21 Şubat 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

21 Şubat 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Gençlik Gezmek İhtiyacı Gençlik, gezmek, oyuamak, koşmak ve gülmek devresidir. Fakat gençler gezmiyor. Kahveleri tercih ediyorlar. Halbuki ev ve kahve, insanı tabiatten uzaklaştı- ran şeylerdir. Diyeceksiniz kâ mevsim kış we hava soğuktur. Hayır, tabiat- te kış ve yaz arasındaki fark sadece hararet derecesinin azlr- ğından veya çokluğundan ibaret- tir. Hayat arayan bir gençlik için kış ve soğuk, bir mazeret sayıla- maz. Kahve peykelerine siralanan gençlerin orada teneffüs edecekleri ilık hava, hiç şüphe etmeyiniz ki çimensiz. ve yapraksız muhitte içecekleri karlı nefeslerden da- ha muzırdir. Kahve peykesi bedbin insnanların çöktüğü yer- dir. İstikbali kucaklamak için çalışan ve uğraşan gençlik, tabi- ati ihmal etmemek mecburiyetin- dedir. Tabiat şifa verir, hayat verir, Ümit verir ve herşeyi veren tabiatin cömeri ağuşuna alılmak ihtiyacım duy- malıyız. Geniş düzlüklere, dağ yamaç- larıma yığılan beyaz karlar, bir tek insan ayağile çiğnenmeden €eriyip gitti. Kar zevkini tatmadık. Gençlik için yaz ve kış farkı | yoktur Boş vakitlerimizde, tatil gün- lerimizde daima şebirden dışarı- ya çıkmak, gezmek, hep germek ve tabiati içmek ,ihtiyacım duy- mak — mecburiyetindeyiz. Burada fertlere kabahat yük- letmiyeceğiz. Fakat şiddetle it- ham edeceğimiz müesseseler de yok değildir. Gençliği gezdirme- mek hususunda en büyük günah- kârlar spor klüpleridir. “Bu havada Futbol oynan- maz.,, Diye gençleri evlerine ve- ya kahyelere götürmek günahtır. Spor klüplerini idare eden- ler gençleri “toplu gezdirmek, denilen terbiye sporuna alıştır- mazlarsa, memleket — hesabına en büyük günahı işlemiş olur- lar. Ve onları gelecek mesil biç #fetmiyecektir. Uşakta Avcılar Büyük Bir Sürek Avına Çıkıyoı ar Uşak, 19 ( A. A. )— Büyük sörek avına iştirak edecek olan şehrimiz — avcıları — harırlıklarını ikmal etmişlerdir. Bu hafta için- de ava çıkacaklardır. | Ceza Muhakemeleri Usulü Kanunu Vasfi Raşit Bu küymettar eserin ikinci cildi çıkmıştır. Bu dit te birinci cilt gibi yirmi formadan mü- rekkeptir ve fiati daha ucuz- dur. Eser ince kâğıda basıldı- ğgından hacmi de küçülmüştür. Fiati ( 200 ) kuruştur. nibayet | Kilis, (Hususi) — Bizim (Kilis) bok luk itibarile bil- hassa şarkj ve cenup kasabalar arasında birinci safta gelmekte- dir. Kasabam- zın bazı tarafla- rı ufak ufak te- pelerle — çevrik miştir. — Diğer tarafları da gö- zün alabildiğine #fanan dümdüz ovadan ibarettir. Kasabamızın ziy- net noktasından zikre şçayan bir hususiyeti yoktu. Esas itibarile bir ziraat mem- leketi olan Kiliste en ziyade ye- tişen mahsul zeytin ve üzümdür. İstihsal olunan hububat halkın | ihtiyacına kâfi gelecek derece- dedir. Kasabamız maarif hususunda geri kalmış denemez. Bugün tam teşkilâtlı beş ilk mektep ve bir Güzel A igydın Z İlkbahara Kavuştu Aydın ( Husust ) — Bir haf- tadanberi havalar düzelmiş, şid- detli soğuklardan