12 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

12 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

SON POSTA Cuma Günü İki Mühim İzmir Yelken Yarışında Kotra Devrildi Futbol Maçı Yapılacak Atletizm Birincili Yarın Istanbuldaki spor me- raklıları hangi taraftaki maça gideceklerini şaşıracaklardır. Bu- Bun sebebi de, biri Kadıköyünde diğeri de Taksim sahasında ayni Baatlerde yapılacak iki futbol maçıdır. Kadıköyünde Fenerbahçe sta- dında, Belgrattan gelen “Spor mühim | Kulüp Yugoslavya,, ile Fenerbah- | çe takımının mübhim karşılaşması var. Saat 17 de başlayacak olan bu müsabaka kuvvetli bir ecnebi takımile memleketin en sevilmiş bir teşekkülü arasında olmak iti- barile dikkate şayandır. Diğer — taraftan Fenerbahçe takımının gelen Yugoslav takı- mile maçı başladığı zaman Tak- stadında da Galatasaray - Beşiktaş şilt müsabakası oyna- nacaktır. Evvelki hafta berabere kalan Galatasaray - Beşiktaş ta- kımılarından birinin bu maçta tas- fiyeye uğraması da futbol me- raklılarını hayli alâkadar eden bir hâdisedir, Bu maçtan evvel Balkanlardan gelen atletlerle bizim şampiyonla» rn büyük atletizm müsabakası yapılacaktır. Kulüplerimizin ayni te- sadüf ettirdikleri bu mühim mü- sabakalar yüzünden zarar etme- leri muhtemeldir. Ihtimal bu tec- rübeden sonra böyle iki taraflı ! rekabet şeklinde — müsabakalar tertip etmemek üzere büyük ku- lüplerimiz arasında bir anlaşıma hasıl olacaktır. Biz tememni edelim ki; Gala- tasaraylıların epey masrafla ge- tirttikleri Balkan atletlerinin ve Fenerlilerin Belgrat takımı mas- raflarını kapayabilecek bir hasılat ayın Bir Tebilği Galajaaray Spor Kulübünden: 13 ve 18 temmur 934 Cuma ve pazar günleri yapılacağı evvelce ilân edilen Balkanlıların iştirak edeceği Atletizm müsabakalarına cuma günü #sat 15 de Taksim Stadyomunda baş- lanacaktır. A — Cuma günü yapılacak müse- bakalar: 100, 400, 800, 110 manla, yüksek uzun, sırık atlama, cirit, disk, 4x 100 bayrak Galatasaray-Beşiktaş şilt maçı B — Parzar günü yapılacak müza- bakalar: 100 Final, 200, 1500, 3 adım, gülle atma ve 800xX400x200x100 Balkan bayrak koşusu futbol maçı. Hakem heyeti: Hareket âmiri An- trenör Abraham. Vildan, Şinasi Reşit, Vedat Abut, Davit, Nadolaki, Rebii Refik, Sedat, Peridis, Ali Rıza, Cemil, Musa Kâzım, Hayati, Agopyan, Küçük Kemal, Feri- dun, Yusuf, Recep, Sabit ve Hikmet Beyler. Balkan Atletlerinin yapacakları bu maçları halkımızın kolaylıkla seyrede- bilmeleri için bilâistisma duhuliye (25) ve tiribün (S0) balkon (100) kuruş olarak tesbit edilmiştir. Erdekte Yüzme Müsabakaları Erdek yüzme yarışlerında Türkiye ikinclsi Şakir Bey rakiplerile 'kanı 100 metregye Erdek (Hususi) — Mevsimin yüzme teşvik müsabakaları Erdek ocağı tarafından tertip edilmiştir. Yarışlar büyük bir alâka ile ta- kip edilmiştir. Müsabakaların neticeleri: İlk yarış 50 metre küçükler arasında — yapılmıştır. Bu yarış cidden çok eğlenceli ve kahka- halar içinde geçmiştir: Birinci Ali, ikinci Hasan efendiler geldi, bunu müteakıp yarışlara sırasile başlandı 100 metre sür'at: Birinci Tür- kiye ikinciliğini kazanan Şakir Bey, ikinci Mehmet Bey gelmiş- lerdir 400 metre sür'at: Birinci İrfan, ikinci Şükrü Beyler gelmiştir. 