1 Eylül 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 15

1 Eylül 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 15
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

CUT Düşük resolution'un diğer bir kur- banı ise MovieSetter (Gold Disk). Herhalde şimdiye kadar görülen en il- hama tabi program olan MovieSetter tüm karakter ve şekillerinizi ekran üzerinde hareket ettirmenize olanak veriyor. Ne görüyorsanız onu alıyor- sunuz. Menüler sizin çalışma alanınız dışında, aşağıda sergileniyor. Karak- terleriniz düşük resolution ile sınır- landırılmış olmakla birlikte arka planlar ekran sınırlarını akarte eden overscanned görüntüler olabilir. Mo- vieSetter ön plan ve arka plan görün- tüsü olarak kullanmak üzere ILBM (İnterleaved BitMap) IFF resim ve fırçalarını kullanabilir. Ama Anim desteği yok. MovieSetter ile bir animasyon ya- ratmak üç aşamalı bir süreç. Karak- terinizin hareketlerini (bir dizi kare) Set Editöründe oluşturup görüyorsu- nuz. Daha sonra Scene (sahne) edi- törü bir dizi kareyi kullanarak sah- neyi oluşturur. Bir filmde olduğu gi- bi sahneleri ardarda ekleyerek ani- masyonunuzu bitirirsiniz. Player'ı ça- lıştırarak yarattıklarınızı izleyebilir- siniz. Yöntem karmaşık görünmekle birlikte aslında değil. Yapıtınızı renk- lendirmek için özel efektler, ses efek- tIerı arka plan yazıları da ekleyebilir- sin Profesyoneller için ciddi eksikleri olmakla birlikte MovieSetter onlar dışında kalan herkese hararetle tav- siye edilebilir. ÇOCUKLARIN FANTEZİSİ Fantavision da (Brodrerbund) Ae- gis Animator'dan etkilenmiş. Onun gibi iki boyutlu objeler ve temel ka- rakter animasyonu için morphing de- nilen tekniği kullanıyor. Verilen araç- larla şekilleri çiziyor ve yarattıkları- nızı animasyona başlamak üzere ilk pozisyonlarında ekrana yerleştiriyor- sunuz. Ondan sonra da karakterin ikinci bir çizimini yapıp hareketin so- na ermesini istediğiniz yere yerleşti- rebilirsiniz. Nihayet programa başla- masını söyleyebilirsiniz. Morphing aracılığıyla karakter yol boyunca bi- çimini değiştirerek başlangıç nokta- sından bitiş noktasına kadar ilerler. Eğlenceli olmakla birlikte bu yazılı- mın dış dünyada oldukça sınırlı bir uygulama alanı var. Profesyoneller bu programın sunduğundan daha iyi kontrollere ihtiyaç duyar ve aynı za- manda çok zaman alan süreçler var. Ama en azından tüm AMIGA grafik modlarına uyuyor. Fırçaları import edebilirsiniz (ama morph edemezsi- niz) ya da arka plan olarak IFF re- simlerini kullanabilirsiniz. Ayrıca ses efektleri de kolayca eklenebilir. Fantavision özellikle çocuklar ve bilgisayarlarıyla hoşça vakit geçirmek isteyen büyükler için ideal bir prog- ram, YETENEKLİ TRİMVURA'YA BİR İLAVE Çizim yeteneği olmayan yaratıcı in- sanlar için 3-D modeling yazılımı cen- netin kapılarını açıyor. Ama bir ke- re denedikten sonra birçok eksiklik olduğunu görüyorsunuz. Bir kere üç boyutlandırma uzun zaman alıyor. Gerçekçi, doğru düzgün bir baş çizi- mi yüzlerce, hatta binlerce noktanın tanımlanmasını gerektiriyor. Sıkıcı iş- lerin çoğunu bilgisayar üstlense bile tek bir kare oluşturmak saatler ala- bilir. Aleyhinde konuşuyor gibi gö- Tünebilirim ama animasyonun gele- ceğınm bu teknolojide yattığını düşü- nüyoru Scı.ılpt Ammate 4D (Byte by Byte, IBM gerekiyor) AMIGA alemindeki hemen hemen en popüler obje-oriented animatör. Ne yazık ki yaratmak için çok huzurlu bir ortam sağlamıyor. En büyük kusuru üç pencereli kul- lanımcı arabirimi. Doğrusu insanın ayağına dolanıyor. Ön, üst ve yan gö- rüntüleri o eski zar üzerine çizmek sa- natı için uygun olabilir ama bilgisa- yar çağı için değil. Bu animasyon stili kitlelere sunulmaya hazır hale gelene kadar Byte by Byte şirketi daha çok uğraşmak durumunda. Kullanıcı arabirimi bir yana bıra- kılacak olursa, diğer tüm sınavlardan kolayca geçiyor. Tüm grafik modlar mevcut, ILBM ve Anim (bir çeşit) dosyaları yaratabiliyor ve iyi yazılmış ayrıntılı bir kullanım kılavuzuna sa-

Bu sayıdan diğer sayfalar: