1 Eylül 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 22

1 Eylül 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 22

lerimi bunu kullanarak bir Laser- Writer ile bastılar ve sonuçlar güzel oldu. IFF2PS'nin kullanımı çok ko- lay ve gerçekten tavsiye ederim. İşi- ni fırfırlar yaratmadan ve iyi biçim- de yapıyor. IFF2PS, herhangi bir IFF ILBM resim dosyasını okuyup bunu PostScript formatına dönüştürüyor. Burada dönüştürme esnasında direk olarak lazer yazıcıdan çıkış alınabi- lidiği gibi daha sonra bastırılmak üze- re diskete kayıt yapılabiliyor. Bu iş- lemi otomatik hale getiren pek çok seçenek var. Yayıncılara bazı örnek- ler gönderdiğimde, bu çıkışları, son sayfa düzenlerinde değişiklik yapma- dan kullanabileceklerini söylediler. Esas prolem çözülmüştü. Resim Tahtasına Geri Dönüş Hedeflenen 72 illüstrasyonu hazır- larken emek ve zamandan kazanmak için AMIGA'nın her avantajından faydalandım. Deluxe Paint'in 320 x 400 interlace modunu kullana- rak hem iyi bir çözünürlük hem de bütün çizim araçları ile hızlı bir ya- nıtlama süresi elde ettim, Bir kitap sayfası için uygun büyüklükte ve oranda çalışma alanını kapsayan bir ana ekran yaratarak içine çerçeveli bir resim alanı ve en alta bir başlık çubuğu yerleştirdim. Bu, her illüst- rasyonun başlangıç noktası olacak ve 'bilgisayar bilgi bankası'” bölümünün sürekli bir görünüşünü verecekti. Da- ha sonra devamlı kullanacağım gör- sel malzemelerden oluşan bir takım hazırladım. Bunun içinde ızgaralar (grid), gri tonları, değişik desenler vb. yeralıyordu. Bu araçları, ana ekran- da daima erişilebilir ve kolaylıkla brush olarak seçilip illüstrasyona ko- yulabilir şekilde yerleştirdim. Ekra- nın başka bir alanını hem eskiz çalış- ma hem de yazı girme bölümü ola- rak kullanıyordum. Paletin ilk 16 rengini grinin sıralı tonları olarak dü- zenledim ve bu renkleri Range olarak kullanıp Gölge (Shade) ve Karıştırma (Blend) araçlarından yararlanabilir hale getirdim. Şimdi bu ana ekran, her bir yeni bir resme başlamak için yüklenebilir ve ön hazırlık süresini or- tadan kaldırıyordu. Bu, bilgisayarın sağladığı eşsiz bir güç. Grafikleri her zaman klasik yoldan kalem-kağıt mantığıyla çizerek hazır- lamadım. İllüstrasyonlara gerçekçi bir hava katmak için sık sık Digi- View ile işlenmemiş dijitize resimler elde etme yoluna gittim. Bu resimler üzerinde daha sonra Dapaint'in eşsiz özelliklerini kullanarak fotografik görünüşü bozmadan değişiklikler yaptım. “Tapınak Kabartmaları”' il- lüstrasyonunda (Şekil 1), işe Maya kabartmalarını dijitize ederek başla- a dım. İnsan yüzü üzerinde yoğunlaşa- bilmek için resmin büyük bir kısmı- nı sildim, Karıştırma seçeneğini kul- lanarak resme, kitabın konusuna uy- gun sürüngen hatları verdim. Gölge seçeneğiyle de kabartma oyuklarını, ışık noktalarını daha belirgin hale ge- tirdim. Resmin diğer kısımlarından dokunulmamış kaya desenlerinin ufak bölümlerini texture (desen) se- çeneği ile alıp bunları yaptığım deği- şikliklere ilave ettim. Bu arada, mo- deli tekrar etmek için X ve Y tuşla- rıyla deseni döndürmeye dikkat et- tim. Aynı teknikle resim içinde baş- ka yerlere kabartmalar çizdim. Alta başlığı ekledikten sonra yaptığım son İiş, bitmiş resmin iki kopyasını kay- detmek oldu. Bu IFF dosyalarını PostScript'e dönüştürdükıen sonra bunları kay- dettiğinizde altı dosya bir desketi dol- duruyor. Seri çıkışa bağli bir lazer sü- rücü ile COPY dosyaadı TO SER: yazmak grafiği yazıcıya göndermeye yetiyor. Her COPY komutundan sonra CTRL J'yi kullanarak komut- ları kuyruk yapabilir ve baskı yapı- hırken makinelerin başından ayrılabi- lirsiniz. Genelleyecek olursak, ön tecrübe safhası zaman aldı ancak ortaya çı- kan metod çubuk ve temiz sonuçlar veriyor. Bilgisayardan en verimli şe- kilde yararlanma yolunun bu olduğu- nu sanıyorum.