1 Mayıs 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 63

1 Mayıs 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 63

Bazen çok kuvvetli manyetik alan- lar da disket sürücünün işlevini bo- zabilir. Cihazlarınızı bu tür alanlar- dan (televizyon, monitör, amplifika- tör...) uzaklaştırdığınızda sorun ken- dinden hallolur. Bundan sonraki olası arızaların gi- derilmesi için ise cihazımızın içinin açılması gerekmektedir. Bunun için tüm kabloları çıkardıktan sonra alt taraftaki dört vidayı sökerek üst ka- pağı çıkartın. YÜKLEME HATALARI: Ana plaka ve disket sürücünün me- kaniği karşınızda durmaktadır. Re- sim 3'de parçaların plaka üzerinde yerleri gözükmektedir. Yalnız bu re- sim daha çok üretilmiş olan eski tip sürücülere aittir. Yeni modellerde plakanın boyutları ve parçaların yer- leri değişmiştir. Yükleme sorunuyla karşılaştığınız- da öncelikle okuma-yazma kafasının 35. Track'ın üstünde bir yerlerde ka- hp kalmadığına bakın. Eğer kafa normal Track'ların (1. - 35 Track'- lar) dışında biryere gönderilmişse (Bazı kopyalanmaya karşı koruma programları bu yöntemi kullanmak- tadırlar) burada sıkışıp kalabilir. Böyle bir durumla karşılaştığınızda elinizle hafifçe kafayı ortaya doğru ittikten sonra cihazınızı açın. Disketin sürücüsü içinde dönme- mesi nedeniyle de sürücü işlevini gös- termez. Bu gibi arızalarda ilk önce motorların besleme kablolarını kont- rol etmelisiniz. Bunlar cihazın alt ta- rafında yer aldığından ulaşmak için ana plakayı çıkarmanız gerekmekte- dir. Bu plakayı tutan yedi vidayı sök- tükten sonra sol taraftaki altı adet fişi çıkarın. Yalnız fişleri çıkardıktan sonra yerlerini karıştırmamaya dik- kat edin. Alt tarafa plastik korumaya tuttu- rulmuş altı ve yan taraflardaki dört vidayı söktüğünüzde motorların bes- leme kablolarına ulaştınız demektir (Resim 4). Şimdi ölçü aletlerinizi ÖOhm kademesine getiriniz ve disket sürücünüz kapalı iken kabloları kont- rol edin. Yükleme sorunu çıkaran ve olduk- ça sık karşılaşılan bir durum da oku- ma-yazma kafasının zamanla kirlen- mesidir. Eğer bu iş için özel olarak imal edilmiş disketlerden birine sahip değilseniz bir parça pamuk ve alkol yeterlidir. Kafayı alkol ile temizledik- ten sonra denemeden önce birkaç da- kika alkolün tamamen kurumasını bekleyin. Resim 5: Disket sürücünün mekanik aksanı.