1 Eylül 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

1 Eylül 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

yangınları da söndürdüğümü- zü söylememe gerek yok sanı- rım. Dinamiti bulduktan ve bü- tün yangınları söndürdükten sonra da level geçmiyorsa profesör veya kaptan bir yer- lerde bağlı kalmış demektir. Dostlarınızın durumunu ekra- nın sol üst köşesindeki resim- lerden anlayabilirsiniz. Eğer onları da kurtardıysanız level'i tamamladınız demektir. Bu arada önemli bir nokta- yı belirtelim. Sadece zamanı- nızın bitmesiyle “GAME OVER' olursunuz. Örneğin, dinamitle- fi ararken biri patlayabilir. ama zamanınız henüz sıfırlan- mamışsa hiçbir şey olmaz. Uzayda iİlerlerken göktaşları- na çarparsanız roketiniz hava- ya uçmaz, sadece zamanınız biraz daha azalır. Bunun için daha önce de söylediğim gi- bi sarı küreler çok önemli. On- ları kaçırmamaya bakın ve bulabildiğiniz kadar toplayın. Ay'a ulaşana kadar 5 uzay, 5 de gemi kademesi geçme- lisiniz. UzZay kademeleri ilerle- dikçe zorlaşıyor. daha fazla göktaşı ve daha az kırmızı ve- ya sarı küre geliyor. Ayrıca her stage'de roketimizin hızı biraz daha artıyor. Gemi kademe- lerinde ise level ilerledikçe ge- minin daha çok bölümlerine girip çıkabiliyoruz. Zamanımız daha hızlı akıyor ve dinamit sayısı artıyor. 5'i uzayda S'İ ge- mide foplam 10 stage'i ta- mamladığınızda ise Ay'a yu- muşak iniş yapmamız gereki- yor, dikkat edin. Oyun için gerekli olan bazı tuşlarsa şunlar. 'F1'. Yerçekimi- ni kaldırır. 'F'. Pause yapar. 'Esc'. İntroyu geçerek oyunun yüklenmesini sağlar. 'F1' tuşu- nu ulaşamadığınız yerlerdeki dinamitleri almak için kulla- nın. Grafikleri, tipleri ve animas- yonlarıyla birlikte çok güzel bir oyun. Oyunu ister joystick'le is- ter mouse'la veya İsferseniz keybodard'la da oynayabilirsi- niz. Benim tavsiyem uzaydaki bölümü mouse'la, geminin içindeki bölümü İse keybo- ard'la oynamanızdır. Uçakla- rın da metal sembolü olabile- ceğine inanan uçuk bir arka- daşımın rekoru-243.415. Bitir- dikten sonra bile tekrar tekrar oynayabileceğiniz birkaç oyundan biri Tin Tin... Oyunun değerlendirmesi AMIGA-512K GRAFİK : 9 SES 6 ZORLUK: 7 KURGU : 8 GENEL : 7 KINGDOM OF ENGLAND i şte karşınızda yine İngiltere tarihi, yine strateji, yine kali- te. Grafik yönünden Defender OfThe Crown'u aratmayacak kalitede. Akışı ve kurgusuyla nefis bir sürükleyicilik. Oyunda amacımız İngilte- re'yi diğer rakiplerimizi saf dı- şı birakarak ele geçirmek. Ta- bil bu o kadar kolay bir görev olmayacak. Çünkü bu savaş sırasında tam altı ayrı düşman ile karşı karşıyayız. Savaşı ka- zanmak için oldukça İyi bir strateji geliştirmek zorundayız. Programı yüklediğimizde ilk 30