilekçeyi imza- latabilirsiniz. Unutmayın, sadece Flopsy İngrid'e sadıktır. Yabancıla- rın imzalarını toplamayın. Noah iş- leri ağırdan alır, ancak genellikle de yapar. İkinci bölümde önce silindiri durdurun, sonra cüceleri tuzağa dü- şürün. Üçüncü bölümde en büyük yardımcınızın kuzen Daisy olduğu- nu unutmayın. LANCELOT: Birinci bölümde Lan- celot önce şövalye olmak için Art- hur'un yanına gitmelidir. Daha son- ra Logris'te yapacakları ile en iyi şö- valye olacaktır. Dönüşte Lancelot lan kelimelerin, özellikle isimlerin çoğu balıklar için uyarlanarak kulla- nılıyor. Örneğin, seven deadiy sins'i, seven deadiy fins yapmak gibi. As- lına bakacak olursanız, oyunda ba- lıkların manipu yetenekleri in- sanlardan pek farklı değil. Bu yüz- den bir balık rolünde bilmeceleri çözmek için değişik yollar izlemeniz gerekmiyor. Oyunun grafik kalitesi ve kelime hazinesi daha önceki Scrolls ayun- larıyla hemen hemen aynı. AMIGA versiyonunda her zamanki menü seçenekleri bulunuyor. Oyun yükle- nirken yüksek çözünürlükte bir ba- Ö Helcome, lık resmi ve yine John Molloy'un ha- zırladığı ilginç bir müzik duyuyorsu- nuz. Henüz çıkmamış olan 64 ver- siyonu ise turbo yüklemeli hazırla-' nıyor ve bence oyunun 64'te oyna- nabilirliğini en çok etkileyen bu han- dikap büyük ölçüde giderilmiş ola- cak. Bilmeceleri 'zor' kategorisine yer- leştirirken usta bir adventure oyun- cusunu bile kısa bir sürede değişik dergilerin ipuçları köşelerine baş- vurmak zorunda bıraktığını söyle- meliyim. Örneğin, kayıt stüdyosun- da karşılaşacağınız Steve'in kahve isteğini yerine getirmeden anahtarı bulmanız mümkün değil (Elbette ta- nıtım yazısında bu bilmecenin yanı- tını vermeyeceğimi). Biz daha Guild of Thieves ve Jinx- ter ile uğraşırken, Magnetic Scrolis süper adventure'ları sıralamayı sür- dürüyor. Umarım, 89'da aynı başa- rıyı sürdürüp daha kaliteli oyun üre- tirler. Oyunun değerlendirmesi Rainbird / Magnetic Scrolls C-64 Disk, AMIGA 512 K GRAFİK :10 ZORLUK :10 OYNANABİLİRLİK : 9 ATMOSFER 8 GENEL amşaep” E iends | « ö nee spı“'point: vestared?