1 Mayıs 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 65

1 Mayıs 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 65

zayı başka yerlerde aramamız gere- kecek, P5 fişinin (bkz. Resim 3) 2. baca- ğında 11, 8 Volt gerilim olmalıdır. Bu gerilim yom beslemelen kontrol edin. Daha sonra bir program yük- lemeye çalışırken P5 fişıudeh 3. ba- cak Low seviyesinde o dır. Sevi- ye doğruysa motor kumanda devresi (Resim 4) ve M2 motoru (Resim 5) kontrol edilmelidir. P5S'in 3. bacağı High sevıyeıınde çün. UD?'yi değiştirin. Eğer High seviye- sinde ise UC1'in 8. bacağının da High konumunda olup olmadığına bakın. Durum bu şekılde ııeUCl'ı değiştir- meniz gerekir Son adımdaıı da bir sonuç alama- dıysanız UC2'yi değiştirin. Eğer mo- tor yine çalışmıyorsa şu parçaları sı- rayla : UB2, UB3, UB4, H63 ve H64. Bildiğiniz gibi 1541 disket sürücü- sü oldukçı yavaştır ve DOS komut- larının kullanımı oldukça zordur. Bu eksikliklerin giderilmesi için cihazın içine genellikle ek kartlar takılır. Bu ,*Sİ) İşte 1541'inizin / içinde temizle- meniz gereken kartlardan herhangi hiriıu kendiniz itinayı göstermez- seniz bazı enteıreler statik elektrik- ten zarar gör Hatalı bir ışlem veya herhangi bir cihaz LOAD, SAVE gibi komutlara karşı herhangi bir tepki göstermiyor- sa hemen paniğe kapılmayın. Bu arı- za kuçuk ve oldukça ucuz bir enteg- kaynaklanmaktadır. UAl ile ıüstenlen bu 74LSİ4 entegresi ciha- zınızın içindeki en büyük kondanstö- rün arkasında TALSI4 entegresi disket ıüı'ndı için adeta bir sigorta görevindedir, zira hatalı bir gerilim iki 6522'ye ulaşma- dan önce bu parçayı tahrip etmekte- ki 6526 Port entegreleri doğrudan doğruya bağlı oldukları için kolaylık- la 74I..Sl4enteı:raımn değiştirilmesi ise sürücü içinde soketli olmayan sa- dece birkaç entegreden biri olduğu için oldukça güçtür. Eğer fazla lehim- leme tecrübeniz yoksa bu işe hiç gi- rişmeyın Önce tüm fişleri ve vidaları çıka- lakanın tamamen sağlayın. Yalnız fişleri sökerken yerlerini aklınız- da tutun. Bundan sonraki aşa- mada bozuk parça sökülmelidir. Eğer iyi bir lehim pompasına sahip değilseniz enteğgrenin ke- serek gövdeden ayırın ve sonra bun- ları ısıtarak teker teker çıkarın. ve sonra bunları ısıtarak teker teker çıkarın. Sökme işlemi tamamlandıktan sonra yeni entegre soketli olarak monte edilmelidir. Tüm fişleri ve vi- daları taktıktan sonra cihazınızı de- neyebilirsiniz. Eğer arıza yine düzel- daha büyük bir sorun tığınızda aşağı vuhn çeyrek saniye Low seviyesi, daha sonra disket sü- rücü kapanıncaya dek ise High sevi- yesi gözlenmelidir. Reset işlevi düz- gün olarak gerçekleşmiyorsa Cd6 kondansatörü, CR7 diyodu ve R25, R60 ve RG1 dirençlerinin sağlamlık- 65