12 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

12 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Üniversiteden İstifalar Ve Halk Üniversitede istifalar yine biri- birini takip etmiyo başladı. Ya- pılan islâhattean Beklenen mey- vaları dürmeyi beklerken bu aynlışlar, doğrusu hoş olmuyar. Son ayrılış hâdiselerinin halk arasında bıraktığı intiba işte bu merkezdedir. Ve bugünkü anke- timizde aşağıdaki satırlarla ilade olunmaktadır: İtfan B. ( Hırkaişerif 84 ) — Büyük bir inkılâp yaptık. Bu inlılâbı yaşa- tacak bir Üniversiteye de ihtiyacımız yardı. Bunu da kurduk. Fakat bu yüksek İlim yuvasında birtürlü istikrar temin edemedik. İnkılâp üniversite- sinin ilk Maarif Vekili Reşit Galip Bey çekildi. Sonra Hikmet Bey geldi. Bu arada birçok profesörler kürsüle- rinden uzaklaştılar. Kısmen - tekrar geldiler. Şimdi Hikmet Bey de istifa etti. Rektör çekildi. Bazı fakülte şeflerinin de istifa edecekleri şayiaları var, Doçentler maaşlarımız az dediler, Asistanlar da — bunların şikâyetini takip ettiler. Yüksek Tedrisat Müdiri- vmuümisi değişecekmiş. Bunun JİH gaha birçok rivayetler var. eni Rektör Cemil len bu ilim yuva- sında bir sükün ve istikrar temin etmesini bekliyoruz. * Cemil Bey (Edirnkapı Sultanhama- ma 81) — Manrif siyasetimizde ve bilbassa yeni Üniversitede tam bir işma sükün ve kstikrarı yok. Fik ika bir kaba yeni konan mayi duruluncıya kadar hayli meddücezir yapar. Dalgalanır, bazan kenarından taşar. Biz de köhne Darülfünun ye- rine yeni bir irfan yuvası kurduk. Köhne binanın yıl lan doğan bir sarsıntı tabiatile birar devam edecek. Fakat bu sarsıntı çok sürdü. Artık bu irfan fasılasına bir. nihayet verelim. Biz yeni rektör Cemil Bey zamanında ön(nrıîledı bir. balarısı faaliyeti bekliyoruz. Bu kovan dü- zelsin. Profesörleririmiz ve talebe- lerimiz — burada — irfan petekleri yapsınlar. — Cünkü — formalitelerle geçirilecek vaktimiz yoktur. Garbin İrfan kervamı çok ilerledi. Bizde onlara yetişmek mecburiyetindeyiz. 24 Saatin Hüâdiseleri Kasımpaşada Rafet İsminde çocuk sokaktan geçmekte olan Mahmut isminde lıî seyyar Blaledir ae Ba v başivdan yaralamıştır. 4 Kasımpaşada — Muharrem laminde — bir çocuğun bindiği beyir, Mehmet isminde bir sakaya garparak yaralamıştır. * Şoför Tevfiğin idaresindeki 2261 numaralı otomobil Harbiyede Kemal isminde bir çocuğa çar- parak yaralamıştır. * Kalyoncuda Lazari isminde biri alacak yüzünden — Huriya Hanımn isminde bir kadıni ölümle tehdit ettiğinden yakalanmıştır. * Galatada hittin Efendi- Din simitçi — fırınından yangın çıkmış - ise de sirayetine meydan verilmeden söndürülmüştür. SON POSTA DAHİLİ HABERLER . Tahsil Müdürleri Sıkı Bir Kontrola__Tabi Tptulacaklar Bzbü Meliyer teşkllütme “göre yelker mahmebedi- ler mes'ul vaziyette idiler. Yeni teşkilâtı, tahsil müdürlerini de mes'ul muhasebeci sırasına koymuştur. Yeni neşredilen Divamı muha- sebat kanunu, dîğer muhasebeciler gibi, tahsil şube aşmemurlarım da mâli mes'uliyet altma almıştır. Yeni kanun bunların besaplarına nası! bakılacağını ve nasıl muhakeme ve ne şekilde mahküm edileceklerini de tesbit etmiştir. memurlar istifa, infisal ve yahut takalüt ballerinde, usulen seleflerinden aldıkları devr ile kendi zamanına müdürlerini ve Istanbul Maliye Bu gibi ait hesapları baleflerine devredeceklerdir. Devretmek- sizin ayrılanlara devir yapılıncıya kadar açık veya takalit maaşı verilmiyeceği gibi kendilerine başka memuriyetler de verilmiyecektir. Başka