1 Eylül 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 29

1 Eylül 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 29

Oyunda temel amaç belli bir zaman sonra hareket et- meye başlayan küreye (SPHERE) yollar yaparak 'IN” yazan yere kadar getirmek. Amacı öğrendikten sonra ekrandaki şekilleri ve bazı tuş- ların ne işe yaradığını da öğ- renelim. Sağ üst köşedeki tü- pün içindeki pembe sıvı ener- Jimizi belirtiyor. Tüpün altındaki azalan sayı İse kürenin hare- ket zamanını gösteriyor. Sayı sıfırlandığı zaman küre hare- ket etmeye başlıyor. Sol üst kö- şedeki cam şişeler büyü gücü- müzü gösteriyor. Hemen altın- daki yuvarlaklar ise hakları- mız, Yalnız belirimem gereken bir şey var, buradaki hakları- mızı büyücümüzün ölüm hak- kı İle karıştıranlar oluyor. Bura- daki haklar küreyi çıkmaza İNT üçükken kimse okuduğum Tenten'i elimden alamaz- dı. Onun maceralarını okuma- ya bayılırdım. Hâlâ elime oku- madığım maceraları geçtik- çe, zevkle okurum. Sonunda "INFROGRAMES' diye bir firma hiç ummadığım bir şey yaptı ve piyasaya Tenten'in oyunu- nu çıkardı. Oyunun konusu Tenten'in 'Aya Seyahat' isimli macerasını kapsıyor. Bilmeyenler için hikâyeyi kı- saca özetleyelim. Profesör Tur- nusol'un katkılarıyla çeşitli in- celemelerde bulunmak için Ay'a bir roket gönderilecektir. Bu rokette Tenten, Kaptan Haddok, Profesör, profesörün yardımcısı Wolff ve tenten'in köpeği bulunmaktadır. Bu arada bir de rokete gizlice gi- ren bir casus, Jorgen var. Za- ten bu Jorgen de oyunumu- zun konusunu oluşturuyor. Program yüklenirken göre- ceğiniz grafikler kısa bir film gibi. Oyunun İlk level'ında ro- soktuğumuz zaman geçen haklar. Eğer küre çıkarılması imkânsız bir boşluğa düşerse 'ESC' tuşu ile oyunu yeniden başlatabiliriz. Hesap tuşları bölümündeki '9' ise büyü gü- cümüzü kullanmamnızı sağlar. Büyü kullandığımız zaman ek- randaki bütün düşmanlar yok olur. 'F410' ise oyundan çıkma- miızi sağlar. 'SPACE' çubuğu İse oyunu durdurur. Şimdi gelelim oyunun oyna- nışına, Yukarıda da bahsetti- ğimiz gibi küreyi 'IN' yazan ka- reye getirmek için yol yapma- mız gerekiyor. ATEŞ tuşuna ba- sarsak büyücümüz önüne top- rak blok koyuyor. Eğer önün- de toprak blok varsa onu yok ediyor. Ama karşısındaki koyu renkli bir bloksa onu yok ede- miyor. Joystick'imizi aşağı çe- keti arkadan görüyorsunuz. Uzayda ilerlerken karşınıza göktojşları ve sarı veya kırmızı renkli minik kureler çıkıyor. Ek- ranın sağ alt köşesinde puanı- nız, sol alt köşesinde ise hızla azalan zamanınız var. Sarı kü- reler zamanınızı arttırıyor, kır- mızılar ise İlerleyerek bu bölü- mü tamamlamanızı sağlıyor. Size tavsiyem ilk önce gelme- meye başlayana kadar sarı- ları toplamanız. Ardından da kırmızılıları alarak ilk stage'i bi- tirebilirsiniz. Oyunun diğer kademesin- kip ATEŞ tuşuna basarsak bü- yücü çapraz alt köşeye toprak blok koyuyor. Bazı kademeler- de bulunan mum'u aldığınız zaman etrafınızda sihirli bir kü- re dönmeye başlıyor. Bu sihirli küre sizi yaratıklardan koruyor. Hayalet ve cüceleri bununla rahatlıkla öldürebilirsiniz. Şunu belirtmemde fayda var, sihirli küreyi belli zaman sınırları için- de kullanabilirsiniz. Evet her kademesinde il- ginç bulmacaların saklı oldu- ğu değişik bir oyun Spherical. Neşeli dakikalar... Oyunun değerlendirmesi AMIGA-512K GRAFİK : 7 SES :Ö ZORLUK: 8 KURGU : â GENEL : 7 de ise kendimizi roketin içinde Tenten olarak buluyoruz. Amacımız Jorgen'in gemiye yerleştirdiği dinamiti bulmak, Bu arada Jorgen de geminin içinde dolaşarak yangınlar çı- kartıyor, bazen de Kaptanı ve- ya Profesörü bağlıyor. Bu ka- demeyi bitirmek için hem di- namiti bulmak, hem de Jor- gen'in çıkardığı yangınları söndürmek zorundayız. Jor- gen'le karşılaştığımız zaman kullanabileceğimiz tek silah ise bir yangın söndürücü. Ta- bil bu yangın söndürücü İle