eser kalınamış- tır. Son günlerde yağan bol yağ- murlar halkın yüzünü güldürmüş, çiftçiler kuraktan çatlıyan tarla- farında çalışmak imkânını bul- muşlardır. Artık ilkbahar tam | manasile gelmiştir. Meyankökü çıkan yerlerde de hararetli bir | faaliyet vardır. Amerikan (Forbes) kumpanyasının meyankökü satın almak noktasından bu sene bu havaliye ( 900 ) bin lira kadar para bırakacağı tahmin ediliyor. Soğuklar burada yalnız por- takal ağaçlarını mütcessir etmiş- tr. Kırağı tesirine maraz kalan Sultanhisar portakallarının lezzeti kaybolmuştur. Bunların 8 - 10 tanesini beş kuruşa alıyoruz. İzmirde Rıhtım Şirketi Memurları Tebdil Ediliyor İzmir ( Hususl ) — Rıhtım Şirketi suiistimali tahkikatma de- yam edilmektedir. Memurlardan başkâtip M. Bonici ile kasadar M. Kasarın varifelerine nihayet verilmiştir. Mütekait Miralay İrfan Bey başkâtipliğe ve mütekait Mi- râlay İhsan Bey de veznedarlığa tayin olunmuşlardır. Bir Batmda Üç Çocuk Eskişehirde hava memurların- dan Ahmet Ef, namında bir zatin refikası üç çocuk doğurmuştur. Çocukların ikisi erkek, birisi kız olup her üçü de gürbüz ve sıh- hattedir. Miniminilere uzun ve mes'ut ömürler|.... | SON POSTA AHEMLEKET HABER/ Kilis Himmet Beklıyor Beledıyenıiı Harekete Geçmesine, F aalıyet G termesme İhtıvaç Var Bununla beraber | Güneşli bir havada Kilisin umum! görünüşü de orta mektep faaliyette bulu- suyor. — Halkın şayanı dikkattir. binden ziyadedir. Fakat şunu da iliraf ede- yim ki bizim kasabanın en ziyade himmete muhtaç olan tarah, belediyesidir Belediyemiz lâzmgel- diği şekilde faaliyet gösterme- mektedir. Burada ıdııl:lır dardır. Bandırmada Eğlenceli Talebe adedi Bandırma, ( Hususi! ) — Günlerden beri yağan kar ilk günlerinde Bandırmamızda halkı üşütmüş, fakat berşeye çabuk alışan insanlar, kışm da bu soğuk — günlerinde — vakitlerini kahve peykelerinde boş geçir- miye isyan ederek kendilerini sokağa altmışlar ve karlar ara- sında eğlenceler tertibine baş- lamışlardır. Bu meyanda gece toplanma- Elâzizde — | okuma — hevesi | sine imkân voktur. ERİ bazı — zamanlar | sokakların — hiç temizlenmediğini görmek çok müm- kündür. — Yani kasabamız şehir işleri noktasın- dan husu- © sunda çok himmet| istiyor. Tek keli- me ile anlatmak Tâzımgelirse diye- bilirim ki Kilisi servetine nisbet- le bakımını- sandır. — Beledi- yemizin biraz ha- rekete — gelmesi meticesinde şeh- rimizin temizlenip güzelleşmeme- Sıhht vaziyetine gelince; bu- | rada umumi denecek derecede | bir hastalık yoktur. Yalnız bir kısım halk göz hastalığına müp- telâdır ki alâkadar memurlar bu hastalıkla mücadele hususunda ciddi gayret göstermektedirler. j İ (Neşvünema) | | fasan bayatın ilk yirmi bü senesinde — büyür; fakat — d€ | receleri yaşa, memlekete, ırki | ve içtimal şartlara göne değişif İnsanın dünyaya geldiği vakil en çok büyümüş olan taraflâf sonradan en az inkişef edef lerdir. | Bazı çocuklar (14-16) yaşlıf rında fazla büyürler; çocuklar Öl yaşında, sonradan alacağı boytf yarısına, yedi yaşında