yere nakle- dilen memurlar da haleflerine devir yapmaksızın yeni vazifelerine başlayamıyacak ve maaş alamıya- caklardır. Tahsil müdürleri şubelerinin işlerinden de mes'ul oldukları için dünden itibaren İstanbul, Be- yoğlu ve Üsküdar tahsil müdürleri bütün şubeleri teftiş ederek variyetlerini yeni kanuna göre uydur- mıya başlamışlardır. İki Cinayet Oldu |Karşı Bir Arabacı, Karısını Yedi Yerinden Bıçakladı Dün sabah şehrimizde iki ci- nayet olmuş, bir adam kendisini terkedip kaçan karısını, bir kab- zımal da rekabet yüzünden başka bir. kabzımalı vurmuşlardır. Bu cinayetler şöyle geçmiştir: Beyantta — Bakırcilarda Ya- kup camiü karşısında 6 numaralı evde —oturan 40 yaşlarından Arapgirli Mehmet İbrahim ismin- de bir arabacı karısı Arap Zeki- ye Hanımı kıskanmakta ve bu yüzdan sık sık kavga etmekte imiş esasen kocasından memnun olmıyan Zekiye Hanım 20 gün evvel kocası evde yoökken ken- disine ait — eşyaları toplbıyarak Haydarda oturan Süleyman is- minde birinin yanma kaçmıştır. Mehmet İbrahim günlerce karısını aramış ve bulamamıştır. Nihayet dün Unkapanında Yeşiltulumba caddesinden — geçerken karısını görmüş, eve dönmesini teklif et- miş, ret cevabı alınca yakasına yapışarak Zorla götürmek iste- miştir. Zekiye - Hanım bunun üzerine feryat etmiye başlamıştır. Mehmet İbrahim sustalı bıçağını çekerek Zekiye Hanıma sapla- mıya başlamıştır. Göbeğinden, boğazından, kolundan 7 tane derin yara alan Zekiye Hanım kan içinde yere yuvarlanmış, Mebmet İbrahim de bundan sonra kaçınak İstemiş ise de polisler tarafından yakalanmıştır. Derhal Haseki hastanesine — kaldırılan Zekiye Hamıma ameliyat yapı- mış ise de hayatı tehlikededir. Diğer cinayet ise Tütüngüm- ıüğüns: su iskelesinde olmuştur. Kabzımallık yapan Siirtli Hüseyin oğlu Halil ile Sirtli Hacı Ahmet oğlu Muhiddin, hemşeri olmalarına rağmen rekabet yözünden araları açıktır. Nihayet dün bir karpuz alış verişi yüzünden kavgaya tutuşmuşlardır. Kavga büyümüş ve Halil sustalı çakı ile Muhid- l Son Posta'nın Resimli Hikâgyesi: Gelmiş Bir Telefon Memuru Mah- kemede Tevkif Edil!di Küçükpazarda oturan telefon memurlarından Eşref Bey vazife halinde polise hakaret ettiği iddi- asile dün Sultanahmet ikinci sulh ceza mahkemesine gönderilmişti. Hâkim, Eşref Beyi tevkif etti. Muhakemesine mevkufen bakı- lacaktır. * Sürtlü Mendup isminde birisi de Vehram Efendinin bir çift bez ayakkabısımı çaldığı için 25 gün ve Salâhaddin Beyin cebinden para çalarken cürmümeşhut ha- linde yakalanan Tahir isminde birisi de bir ay on gün hapse mahküm edilmişlerdir. Piyasa Vaziyeti Tiftik: Bu hafta zarfında Ankara, Bolvadin, Eskişehir mal- larından olmak - üzere Sovyet ticaret mümessili tarafmdan | balya kadar kırk bir kuruştan alınmıştır. Diğer Avrupa ve Ame- rika alıcıları tarafından bir talep olmamıştır. Yapağı: —Anadolu malları: Yerli fabrikalar kilosu 34 kuruş- tan bir miktar mübayaa etmiş- lerse de Trakya mallarına daha fazla rağbet edildiğinden Anadolu mallarının satışı durmuştur. Diğer taraftan Ruslar Ankara malların- dan 33 kuruştan 300 balya kadar mübayaa fetmişlardir. — A;yan: Akşehir malı 550 kuruştan dört yüz kilo kadar mükerrerciler (tarafından — satın alınmıştır. İnhisar idaresi müba- yaata başlamamıştır. dini sol memesi altından boğa- zından tehlikeli surette yarala- mıştır. — Crrahpaşa — hastanesine kaldırılan Muhiddinin hayatından ümit kesilmiştir. Halil yakalana- rak Adliyeye verilmiştir. Sinemalarda |Bugünden İtibaren