1 Mart 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

1 Mart 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

an hesaplamasından sonra ikinci kademe başlıyor. İkinci kademenin ilk alt ka- demesi bir kanyonda geçiyor. Bu kademede binalar yerine kanyonun duvarlarına çarp- mamaya çalışacaksınız. Kan- yonun duvarlarından gelen tehlikeden başka, bu kade- mede de sizi helikopter ve onunda birisi düğmeye bastı ve İll. Dünya Savaşı başladı. Savaşı başlatan bilin- miyor ama artlık bunun da önemi yok. Önemli olan etraf- ta uçuşmakta olan atom baş- lıklı roketler. Bu roketlerle Batı yarım küre arasında sadece siz ve kumanda ettiğiniz sa- vunma uydunuz var. Günümüzde yapılmaya başlanaın SDI projesi ilk imtiha- nınIı îlmdl vermeye başlaya- cak. İlk kademe uzayda geçi- yor. Arka planda korkunç akl- betini bekleyen dünyayı göre- bilirsiniz. Kontrol ettiğimiz uydunun dost bir uzay mekiği tarafın- dan uzaya bırakılması iİle oyu- numuz başlıyor. Amacımız bü- tün düşman roketleri ve uydu- ları lazer İle vurup yok etmek. Lazer ateşlendiği anda he- defi vurmuyor. Hedefe ulaş- mak İçin çok kısa bir zaman gerektiriyor. Eğer tam hedefe nişan alıp ateş ederseniz, ka- çırma olasılığınız var. Bu yüz- den lazeri hedefin biraz önü- ne gelecek şekilde ateşleyin. Bu şekilde hedefi yok etmeyi garantiye alabilirsiniz. Uydunuzu hareket ettirmeniz mümkün. Joystlck'i ateş tuşu- na basmadan kullanırsanız uyduyu İstediğiniz yere götü- rebilirsiniz. Ateş tuşuna basa- rak hem lazerlerinizi kullanabi- lir. hem de hedef işaretini ha- reket ettirebilirsiniz. Eğer iki Joystick'iniz varsa bi- tanklar bekliyor. İkinci alt ka- — deme ormanlık bir alanda geçiyor. Üçüncü alt kademe- yi tamamlamak için bir çölü geçmeniz gerekmekte. Üçüncü ve dördüncü kade- meler, sırasıyla bir denizde ve trol rafenerisinde geçiyor. lerleyen kademelerde artan düşman kuvvetleri oyunu da- Stratesic Defence İnitiative riyle uyduyu, diğeriyle de la- zeri konitrol edebilirsiniz. Uydu- yu hareket etlirmek çok önem- li. Eğer düşman uydulardan birisi üzerinize gelirse, hareket ederek kurtulabilirsiniz. Eğer düşman uydu size çarparsa uydunuz yok olur. Arasıra bir dost uydu ortaya çıkar. Bu uyduyu yok ederek geriye kalanı alırsanız, uydu- nuza yeni bir özellik eklenir. Mesela sarı renkli bir kalıntı ateş gücünüzü artitırır. Kırmızı renkli kalıntı birden fazla he- def İşareti verir (en fazla üç hedef işaretiniz olabilir). Mavi renkli kalıntı uydunuzun daha hızlı hareket etmesini sağlar. Her kademe belirli bir süre ha da zorlaştırıyor. Oyunun değerlendirmesi US Gold / Disket - Kaset C4 AMIGA GRAFİK : 8 9 SES 16 8 ZORLUK : 9 9 DEĞER : 8 8 GENEL :8 8 devam ediyor. Eğer bu süre İçinde tüm düşman uydu ve roketlerini yok etmeyi başarır- sanız, 20000 pucanı aldınız de- mektir. Bundan sonra sıra bir sonraki kademeye geliyor. Bitirdiğiniz kademede kaççır- dığınız roket varsa, bunu ekra- nın altında bulunan tehlike göstergesinden izleyebllirsiniz. Bu durumda savunma kade- mesini tamamlamcık zorunda- sINIZ. Bu kademede ekranın alt kısmında dünya görülüyor. Havada uçuşup duran roket- lerin dünyaya düşmeden yok edilmeleri gerekiyor. Bunun İçin lazerinizi kullanarak roket- leri yok edin. Dünyaya düşe- cek herhangi bir roket ölçüle- meyecek hasarlar verecekltir. Dünyaya çarpan her roket ekranın altındaki tehlike gös- tergesinin daha da dolması- na sebep olacaktır. Eğer bu gösterge tamamen dolarsa, STAGE İ Gürüm ( LA I U İ 0 DÖN