100 metre —kurbağalamada: Birinci Şakir, —ikinci Mustafa Beyler gelmişlerdir. 800 metre mukavemette: kacak — bulunmadığından iştirak — etmemiştir. 100 metre sirt üstü: Hasan, ikinci — Ahmet geldiler. 1500 metre Mukavemet: Şakir soebest yüzmesinde geçen se- Çe kimse neye nispeten çok faik bir dere- cede yüksek bir muvaffakıyet göstererek birinciliği kazanmıştır. 200 metre sür'at: Vaktin geç olmasından sarfınazar edilmiştir. | devam etmiştir. Birinci | Beyler | | | | İ iki hafta sonra Bandırma gençliği ile limanımızda mıntaka birlncilikleri muntazam bir prog- ram tahtında icra edilecektir. Gençlerimizin — göstermiş ob duğu azimli çalışmaları cidden şayamtakdirdir. Bandırma Lik Maçları Bandırma, (Hususi) — Son lik maçını yapmak Üüzere Ban- dırmaya gelen Gönen takımı ile Bandırma İdman yurdu takımı arasında cuma günü — kalabalık bir seyirci kütlesi huzurunda ve İstanbuldan gelen Hakem Basri Beyin idaresinde — yapılan maç bidayetinden nihayetine — kadar samimi ve ahenkli bir surette Neticede: İdman yurdu takımı şayanı takdir bir varlık göstermek sure- tile 2-4 Gönen takımını mağlüp ederek mıntaka şampiyonluğunu kazanmıştır. İzmir, (Hususi) — İzmir mım- fakası atletizm birincilikleri cuma günü icra edildi. Bu seneki atle- tizm müsabakalarında Altınordu ve K. S, K atletlerinin aldıklan dereceler çok dikkate şayandır. Alınan derecelerin hulâsaları : 100 metre - Bahadir. K. S K 200 Cemil » 400 » — Çavuş Altınordu 100 » — Conson ” 1500 .. Ibrahim K. S. K 110 manlalı Şükrü — Altınordu 5000 mukavemet İbrahim K. S. K 10000 Ürün atlama' - Şükrü — Altlaocdu Yüksek ,, ö » Üç adım ” Dalküş Viğrek ANMMSASNMA 400 X4 , «K SK ” 100 X4 » ” ” Disk atma » Hikmet Altay Cirit - Niyazi » Gülle », "” » Sırıkla irtifa - Talât * Atletizm birinciliklerinde A tınoru ve K. S. K, atletleri yedişer, Altay atletleri dört - birincilik kazanmıştır. Ba seneki atletizm müsabakalarında şayamı dikkat nokta — Altınordudaa lı;mlç birincilik kazan- ordu atletleri atla- ıulırdı. K. S.K. atletleri de koşularda muvaffakiyet göster- mişlerdir. x Cuma günü Karşıyakada de- nizcilik heyeti tarafından şarpi arışla: icra edildi. Yarışlara ğut 16.15 de başlandı. Münir Beyin Sölününü Emin ve Macit Beykı Zühtü Beyin Yencerini Zühtü ve Kemâl Beyler, Refik Beyin Acarım Fethi ve Refik Beyler, Arif Beyin Kaçarını Suphi ve Muzaffer Beyler idare ediyordu. Tahir Beyin Şarpisi, evvelki haftaki kaza yüzünden yarışlara iştirak edemiyordu. Hakem heyetinin — motörden verdiği ilk işaretle, dört şarpi | beyaz martiler gibi süzüldüler. Sert bir havada yıpıkı bu yarışta şarpiler daha birinci şamandıraya gelmeden Suphi Beyin idaresinde- ki kaçar, çarmıllarından ikisi ke- sildiği için sulara gömülmüştür. Şarpileri takip eden motör, dev- rilen şarpinin yanına gelerek ka- zazedeleri motöre almış ve mü- sabakalara diğer üç şarpi devam etmiştir. Nticede Refik Bey şarpisile | füç millik mesafeyi bir saat 3, 16 dakikada kat'ederek birinci geldi. Deniz yarışlarının İIzmirde u- | alâka çok geniştir. | yandırdığı Dünkü yarışlar esnasımda halk, Karşıyaka sahilinden bu mühim | yarışları büyük bir ehemmiyetle soyretmiştir. * Rusyaya devet edilen (Halk- Hüseyin | Bıyındön.K.SK.dın' klerındı — Güzel Dereceler Yapıldı evleri sporcularığnın iki hafta som ra seyahate çıkacakları - Izmir mıntakasına bildirilmiştir. Bu mü- MemleketteSporF aalıyetı ldman Yurdu İzmit Kümesi Birincisi Oldu İzmit (Hususi) — Kocaeli mın- takası şampiyonluğu için İzmit ve Adapazarında iki küme hâ- linde devam eden lik maçları neticesinde; İzmit — Idmanyurdu yaptığı maçlarda bir beraberlik ve diğerlerini galibiyetle bitirerek İzmit kümesi birincisi olmuştur. İzmit Idmanyurdunun bazı ©- yuncularına “nizami değildir,, di- ye rakipleri tarafından itiraz edi- mişse de, futbol federasyonundan gelen müfettiş Halim Kemal Bey ve merkezi umuümiden — gelen müfettiş. Mahmut — beyler bu oyuncuların — nizami — olduklarını ve İHisanslarını görmüşler bunun | Üzerine futbol heyeti de kararımı vermiştir. Şimdi bir hafta sonra şampiyonluk için — Izmit Idmam yurdile Adapazarı kümesi birin- | cisi final maçlarını İzmitte yapa- caklardı.. s. Denizli Sporcuları Denizli 11 (A.A.) — Denizli lalkevi — bisikletli - kafilesi dün uzılbusar ve Acıpayamda alâka e& karşılandılar. Program muci- ince Acıpayamda geceyi geçiren afile bugün yola çıkmışlardır. İğleden evyel Satırlar nahiyesine asıl olmuşlar ve Tefenniye ha- eket etmişlerdir. Muhafız Gücü Diyadin 11 (A.A.) — Muhafız Gücü bisitletçileri dün akşam yt 17 de Karaköseden buraya yelmişlerdir. sabakalara iştirak için İzmirden futbolcu olarak Altınordulu Sait ve Göztepeli Fuat Beyler davat «dilmişlerdir. Türkiye yüzme şam- 1 iyonlarından î.dî.“lî h Ğ Boy Rusyada ya; yüzme ya- Sağlanun işücak. adüceklir. Gerek futbolcuların ve gerek- antreneman- hakem olarak bu müsabakalara iştirak edecektir. Ankara Şildinin Final Maçı Niçin Tehir Edilmiş ? Ankara, (Hususi) — Bu hafta Gençler Birliği - Çankaya arasında ::pılıcık olan şilt final ma ür edildi. Fakat müsal tehirinden haberi olıııyınlu bu maçı seyredebilmek için sahaya erkenden gelmişler ve tribünleri doldurmuşlardı. Bu final müsaba- kasının bir hafta sonraya tehir edildiğini anlayınca orada bulunan futbol bheyeti azasinda : Rüştü Beye sebebi tehirini 80:- dum, anlattı: — Efendim, G. B A. G. maçında A. G nün G. B. nden iki oyuncuya vaki olan itirazları henlz tetkik edilmediği ve vazi- yet şüpheli bir halde görüldüğün- den Çankaya ile final maçını hangi takımın yapacağı anlaşık mak üzere bir hafta tehirine ve ba itirazların tetkikine karar verdik. Bundan dolayıl.. — Hangi oyunculara edilmiş ve niçin?.. — Kalecileri Cihat, sol açık- lari Niyazi, Bunlar Türkiye İdman Cemiyetleri nizamnamesi maddei mahsusuna göre 18 yaşmı ikmal etmeden takımda oynatılmış. G. B. ne 10 temmuz 934 akşamma kadar bu oyuncuların nüfus cüz- danlarım — mıntakaya gönderme- lerini aksi halde Çankaya final maçını Â. G. ile yapacağını res- men yazdık. itiraz » Rüştü Beyden ayrıldıktan son- ra kanaatlarımı — toplayarak ga neticeye vardım: Gajiba — Ankaragücü — yeçen yıllarda sahada aldığı şilit ve lik şampiyolularını masa — basında kaybedişinin öcünü alıyorl.