1 Mayıs 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

1 Mayıs 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

omahawk firması, oyunun konusu olan mekik uçuşu- nu günümüze uyarlamak ye- rine, bizi 2010 yılına götürüyor. Arthur C. Clarke'ın romanının aksine, teknoloji o günlerde pek az İlerlemiş. Ö zamanın mekikleri de günümüzde ol- duğu gibi taşıma, araştırma ve tamir işleri için kullanılıyor. Tek değişiklik olarak yörünge- den çıkan uyduları yok etmek İçin dizayn edilen lazerler göze çarpıyor. THE POLYP Oyun 2010 yılının ilk günün- de mekik uçuşu için hazırlıkla- rınızı yaparken başlıyor. Kalkış öncesi bir müreftebat topla- mak, yanınıza ne kadar gıda ve teknik malzeme alacağını- zı belirlemek ve uzayda kura- cağınız İstasyonunuz için ge- rekli parçaları mekiğin depo- suna yerleştirmek zorundası- nız. Mekiği kaldırmak için kendi- nizi boşuna strese sokmayın. Siz yer üssünden manzarayı seyrederken, computer meki- ğin uçuşunu tamamen oto- matik olarak kontrol ediyor. Yörüngeye girdiğinizde ise ko- mutayı siz alıyorsunuz. İsteğini- ze göre mekiğin rotasını bir uy- duya veya uzay İstasyonuna çevirebilirsiniz. İşlem oldukça basit: Kontrol panelindeki iki çubuğu kullanarak propan alevli motorları çalıştırmak için , gerekli zamanı kolluyorsunuz. Zamanlama hatası yaparsa- nız benzin. stoklarınız. biraz azalıyor. Uzay istasyonuna kenetlen- me sahnesi “ELİTE”deki “docking” sahnesini hatırlatı- yor. Yavaşlayın ve mekiğin uzay İstasyonunun girişine ge- tirin. Doğru pozisyonu buldu- ğunuzda otomatik kenetlen- meyi sağlayan bilgisayar dev- reye giriyor ve yine size pek İş bırakmadan kenetlenmeyi gerçekleştiriyor. Yolculuk sırasında klastrofo- bi yüzünden rahatsızlık duyar-