1 Mayıs 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 60

1 Mayıs 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 60

DİSKET SÜRÜCÜ İÇİN fef’*v D isket sürücünüzü bilgisayara bağladınız ve açma düğmesine bastı- nız. Fakat o da ne! Ön taraftaki kır- mızı işık sönmüyor mu? Yoksa ciha- zın içindeki motor devamlı çalışıp hiçbir disketi kabul etmiyor mu? Ve- ya disket sürücünüz farklı disketleri okurken hata mı veriyor? Bu gibi du- rumlarda çoğumuz sih'ücnmüzü kap- tığımız gibi en yakın tamirciye gide- riz. Oysa 1541 disket sürücüsünde karşılaşılan hataların çoğu için yapa- bileceğimiz bir şeyler var, İşte bu ya- zımızda disket sürücü kullanırken or- taya çıkabilecek basit arızaların tami- 60 'B '# P A “Üine değineceğiz. Fakat şunu kesinlik- le aklınızdan çıkarmayın: Disket sü- rücümüz en az bilgisayar kadar has- sas ve karmaşık bir alettir. Bu neden- le yapabileceğiniz bir hata cihazınıza daha bnyuk zarar verebilir. Ayrıca tamir için dısket sn.rncunuzün içini kapsa- ” mı dışında kalacağını da kesmlıkle unutmayın. Şimdi bu tür tamir işlemlerinde ge- nel olarak dikkat etmeniz gereken notlara değineceğiz Elektronik cıhızinnn tamirinde en sık yapılan hata devre elemanlarının havya ile fazla ısıtılmasıdır. Eğer en- tegrelere ve transistörlere lehim ya- parken 40 Watt veya daha güçlü bir havya bu elemanlara zarar verme olasılığınız artar. Bun- dan başka fazla ısınma nedeniyle dev- re üzerindeki yollarda tahrip olabilir ve bu hasarın düzeltilmesi oldukça güçtür Dığer dikkat edilmesi gereken bir husus da statik elektriktir. Topraklanmış havyalar ve özellikle insan vücudu bazı entegreler için ol- dukça tehlikelidir. Tamir işleminin göz ardı edilme- mesi gereken noktalara değineceğiz. — Eğer devre üzerindeki parçala- ra dokunacaksınız kesinlikle cihazın fişini çekin. — Yine elektrikli veya elektronik cihazların ıçuu açarken muhakkak süratle fişi şmı çekin. — Cihaz çalışırken akım veya ge- rilim ölçmeniz gerekiyorsa ölçü ale- tinizin doğru konumda o dik- kat edin. — Bazı entegreler statik elektrik- ten tahrip olabileceği için devreye do- kunmadan önce vücudunuzdaki yü- kü topraklanmış bir noktaya (Örne- ğim kalorifer veya musluk) dokuna- rak giderin.