1 Kasım 1932 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 42

1 Kasım 1932 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 42

Bir tenkit münasebetile, Bir fikir mecmuası olan Kadro, kendisini alâkadar eden fikir hareketlerini ve bu meyanda kendi nesriyatının uyandırdığı akisleri takip etmektedir. Neşriyatımızı herkes tarafından, her zaman ve kolaylıkla anlaşılır mevzular üstünde tesbit etmiş ol- madığımız için bunların bir takım münakaşaları davet edece- gini de müdrik bulunuyoruz. Kadro'nun bütün telâkki ve hükümlerinin mihvyerini, onun mü- dafaa ettiği fikir sisteminin anaprensipleri teşkil eder. İnkı- lâbımızın zatında mündemiç bulunan ve hâdisatın seyri içinde haer gün bir parça daha teyit olunan hu prensiplerin heyeti mec- muası bize inkılâbımızın ideolojisini verir. Kadro serisinin ilk numarası olarak neşrolunan (İnkılâp ve Kadro)da kül halinde izah olunmıya çalışılan bu ideolojinin parça parça anasırı her gün biraz daha işlendikçe görülecektir ki Kadro, milletin kayıt ve şartsız istiklâli siyaseli ile müstakil ve iktisaden cüzülam bir vatan mefhumunu şuur haline gelmiş bir heyecanla müdafaa eden ilk Fikri etdal organıdır. Ancak şu da âşikârdır ki, bizzat bir cidal olan böyle bir fikir hareketi muhitimizde kendisine ancak taraftarlar ve aleyhtar- lar bulabilirdi. Yani fikir hayatımızda nesşriyatımızın fikri bir şekillesmiye imkân vermesi sarttı. Nitekim öyle oldu: Memle- ketimizin fikri keyfiyetile alâkadar olan zevat daha ilk say- sından ilibaren neşriyatımızı alâka ile takip ettiler ve ana kar- şı mütalealarını söylemek lüzumunu duydular. Ağaoğlu Ahmet Beyin Cümhuriyet'te çıkan «Deyvlet ve fert» isimli bir sıra ya- zıları bunun bir delilidir, Bu satırların yazıldığı sırada henüz devam eden bu yazıları ce- yapsız bırakmıyacağımız lLabiidir.