üçte ikil ne, On yaşında da dörtte üç“ dahil olur. Fakirler, ung'ınlch | daha ağır büyürler. Aşağıdaki cetvelde bir yaf tan otuz yaşına kadar insanlf | ber sene ne kadar büyü gösterilmiştir: Bebeklerin Boylarının Bbyumd JDoğumdan 12 inci Aya Kadar) Her sene Boy boy mik 49) Ilâ $00 milimetre Tizlci ayın sonunda 490118 SS0 Y” $80 ,, S10 vğ 709 ,, B00 Yaş " b $ . | Yaşından 30 Yaşına Kadaf Boy Büyümesi Cetveli — | Her zenc arisi boy mebiçtart 10000 0,100 ee 0,065 0000 Yaş iincl yaş sonu Boy 0700 A 0,800 04800 » 0,900 6873 , GÖU 04995 ,, YÇURS 0995 , 14995 1000 1,560 1,660 1,680 1,688 Tablî bügümenin şartları — | Yaşa göre münasip tarzda gıdâ | almak: İlk on iki ayda sütle | daha sonraları kâfi miktarda | taze zerzevat ve etle beslenmeki larında kar helvaları yapılmakta, masal ve hikâye söylenmektedir. Fakat en eğlenceli şey evlerde ketenhelvaları yapılmasıdır. Gönderdiğim resim buradaki kış eğlenceleri hakkında karilere bir fikir verebilir. Resimdeki gençler Paşa mahallesi sakinle- rindendir. Bu gençler her zaman devam ettikleri Yıldız çayhane- sinin önünde kardan bir ayı heykeli yapmışlardır. B. K. Grip Salgını Karın Fazla Yıgmumdan Bursada Ölum Vak'alarına Yollar Kapandı Elâziz ( Hususi ) — Son gün- lerde civara ve şehrimize pek fazla kar yağmıştır. Bu sebepten yollar kapanmış, Malatya ve Dıyaribekir ile posta nakliyatı bin müşkülât içinde temin edile- bilmiştir. Nakliyat yalnız beygir- lerle yapılmaktadır. Balıkesirde Bir Yandgın Perşembe — günü . Balıkesirde bir yangın çıkmış ve Mithat Paşa mektebi tamamen yanmış, kurtarmak mümkün olmamıştır: Sebep Oldu Bursa gazetelerinde okuduk: * Haber aldığımıza —nararam bayramin birinci bugü- ne kadar şehrimizde — gripten ölenlerin miktarı 25 tir. Grip za- türree ile ihtilât neticesi ölüme sebebiyet vermektedir.,, Muğlanın Varidatı Muğla, 19 ( A. A.)—Umumi Meclisin dünki içtimamda büt- çenin varidat kısmı kabul edil- miştir. Kabul edilen varidat ye- künu 431225 liradır. | odada bol hava almak ve bedenf | hareketler yapmak. Büyüme yüzünden bukranlar ve hastalıklar — Büyüme yik zünden oyluk yerlerinde sekir| on gün süren halif ağrılar, sızıs lar, kalp çarpıntıları, baş ağrıs lanı, nöbetler zubur edebilir. Yediden on dört yaşma kadar arkadaki (amudü fikari) kemikleri mukavemetsizdir. Bu yaşlarda wücudün sikletini bir tarafa fazla vermekten çekinmelidir. Yoksa | çocuk biçimsiz ve kambur olur. Akşehirde Bazı Gençler İskambile Fazla Dadanmışlar Akşehir ( Hususi ) — Kasa” bamızda sinema ve saire gi her türlü eğlence vasıtası olma” sına rağmen bir kısım halk vt -bamı gençler son günlerde kah” velere ve İiskambil oyunlarma fazla dadanmışlardır. Kasabamı” zın 765*dükkânından kırk tanesi kahvedir. Bu kahvelerde hergüt sabahtan akşama kadar pokefi prafa gibi oyunlarla vakıt geçi” riliyor. Konyada Ekmek Fiatı Konyada ekmek fiatları ari” mıştır. İkinci nevi ekmeğe bif kuruş zam yabılarak 6 ! yf fiat tespit — edilmiştir. incü nevi ekmek ise 4 buçuğa çıki” rılmıştır. Ü Ü