1 Mayıs 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 19

1 Mayıs 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 19

C-64 Soruları Sayın Commodore Dergisi, Sizi en başta, bu güzel dergiyi çı- kardığınız için, bir C-64 sahibi ola- rak teşekkür ederim. Bu dergi yardı- mıyla C-64'ün iç dünyasına, belki de en ince ayrıntısına girebileceğiz. Bu - derginin devamı en büyük isteğim. Size bırl:ac sorum olacak. 1. Bazen bilgisayarım öyle bir ki- lıtlemyor ki, reset aleti bile fayda et- miyor. Bunun nedeni ne acaba? Ga- liba kurtuluş yolu yok. Reset aleti, genişletme yuvasında bulunuyor. 2. Kernal alt programlarını, müm- künse en ince noktasına kadar anlat- manız. Bazen bir adres karşımıza çı- kıyor. Ne olduğu anlayamıyoruz. * Demin sorduğum Basic Yorum- layıcısı için tekrar ediyorum. 4. 13. sayının program döküm ekinde yeralan ““Super Ass” progra- muını nasıl ele geçirebilirim. Ankara'- da sormadığım yetkili kalmadı. Ya ben yanlış soruyorum, ya da onlar yanlış anlıyorlar. Amiga için bir bülten çıkarmanız gerçekten iyi, fakat daha Amiga'ya ulaşamamış olan bizleri ihmal etmez- sehniz, sevinirim, Şimdilik bu kadar. Yayın hayatınız bol başarılı sayfa- lar!.. Olcay Ergün Sayın Olcay Ergün, Öncelikle dergimiz için yaptığınız övgülere teşekkür ederiz. Sorularını- za gelince: 1. Bazı programlar özellikle reset işlemine karşı korumalar içermekte, Bilgisayarınız böyle programlar kul- lanırken kilitleniyorsa, reset etmeyi birkaç kere daha deneyin sonunda re- set edecektir. Ancak bu uğraşlarını- zın sonunda yine de resel etmeyi ba- Şaramamışsanız, ya da böyle prog- ramlar dışında da bilgisayarınız reset etmiyorsa en yakın teknik servise baş- vurmanızda yarar var. 2. Kernal alt rutinleri daha önce yayınladığımız “Bellek Haritası” ve “Makine Diline Merhaba”' dizilerin- de ayrıntılı olarak ele alınmıştı. Eğer bu dizileri tekrar gözden geçirirseniz sanırım problemleriniz çözülecektir. 3. BASIC yorumlayıcısıyla ilgili di- zilerimiz de daha önce yayınlanmış- t Onlara göz atmanızda büyük ya- Far vüar. 4. Super Ass. programını dergimiz- de yayınlanan diğer programlar gibi adresimize kaset ya da disket yolla- yarak elde edebilirsiniz. Ancak biz bu programları okuyucularımızın yaz- masını, onların programcılığının ge- lişmesi açısından tercih ediyoruz. Çalışmalarınızda başarılar dileriz. Abone olmak istiyorum Sşyııı Commodore Dergisi Yetki- İlk önce bu kadar güzel dergi ya- yımladığınız için sizlere çok teşekkür ederim. derginizden sadece şubat ayı- nın dergisi var. Hıçbır yerde bulamı- yorum. Onun için derginize abone ol- mak istiyorum. Nasıl abone olacağım konusunda bir mektup yazarsanız çok sevinirim. Devamlı abone olmak istiyorum. Hayati Aydemir Sayın Hayati Aydemir, Dergimizi öven sözlerinize çok te- şekkür ederiz. Oturduğunuz yere der- gimizin ulaşamamasına çok üzüldük. Ancak abone olarak sorununuzu çö- zebilirsiniz. Abone olmak için Tele- teknik Karaköy adresine başvurma- nız gerekmektedir. Adresi 5. sayfa- mızda bulabilirsiniz. Masaüstü yayıncılık Sayın Teleteknik yetkilileri, C-64 sahibiyim ve derginizi ilk sa- yısından beri takip ediyorum. Böyle bir dergi çıkarıp bizleri aydınlattığı- nız için sizlere öncelikle çok teşekkür ederim. Derginizde bir ara masaüstü yayıncılık ile ilgili bölüm çıktı. Bu ko- nu epey ilgimi çekti. Bu konu ile il- gili 64 programları var mı? Eğer var- sa bu konu ile ilgili ayrıntılı bilgi gön- derirseniz çok memnun olurum. İlginize teşekkürler, saygılarımla... Ali Serinken Sayın Ali Serinken, Masaüstü yayıncılık son zamanlar- da bilgisayar dünyasının gözdelerin- den biri. Mektuplarınızdan, okul ga- zetesine kadar binlerce şeyi bu yolla Jyapmanız mümkün, Bu güzel olanak- tan dünyanın en çok satan bilgisayar- larından biri olan Commodore 64'ün yararlanmaması düşünülemez. C- 64'de bilebildiğimiz kadar en gelişmiş masaüstü yayıncılık programı GEOS ailesinden GEOWRİITE, GEOWRİI- TE bu konuda sanırım işinizi göre- cektir. Unutmadan bu program yal- nızca diskette var. İyi yayınlar. 19