1 Mayıs 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 61

1 Mayıs 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 61

İLK YARDIM — Lehim yaparken plaketin üzeri- ne düşen parçaların kısadevreye ne- den olabileceğini unutmayın. İşe önce tabii ki ne tür alctleı'e ihtiyaç duyacağımızı bilmeli- yiz. Resim 1'de sık sık gereksinim du- yacağınız aletler yer almaktadır. Bun- ları şöyle sıralayabiliriz. — Çeşitli boyutlarda yıldız ve düz tornavida, pense — Küçük bir cımbız — Havya (15-20 Watt) ve lehim — Lehim teli — Ölçü aleti — Çeşitli kalınlıklarda kablo — Direnç tablosu Şimdi işe isterseniz düzeltilmesi en kolay hnt.adan başlayalım. Sigo' Disket sürücünüzün açma düğme- sine basıyorsunuz, fakat cihazınız hiçbir tepki göstermiyor ve ön taraf- taki yeşil Led'de yanmıyor. Yapılma- sı gereken ilk müdahale elektrik kab- losunun kontrolü olmalıdır. Bağlan- tılar doğruysa ve kabloda herhangi bir sorun yoksa sigortaya bir göz ata- hm. VIC-1541 ve 1570 tipi disket sürü- cülerde sigortalar cihazın arka tara- fında elektrik bağlantısının hemen yanında. bulunmaktadır (Resim 2). Her iki model için 500 mA'lık sigor- ANIL GÜL talar kullanılmalıdır. Eğer disket sürücü gerekli fonksi- yonlırı yerine genrmıyorsa hata bil- da olabilir. C-64'ün iki port entegresinde iki (CIA — 1/ CIA 2) arızalar yükleme hatalarına yol açar. Bu iki entegredeki arıza kendi- ni aynı zamanda Joystick port'ların- “da da belli eder. Örneğin Joystick'in ateş tuşu çalışmıyorsa ve disket sürü- cü de yükleme işlemini yapmıyorsa port 6526 port entegreleri bozulmuş demektir. Bu eni C-64'ün için- de sol üst köşede yer alır. Bazı arıza- ların gıdmlmesı ıun bu ikisinin sa- dece yerinin değiştirilmesi bile yeter- li olmaktadır. Resim 1: Tamir için gerekli aletler.