1 Eylül 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 10

1 Eylül 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 10
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

nin üzerinde focus elde edemezsiniz. Her figürü ayrı ayrı çekip sonra bir araya getirmeyi deneyebilirsiniz. Bu kalabalık sahnelerde yararlı olabilir ama hele başlangıçta hiç ihtiyaç duy- madığınız bir karmaşıklık getirecek- tir. Normal fotoğraf stüdyo ışıkları masa üstü çalışması için genellikle fazla kuvvetli ve sıcaktır. Onlar ye- rine spot ışığı olarak yoğun flaşlar kullanıyorum. Bu durumda kuklala- rınızın arka plana karışmasını önle- mek için bir arka ışığına gerek duya- bilirsiniz. Hadi Çekim Başlıyor! Animasyona başlamadan önce ta- mamlamamız gereken birkaç iş daha var -set seçimi, kamerayı yerleştirme ve hepsinden önemlisi karakterlerimi- zin rol dağıtımı. Tabi şaheserinizi yaratmak için bir mekana da ihtiyaç duyacaksınız. Bu bir çocuğun bebek evinden bir masa üstüne kadar birçok yer olabilir. Baş- langıçta herşeyi basitleştirmek daha akıllıcadır. Setin zemini çalışırken bir sandalyeye oturabileceğiniz kadar al- çak olmalıdır. (Bunun önemini iş bi- raz ilerledikten sonra anlayacağınızı garanti ederim.) Masanın kenarında figürler üzerinde çalışmanıza ya da seti yeniden düzenlemenize yetecek kadar alan bırakmayı unutmayın. Se- tin arkasında dik bir tahta ya da çer- çeve bulunmalıdır ki manzarayı ve ar- kadaki şeyleri görebilesiniz. Kameranızı bir üç ayaklıya yerleş- tirin. Normalde masanın ön kenarın- dari biraz uzakta yere konulurlar. Ka- meraya çarpmadan dolaşabileceğiniz kadar geniş olmalıdır bu aralık. Bu çok önemli, çünkü bir çekimin orta- sında kamera pozisyonu değişirse ye- niden aynı yere getirmek zor olabilir. Aktör bulmaya gelince, geleneksel animatörler karakterlerini metal bir iskeletin üzerine modelci kili ya da la- teks kaplayarak yaratırlardı. Bu sü- reç eğlenceli olabilir ama çok yetenek ve doğru malzeme gerektirir. İşe ye- ni başlıyorsanız karakterlerinizin oluşturulması işiyle fazla uğraşma- yın. Onun yerine öykü ve hareketler üzerinde durun. İnandırıcı bir kişilik verilmiş küçük bir kil bloğu tuhaf ha- reketler yapan çok gerçeğe yakın bir kukladan iyidir. Daha kolay ve pratik bir yaklaşım da hazır karakterler bulmaktır. Ör- neğin çocukların oyuncak dolapları- nı karıştırın. Ya da bir oyuncakçıdan popüler film karakterlerinin plastik figürlerini alın. Mümkün olduğu ka- dar çok eklemi olan bir tanesini ter- cih edin ki daha çok poz verdirebil- sin ve gerçekçi görünsün. Tel üzerinde kauçuktan yapılmış modeller de iyi olabilir. Bu tür bir kuklaya her tür biçim verilebilir. Ör- neğin resmini verdiğimiz Gumby fi- gürleri gayet eğlenceli oluyor. Deği- şik boyutta modeller varsa iri olan- larını tercih edin. Küçüklere poz ver- BİR ARKA PLANI BÖLGESEL AYDINLATMANIN İKİ YOLU TEK MODELİN RESMİNİ ÇEKEK İÇİN DÜZENLEME

Bu sayıdan diğer sayfalar: