1 Eylül 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 64

1 Eylül 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 64
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

4 YXWWW T L Hİ CAN ÖZTÜRK THE GUILD OF THIEVES Uzunca bir süredir (yaklaşık iki yıl) üzerinde uğraştığım bir adventure olan The Guild of Thieves'i sonun- da Avrupa'nın kuzeybatısındaki bü- yük bir adadan aldığım birkaç yar- dımla tamamlamayı başardım. Mag- netic Serolls'un bu ikinci epik oyu- nu, Macera Peşinde köşemizde ta- nıtılan ilk oyun olmuştu. Aradan ge- çen zaman içinde zevkle oynanan bu oyunun çözümünü yine Commo- dore Dergi okurlarına vermekten mutluluk duyuyorum. Oyunun uzunluğunu dikkate ala- rak sözü fazla uzatmadan hemen çözüme geçmek daha iyi olacak. Oyuna çoğunuzun bildiği gibi bir ka- yıkta başlıyoruz. JUMP TO THE JETTY komutu ile karaya çıkmadan önce başhırsız size daha önce çev- reyi gezdiğini ve ne kadar değerli eşyanın ele geçirilebileceğini tam olarak bildiğini söylüyor. Uyarı nite- liğindeki bu sözleri dikkate alıp ne var ne yok her şeyi soyup getirme- ye karar verdikten sonra JUMP TO THE JETTY komutuyla karaya çı- kın. Buradan W ile batıya gidin. Sa- dece otların ve çalıların olduğu yer- de ihtiyar bir adama rastlayacaksı- nız. Çoğu oyunda olduğu gibi basit bir mantıkla adama HELP MAN ko- mutuyla yardım edelim. Adam bu- nun karşılığında bizi çevrede bulu- nan tek şatonun kapısına getirip bı- rakıyor. Şatoya N ile girince kapı nö- betçisi sizi giriş salonuna alıyor ve daha sonra bir fare yarışı düzenle- yeceğini söylüyor. Bu salondan iti- baren W, S yön komutlarıyla şato- nun resim galerisine gelip LOOK AT THE PAİNTINGS ile resimleri ince- leyin. Bu inceleme sonunda yağlıbo- ya tabloyu değerli bularak GET OlL PAİNTING ile yanınıza alabilirsiniz. 64 Suluboya tablodaki ozanının çaldı- ği alete ve sözlerine dikkat edin. Zevksiz olan diğer tablonun arkası- na bakmanız yararlı olabilir, bu ne- denle LOOK BEHIİND GAUDY PA- INTING komutunu verin. Tahmin et- tiğiniz gibi burada bir kasa bulacak- sınız. Bu kasayı şimdilik boşverip S ile güneye gidelim ve buradaki di- vanı inceleyelim. LOOK AT SET- TEE komutuyla bunu gerçekleştirdi- ğinizde bir yastık bulacaksınız. GET CUSHION AND OPEN İT komutla- rını vererek yastığı alıp açın. Yastık- tan bir kâğıt para çıkacak. Bu para- yı GET NOTE İle alıp iki kere N ko- mutunu vererek salona gelin. Bura- da şöminenin yakınında duran ko- muru alıp kırın: GET COAL, BREAK COAL. Kömürün içinde bir fosil bu- lacaksınız. Şimdi E ile doğuya gidin ve kapı nöbetçisi yarışın başladığını haber vermek için bağırana kadar WAIT (veya Z) komutunu tekrarlayın. Nö- betçiyi duyduktan sonra bir kez da- ha Z ile bekleyip S ile avluya gelin. Önce LOOK AT THE RATS dedik- ten sonra BET ON GREY RAİT WIİTH NOTE komutunu vererek gri fare üzerine bahse girin. Yarışı gri fare kazandıktan sonra nöbetçi si- ze bir çek veriyor. Ayrıca bir de ka- fes bırakıyor. GET CAGĞE ile bu ka- fesi aldıktan sonra N, E, S ile mut- fağa gelin. OPEN CUPBOARD ko- mutunu verdiğinizde dolabı açıp GET RAT POİSON AND JAM JAR ile fare zehirini ve reçel kavanozu & alabileceksiniz. Buradan S diyerek hizmetçilerin odasına gelin ve bura- daki antika dolabı da OPEN CABİ- NET ile açıp GET KEY ile içindeki anahtarı alın. Bir kez daha S ile gü- neye ilerleyerek yatağın altına bakın ve çantayı alın: LOOK UNDER THE BED AND GET TUB. Bu işleri bitir- dikten sonra N, N, E komutlarıyla buradan ayrılırken karanlık bir yere geldiğimizden OPEN BAGĞ AND GET LAMP AND TURN IT ON ko- mutlarını vererek yakmamız gerekecek. Bundan sonra S ile de- poya gelin ve PUSH JUNK ile eşya- ları ittikten sonra güneyde bir yol açıp S ile hendeğe ilerleyerek N ile geri dönün. Burada bulunan kübü GET CUBE İle alabilirsiniz. N ile gel- diğiniz pasajda OPEN DOOR ile bu- rada bulunan kapıyı açın. Kapıyı aç- tıktan sonra N ile merdivenlere ge- lip fakat aşağıya inmeyin, çünkü ön- ce vahşi farelerden kurtulmamız ge- rekli. OPEN STOPCOCK ile vanayı açtıktan sonra PULL PIPES ile bo- ruları söküp suyun yere boşalması- nı sağlayın. Z ile biraz bekledikten sonra CLOSE STOPCOCK ile vana- yı kapatın. Bu esnada fareler boğul- muş olacağından D ile aşağı inebi- lirsiniz. Burada bulacağınız şişeler- den kırmızı olanı OPEN RED BOTT- LE AND GET RUBY ile açıp içinden yakutu alın. GET CHAMPAGNE BÖTTLE ile şampanya şişesini de

Bu sayıdan diğer sayfalar: