17 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

17 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

o îMalatyad;ı V Faaliyet rBursâ;E;skıîşe Öğleden sonra hakem mual- lim Halim Beyin idaresinde ve meraklı zurlarında oyuna başlanıldı. j Bursa İdman Yurdu San'at- | kârlar aldığı beş | oyuncu ile takviye edilmiş, Eski- şehir İldman Yurdu ise her za- manki kadrösile sahaya alkışla çıkmıştır. İlk 'akını Bursalılar yap- mış bu akını Eskişehir İdman Yudu müdafaa hattı yalnız korner-| le kurtarabilm'şlerse de kendisini topl yamıyan ve henüz sahaya alışamıyan Eskişehir İdman Yur- dü muhakkak olan bir golü yine | ancak — körnerle — kurtarabilmiş- | lerdir. Birinci haftaymın ortalarına doğru oyun mütevazin bir şekil almış, hatta Bursa kalesi çok tehlikeli anlar atlatmışlardır. A- tıya yirmi kala Zeynelin or- taladığı topu güzel bir şütle Bursa kalesi ağlarına sokmuştu. Çok az bir zaman sonra Eskişe- hirden santraför Hasan Bey topu hasım tarafa kadar sürmüş ve solaçık Zeynele vermiş, Zeynel de bunu ikinci bir göle tahvil etmiştir. | İkinci haftayım oldukça heye- | canlı oldu. Çünkü her iki tarafta | da bir canlılık görülmiye başla- | mıştı. Top yine Bursa kalesinden ayrılmıyor, herbir şütte Eskişe- hirliler seyirciler tarafından al- kışlanıyorlardı. Haftayını beş geçe Zeynelin şedit bir şütünü Bursa kalecisi çok mahirane kurtarmış- | sa da ne yazık ki top elinden fırladı. Derhal atılan Sadık güzel bir kafa vuruşile üçüncü bir golü Bursalıların kale ağlarına takmış- t. Altı buçukta Bursa sağiçi İsmail Bey oyunun bidayetinden- beri güzel oynamış ve semeresini göstermiş ilk ve son golü yapmış ve oyun da 1-4d Eııişelıiılileı—în galibiyetle hitam buldu. — aK yüzlerce seyircinin hu- kulübünden | te olması, son Lüleburgaz'da Faaliyeti Vücutları Nasıl Güzelle- Avrupa kumsallarında vücutlarını güzelleştirmek için muhtelif oyunlar yapan iki kadın Bu seneki deniz mevsiminde Avrupa plâjlarında şimdiye kadar görülmemiş — yeniliklere — şahit olunmuştur. Şimdiye kadar yalnız Ameri- kan sahillerinde seyredilen bazı idman oyunlarının Avrupa kadın- ları tarafından da tatbik edilmek- zamanda kadın vücutlarının tenasübüne fazla dik- kat edilmesinden ileri gelmek- tedir. Evvelki seneye kadar Avru- padaki güzellik telâkkisi daha zi- yade çehrelere ehemmiyet verdir- mekte idi. Amerikalı zenginlerin iki se- nede Avrupa kaplıcalarma gös- terdikleri rağbet dolayısile kadın güzelliği hakkındaki Avrupa. gü- ü de değişmiştir. * Amerikan kadınlarının güzel- lik dereceleri, evvelâ vücutlarının SAA RARRE e —a Spor Yeşilova ve Yılmaz kulüplerinin genç sporcuları bir arada Lüleburgaz ( Hususi ) — Ge- çenlerde bura ( Yeşilova ) spor kulübü menfaatine bir müsamere verilmiş ve maçın hasılatı ile ( Halkspor ) la bir maç yapılmak üzere Karklareline gidilmiştir. Maç kalabalık bir halk küt- lesi önünde cereyan etmiştir. İlk haftaym (1 - 0) Yeşilovanın ga- Kbiyeti ile bitmiş, ikinci haftaym her iki taraf ta ikişer sayı ya- parak oyun Yeşilovanın (3 - 2) galibiyetile bitmiştir. Bu —münasebetle Burgazda kulüp menfaatine bir balo verildi. Baloda Kırklareli Valisi Faik Bey de hazır bulundular. Ertesi günü de Alpullu saha- sında Tekirdağ Yılmaz spor klübü ile karşılaşıldı. Maç Macar bir hakemin idaresinde çok güzel cereyan etti. İlk baftayım 0- 0 berabere bitmiş, ikinci haftayım Yılmaz sporun penaltıdan bir ge- | lüne mukabil Yeşil ova iki gol | atarak (2-1) galip gelmiştir. | tenasübü ile tayin edilmekte ol- duğunu anlıyan Avrupa kadınları bu seneki deniz g:nyolınndı muntazam idman hareketleri yap- mışlardır. Kadın yüzücülerin endamlarını düzeltmek üzere müteaddit beden terbiyesi — muallimleri - plâjlarda çalışmaktadır. Dersler bazen tabur halinde yapılmaktadır. Çok zenginlerin hususi dersler aldığı da vakidir. Bunun için Avrupa deniz ban- yolarında şimdiye kadar görülmi- yen spor âletleri göze çarpmak- tadır. Vücudun alâstikıyetini temin için merdivenler ve üst kısmm aşağı kısımdan daha genişlemesi için elle oynanan bir nevi top oyunları revaçtadır. Bugünkü güzel vücut telâkkisi modaya göre olduğundan plâjlar- da yapılan harekâtı bedeniyel ile terzilerin arzu ettikleri şekle doğ- ru gidilmektedir. moda elbiselerin kalçala- n çok dar, yukan kısımları kal- çadan daha geniştir. Modanın emrettiği hatları elde etmek üze- re açık havada yapılmakta olan beden harekâtı maksadı elde edecek şekilde tanzim edilmek- tedir. Onun için batın harekâtı ve göğüs harekâtı fazladır. harekâtın devamlı bir tarz- da yapılabilmesini temin için de Taşra Karilerimizin Nazarı Dikkatlerine Vilâyetlerden spor havadisi vermek suretile gazetemiz hak- kında teveccüh gösteren kari- lerimize şu noktaları bir daha ve ehemmiyetle hatırlatmak mec- buriyetindeyiz: 1 - Yazılan spor havadis- leri çok okunaklı ve kısa ol- malıdır. 2 — Gönderilen resimler bu- lanık olduğu takdirde, neşre- dilmesine imkân yoktur. 3 — Bitarafane — tafsilâtla spor sahasındaki rakiplerin hak- larına riayet edilmelidir. 4 — Havadisler - kâğıtların yalmız bir tarafına yazılmalıdır. Bu şartlara riayet edilmeden gönderilmiş mektupların neşrine imkân olamıyacağından karileri- mizden bu hususlara çok dikkat etmelerini tekrar ve ehemmiyetle rica ediyoruz. beden harekâtı ve âletlerin isti- mali oyun haline getirilmiştir. Avrupa gazetelerinde; evvelce beden terbiyesi muallimlerinin kış mevsiminde iş gördükleri halde bundan sonra yaz meyvsiminde çalışacakları yazılıyor. Peskaradaki Motosiklet Ve Otomobil Yarışları Abrazzi ve Acerbo büyü mükâfatı için yapılan motosiklet markalı yarışında Rudge bir motosikletle hareket eden Adric- hetti muayyen mesafeyi bir saat 15 dakikada katederek - birinci elmiştir. Adrichetti, ortalama ğuıplı saatte 125 kilometre sürat temin etmiştir. Otomobil yarışında ise, Alfa Romeo mari bir - otomobile binen Trossi, muayyen yarış me- safesini bir saat 10 dakikada ka- tetmeye muvaffak olarak birinci gelmiştir. Trossi, ortalama he- sapla saatte 131 kilometre hare- ket etmiştir. BERAC IDU Alaşehir-Salihli Maçı Malatya ( Hususi ) — Mılı?ı Halkevi Spor şubesi futbolcufarı ile Elâriz İdman Yurdu futbol- cuları arasındaki muhabere neti- celenmiştir. Ayın onbirinde Elâziz sporcuları — ile futbol voleybol maçları yapılacaktır. Burada bu- lunan tenis meraklıları aralarında bir kulüp kurarak bir tenis şu- besi açacaklardır. Karadeniz Ereğlisinde Yüzme Müsabakası Şehrimizde geçen hafta cuma günü Gençler Birliği tarafımdan yapılan yüzme ve dalma müsaba- kası pek eğlenceli -olmuştur. Tu müsabakada — birinci — gelenleze memleket hastanesi — baştabibi operatör Hadi Bey tarafından mütcaddit hediyeler tevzi edil- miştir. Bu haftada Gençlerbirliği ta- rafından Zonguldak Cümhuriyet Halk fırkası heyeti idare reisi Mıthat Akif ve vali Halit Beye- fendilerin himayelerinde birçok zavatı muhteremenin iştiraklerile tertip ve icra kılman yüzme ve dalma — müsabakaları tekrarlan- mıştir. Yüzme müsabakasında biri»ci gelen Ereğlili kunduracı - Mustaf Ef. ile dalma — müsabakasında birinci gelen Cirit oğullarından Hüseyin efendiye Mithat Hikmet Bey tarafından birer saat hadiye edilmiştir. Bandırmada Bir Maç Kendi arzularile Bandırmaya gelen Çırçır İdman Yurdu takı- mile Bandırma İdman Yurdu takımı arasında yüzlerce seyirici huzurunda yapılan maç çok güzel ve ahenkli olmuştur. Maç Ban- dırma İdmanyurdunun (4 - 2) galibiyeti ile bitmiştir. Yeni oldnğu halde büyük bir varlık gösteren Alaşehrin Ümitspor takımı Alaşehir, (Hususi) — Cuma gî..a bir Ümit spor, Salihli zkurt - kulüpleri arasında bir maç yapılmıştır. Salihli gern Alaşehir arkadaşlarına — cidden yüksek bir misafirperverlik gös- termiş, onları samimiyetle arala- rına almıştır. Gençlerin bu hare- ketlerine teşekkür ederiz. Maç saatinde, her iki takım şiddetli alkışlar arasında sahaya dahil oldu. Kıymetli hakem Kadri Beyin idaresinde cereyan eden bu oyun çok heyecanlı olmuştur. Henüz spor hayatına yeni atı- lan Alaşehir Ümit sporun cevval gençleri kulüp reislerinin sonsuz ihtimamı ve İzmirden celbedi- len Baron Fevzi Beyin spor ders- leri neticesinde hakikaten yüksek varlıklar göstermiş ve 1- 4 Boz- kurta galip gelmiştir. Reis Safi Beyin memleket gençliğini ulvi ayelere isâl hususunda göster- siğî itina ve ihtimama ve Baron Fevzi Beyin de çok kısa bir za- manda, -çok iyi oyuncu yetiştir- mek hususundaki gayretine ale- nen teşekkürü bir vazife biliriz. LE