1 Mayıs 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 53

1 Mayıs 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 53

sınız, EVA'nızı (uzayda dolaş- manızı sağlayacak bir Jet- Pack iskemle sistemi) takıp uzayda küçük bir gezinti ya- pabilirsiniz. Görevinizi tamamladıktan sonra İniş İçin dünyaya dönü- yorsunuz. Bu İniş günümüz me- kiklerinin gerçekleştirdiklerin- den biraz farklı olduğu İçin, İlk seferde size zorluk çıkarabilir. Günümüzde olduğu gibi çöl- de size ayrılan özel pistler ye- rine bir uçak gemisine İniş ya- pıyorsunuz. Kenetlenmede ol- duğu gibi önce yavaşlayın; okyanus üzerine dört mach ile çakılmak pek İşinize yaramı- yor. Cursor tuşları veya mouse konirolü iniş gibi komplex işler- de öldukça faydalı oluyor. Bu açıklamalardan sonra sakın oyunun kolay olduğu fik- rine kapılmayın. Eğer kolay ol- saydı, bir simulasyon olmazdı. Orijinal bir oyun olan Euro- pecan Space Simulator, oyun- cuya benzer simulasyon prog- ramlarında mümkün olmayan olanaklar tanıyor. Örneğin uzay İstasyonunuzu en küçük müdolüne kadar kendiniz di- zayn edebilirsiniz. (Böyle bir özellik Commodore öd4'de Space Statlon adlı eski bir disk oyununda da vardı ama Türk- iye'ye gelen versiyonu bozuk olduğu için oyunu tam oyna- yamamıştık.) Ayrıca bu İstas- yonda kendinizi hiçbir tehlike- ye almadan çeşitli bilimsel araştırmalar da yapabilirsiniz. Europesan Space Simulati- on, bence basit shoot'em up'- ların sınırlarını aşmasına rağ- men, yine de bir simulator de- gil, gelişmiş bir emulatordur. Yine de eğlenceli bir prog- ram, almanızı tavsiye ederim.