1 Eylül 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 8

1 Eylül 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 8
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

GUMBY GODZİLLA'YA KARŞI .. Elli altı yıl kadar önce sinema seyircileri güzel Fay Wray'i elinde tutan King Kong'u nefeslerini tutarak izliyorlardı. Aslında King Kong bayan Gray'in narin ellerinden bile küçüktü. Willis O'Brien tarafından yaratılmış onbeş santimetre boyunda bir modeldi. Minyatür eserini canlandırmak için genç animatör sessiz sinema döne- gibi birçok filmde izledik. Ama açılan çığır AMIGA ve videoyu içeriyor. Eskiden yetişmiş profesyonel stop-motion animatörleri hâlâ filme kaydetmeyi yeğlemekle birlikte amatör animatörler AMI- GA'nın daha kolay denetlenebilen ve heyecan verici bir yöntem sagladısı- nı keşfediyorlar. Böylece bu animas- yon tekniği kitlelere daha açık olu- yor. İsınma AMIGA'nın bu işteki rolüne gir- meden önce sözünü ettiğimiz animas- yon tekhiğine daha ayrıntılı olarak değinelim ve gereksinme duyacağımız araçlarla izlenmesi gereken prosedür- leri inceleyelim. Stop-motion terimi nerdeyse sine- ma kadar eskidir. Bilgisayar kontrol- lü kameraların geliştirilmesinden çok önce özel efektler filmin kamerama- nı tarafından yaratılırdı, sonradan la- boratuarda değil. Örneğin çok yay- gin bir görsel hile de yokolma efekti idi. Bu aktör setten dışarı çıkarken kameranın hareketini durdurarak el- de ediliyordu. (Stop-motion) King Kong filminde O'Brien'in yaptığı, bu tekniği cansız bir nesneye uygula- maktan başka birşey değildi. Filmin her karesinde kamerasını kuklasını bir milim kadar oynattıktan sonra durduruyor ve bu işlemi filmin her saniyesinde 24 kere tekrarlıyordu. Anlayabileceğiniz gibi geleneksel stop-motion animasyon sıkıcı ve ya- vaş bir süreçti. Başladıktan kısa bir süre sonra insan daha kolay bir yol olmalı diye kendi kendine söylenme- ye başlayabilir. İşte AMIGA da tam bu noktada devreye giriyor. Şimdi- den sonra yaratıcı sürecinizin en önemli kısmına konsantre olabilecek kadar rahatlayacağınıza emin olun. Yani kafanızdaki fikirleri hayata ge- çirmek üzerinde. Alsılama ve göz- larda takılıp kalmayın. Daha çok iyi bir gözlemci ve yorumcu olmanın üzerinde durun. Davranış, beden di- li ve hepsinden önemlisi zamanlama- nın stop-motion animasyonun önemli öğeleri olduğunu aklınızdan çıkartmayın. Gereken malzemeye gelince şu ya-

Bu sayıdan diğer sayfalar: