12 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

12 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Resimli Hikâye Aferin Feride, bebeğinin ça- maşırlarını tam gününde yıkamış> v wdK W çamaşi;'lar Kurutuldu b GA Ç e oe A — DD UAİ Fakat birdenbire müthiş bir rüzgâr da'gası geldi, ipi kopardı, çamaşırları — uçurdu. Feridun, eyvah.. hepsi de küle düştüler, diye bağırdı. Zavallı Feride, çamaşırların gölde yüzdüğünü görünce ağlamaya başladı. Eyvah, bebeğim Fakat bebeği çamaşırsız topladılar. Sahile getirdiler. Feridun, bu senin, diğin yemek mükâfatıdır. dedi. çamaşırsız kaldı.. Ş kalmadı. Gölde yüzen iki kuğu, çamaşırları .a r Geçen Bilmecemizi imdi ben ne yapayım?. hergüa kuğulara ver- Doğru Halledenler Okuyucularımızdan Bir Rica... 28 Haziran tarihli nüshamızda çıkan gübik bilmeceyi iyi boyıya- rak üç balıkla sporcuyu meydana çıkaranlardan hediye alacakların isimlerini aşağıya yazıyoruz. Hediye alacak kazilerimizin Pazartesi, Perşembe günleri öğle- den sonra bizzat idarehanemize gelerek hediyelerini almaları lâ- zaımdır. Başka zaman yapılacak müracaatlar, maalesef is'af edile- miyecektir. Küçük karilerimizin, bu noktayı, bilhassa nazarıdikkate almalarına rica ederiz. Yalnız taşra karilerimizin he- diyeleri posta ile adreslerine gönderilir. Birinci İkramiye Bir mektep çantası kazanan talili okuyucumuz! Vefn erkek lizesi 1/E talebesinden 219 Mostalfa Ali Efendi. Biror kutu oyuncak alacakları Burgaz adası Gezinti sokuk No. 12 de Saliha Sevim, Üdemiş müstantiki Habip Bey biraderi Galip Ayhan, le- tanbul Nışantaşı Akşam kız san'at mek- tebi 1200 No. he Şükriye Ayhan, Lale burgaz eşrafından İzzet Bey torunu Erol Bey ve Hanımlar. İzmir Karşıyaka kkuyu caddesi 85 No. da Necdet Cevdet, İstanbul Ü- küdar Dizdariye Şatırsokak No, 18 te Bedia, Çanakkula Bebeklievler sırasın- da No, 15 te Müzeyyen, İstanbul 10 uncu mektep 4 üncü sınıftan Peran, Edirne vilâ sinde muamele Bürüy Ban, Anzkara Çoacuksarayı caddesinde Ziraat bankası sandık muavini Hakkı Bey oğlu Ferit, Edirne erkek lisesinde 50 Cemal, İstanbul Şehremini Eteğli mahallesi Masura sokak No, 14 de Ne- biye, İstanbul Oalata Lülelihendek Bs0- kak No. 81 de Muiz Balli Bey ve Hanımlar. Birer koluonya alacakları İstanbul Nurosmaniyde Guzisinan- paşa sokak No. 12 de Feyyaz. Çengel- köy talimhanede No. 8 de Macide Ha- Kt, Hasköyde Keçecipiri mahallesinde kaptan Celâl Beyin hanesinde Orhan Atilâ, Fatih Altay mahallesi Müezzin sokak No, 11 de Ahmet Cemal, İstan- bul kız örtarnektebi talebesinden 219 Mediha Ilanim ve Beyler. Birer büyük suluboya ala- cakları İzmir Nâbi sokağında — No. 2 de Fethiye, Kadıe köy Misakımilli sokak No, 74 te Meheure, Maçka Naimanlı apartı. manında — Hilmi Avni, Sıvas in- hisarlar muame- lât şubesi Âmiri Nasrullalı Bey oğlu Vedat, İs- tanbul kiz. orta» Geçen bilmecemi- mektebi talebes — gin büyük hediyesi sinden $ Nihal — fatbol topunu ka- Hanım ye Beye — zanan Darüşgafaka- dan Cemil Bi. Birer mürekkepli kalem ala- cakları Ortuköy 39 unca İlkmektep talebe- sinden 66 Küniye, Kasımpaşa Yakup- ağa sokak No. Ste Ömer — Hamdi, Boşiktaş Y idız. Ertuğrul kışlası 8 Mu, A,& T B. 2 BL. te, Latanbul — An- kara caddesinde No. 119 da Üftade, Pangali - bamam çaddesi —No 15 te ler. ——— Polonyalı Bir Za- bitin Fedakârlığı Polonya ihtilâline dair yazılan tarihte, bir zabitin orduyu kur- tarmak için yaptığı büyük bir fedakârlğı kaydetmektedir. Bir gün bu zabit yanındaki fırka ile beraber bir nehrin ke- narına geldiler. Fakat askerlerin şehrin karşısına geçmesi, oradaki siperleri — hazırlamaları — lâzımdı. Zabit neferlerin sonuncusu geçin- ceye kadar nehrin kenarında bekledi, son nefer de geçtikten sonra, kendisi de suya atılmak üzere hazırlanıyordu ki, karşıdan bir Rus fırkasının bu taraflara doğru geldiğini gördü. Eğer ken- disi nehre atılır, karşı — tarafa geçerse, Ruslar muhakkak arka- sından gelecek, kendini de, as- kerleri de mahvedeceklerdi. Ye- rinden oynamadı, durdu, Rusların gelmesini bekledi. Ruslar yaklaşınca zabiti yaka- ladılar, isticvap ettiler. Askerlerin bu nehri geçip geçemiyeceklerini sordular, Zabit: — Bilmiyorum, dedi. — Nehir derin midir? — Bilmiyorum. Ruslar, nehrin geçilip geçilmi- yeceğini anlamak için, zabite suya girmesini ve nehri geçmesini emrettiler. Zabit bir an düşündü. Rusları nehrin geçilemiyeceğine inandırmak lâzımdı. Aksi takdirde Rus ordusu karşı sahile geçecek Polonyalıları — mahvedeceklerdi. Polonyalıların — uzaklaşması - için vakit kazanmak Jlâzımdı. Zabit suya girdi, güya basmıya çalışır gibi yaptı ve suyun içersine battı, suyun Üzerinde kalan — omuzları da yavaş yavaş suya battı, niha- yet gözden kayboldu. Suyu yürü- yerek geçmesi mümkün iken, bunu yapmadı, suyun içine battı ve boğuldu. Ruslar, nehrin derin olduğuna geçilmiyeceğine inandılar. Haki- kati keşfettikleri zaman artık geç kalmışlardı. Polonya ordusu artık yetişilemiyecek kadar - uzaklaş- mışti. Taci, İstanbul Vefa erkek lisesi 573 Halük Sikki Efendi ve Hanımlar, Birer Muhtira - defteri - ala- cakları Lstanbul koz Jlisesinde 83 Semiha, Devrek İsmetpaşa mahallesinde Mus- tafapaşa sokak Ahmet Efendi oğlu Salnhattin, Eskişehir mahkemei temyiz biringi hukukta M. Naim Bey oğlu Şinasi, İstanbul Nışantaş kız ortamek- tep 818 Semahat, Konya posta ve telgraf makinisti Hüseyin Bey vasıta- giyle Celâlettin, Salihli Namıkkemal İkmektep 4 Üncü sınıftan 61 Mustafa İstanbul san'at mektebi Si Hediye Avoi, Kütahya Küçük çarşı tahsil şubesi aralığında No. 10 da M. Ziya, İstabul Kadırga 8 üncü İlkmektep 5inci sınıftan 235 Mehmet Yılmaz Bey ve Hanımlar. Birer lâstik top alacaklar: Latanbul muhtelit Bejecian mektep 4 üncü sımıftan Horvai Şahbazyan, İs- tanbul Gelenbevi Ortamektep 461 Fuat Tayyar, İstanbul Kadıköy onuncu İlke mektep 312 Mehmet, İstanbul Samatya enddesi No. 13te Muzalifer, İstanbul Davutpaşa Ortamektep 308 Erciüment Celâl Beyler. (Arkam var) l Bu Haft boş bırakılmış bir çiftlik resmi l görüyorsunuz. Yalnız çiftliğin boş avlısında —öteye beriye serseri gibi koşuşan bir tavukla ördek var. Bunlardan başka kimse mey- Arkadaşınızı Nasıl Aldatabilirsiniz ? nüz gibi Ki K kibrit çöpü koyunuz. Arkadaşı- nıza sorunuz: Üstte duran kibrite dokunma- dan bunu, alttaki kibritin ta ucuna kadar götürebilir misiniz? masanın — Üzerine Kibrite nihayete görünür. götüremiyeceklerini söylerler. İşin hilesi buradadır. Aşağr daki resimde görüldüğü üzere şahadet parmağınızı elinde kibri- tin ucuna koyunuz, yavaş yavaş alttaki kibriti sarsarak parmağı- nızıyörütünüz. Bu sarsıntı Üstteki kibritide uca kadar götürür. Arkadaşınızda bu basit oyuna şaşırıp kalır. dokunmadan bunu İfı size çok hoş bir eğlence : Baba kaplım- bağa bir resim çizdi. Yanmındaki ikiz kurbağalar bunu — hayretle seyrediyorlar. Bu çizdiği — resmin ne olduğunu merak — ediyor musunuz? Öyle ise elinize kale- mi alınız. (1) numaradan baş- hyarak — seksen numaraya kadar adet sırasile çi- ziniz Bitirdiğiniz za- man — Kaplum- bağanın - çizdiği resmin ne oldu- ğunu anlıyacak- sınız. aki Bilmecemiz | Bu, Ne Res YO danda görünmüyor. Fakat çiftlik göründüğü gibi boş değildir. İçe- | risinde çiftçi, bir at, bir de horoz var. Bunları bulabilir misiniz? Bu bilmeceyi — doğru — halledenlere muhtelif hediyeler verilecektir: Karikatür Yığınur_hı Gün İçin Biriktirmiştim ! Anne — Oğlum, kumbaran bom boş... içindekileri ne yaptın? | Çocuk — Anne, ben bu para- ları yağmurlu gün için biriktir- miyormiydim? Dün yağmur yağdı. Alinin Cevabı Köyün imamı, küçük mektebe giderken gördü. — Oo.. Ali senin mektebe gittiğie —çok memnun oldum. Bugün mektepte ne öğreneceki bakayım? a Ali ciddiyetle cevap verdi: Kır gezintisine ne günü gide- ceğimizi öğreneceğim. a —00 — — amaaam midir ?