Tekrar Faaliyete Başlanıyor Sinemacılardan mürekkep bir heyet dün Dahiliye Vekili Şükrü Kaya Bey tarafından kabul edil- miştir. Sinemacıların Vekil Beyi zi- yaretinden sonra bugünkü per- şembe gününden itibaren sine- maların açılması tekarrür etmiştir. Aldığımız malümata göre mese- Tenin hal şekli şöyledir: Sinemacılar 1 hazirandan 16 kazirana kadar vermekten İstin- hâf ettikleri Darülâceze resmini verecekler, 16 hazirandan - itiba- ren 24 gün müddetle sinemalar kapalı bulunduğu — noktasından sinemacıların Belediye aleyhine açtıkları zarar ziyan davasından da feragat edeceklerdir. Bugünden itibaren işliyecek Darülâceze resmini verip verme- mek meselesini, Dahiliye, İktısat Vekâletlerile belediye ve sine- macılar mümessillerinden mürek- kep bir komisyon tetkik ve halledecektir. Bu komisyonun ka- rarı kat'i olacak, belediye resmile Darülâceze resminden mürekkep bir resmin haddini de tayin ede- cektir. 210 Talebeden 53 ü Diploma Aldı Hukuk Faktiltesi haziran dev- resi- imtihanları — bitmiştir. Bu devrede fakülteden 41 erkek 12 H. mezun olmuştur. İmtihana 210 kişi gırlıı:d._ Recai Bey Gitti Sanayi umum müdürü Recai Bey dün Ankaraya gitmiştir. Para Wi Kaçırıyormuş ? Bir İtalyan vapurile İskende- riyeye gitmek isteyen Ali Hulki isminde bir gencin üzerinde Türk parası ve hazine tahvilleri bulun- duğu için dün müddeiumumiliğe gönderilmiştir. Büyük Gaziye Gençliğin Tazi İsparta, 11 — Şehrimizde bulunan Antalya muallimleri saat 10 da Gazi heykeli önünde pılan fevkalâde — tezahüratla şefi derin bir hürmet ve mir hkla andılar, İstiklâl marşı - ile hyan bu merasim pek canlı Ş lak oldu. Gençliğin içten gelen güularını izhar eden nutuklar & Saat 12,30 da Orduevinde Ti€ Odam tarafından misafirler 65 kişilik bir ziyafet verildi. Çanakkalede Çanakkale, 11 — Evvelki raya gelen İnebolu Halkevine 26 genç, Hamidiye ve Dardi tabyalarını — ve Truva — harab mıntaki gıdilu. Arıburnu (onkbayırında Büyük Gazinin di bücumunu kırdığı yerlerde Ulu bir kerre daha iman edildi. Düa Seddilbahir — cephesini de ger! sonra akşam üzeri Dahiliye Y" Beyefendi ile İstanbula avdet et İnebolu gençlerinin bu şuurlu batları Dahil ye Vekili Bey tarafil bilhassa takdir edilmiştir. Üniversitede SO Vaziyet Sabık Üniversite rektörü Ömer Bey cumartesi gününe rektörlük vekâletini işgal edece! rektör Cemil Bey cumartesi gelecektir. Neş'et Ömer Bey dün ke görüşen gazetecilere: *“— Söyliyecek hiçbirşeyim demiştir. Dekanlar arasında yapılacak Yişiklik — içla Üniversiteye vesmi bir tebligat yapılmamıştır. Hukuk fakültesi dakam Tahirf lstifa edeceği haberini me teki ne de teyit etmemiştir. Talebe Birliğinin Gezli Milit Türk talebe Birliğinin sene tertip ettiği yıllık gezinti sene de önümüzdeki — pazar yapılacaktır. O gün vant 9,24 te hürekol? cek olan geözinti vepuru Üskü Bqlktır uğrıyacak, — öğle yef Beykozda yenildikten s#onra B adaya gidilecektir. Bu meyanda kozda birçok müsabakalar, eğl. yapılacak, marşlar söylenecektir. Ticaret Odasın! Münakaşalı Bir Celse Ticaret Odası Meclisi dün toplantısını — yapmıştır. — Topli esnaf mürakabe bürosunun müdürlüğünün lâğvından sovra | cağı şekil etrafında görüşüln Müdürlüğün lâğvından sonra bürt vilâyete raptı İcap ettiği hal vilâyet makamından gönderilen kere bazı münakaşalara cebep muştur. Neticede, esnaf mür! teşkilâtının Odaya raptı için rudan doğruya Vekâlete milri olunmasına karar veriliniştir. Daha sonra Oda sicillerine tırılmamı İcap eden fotoğraf mef gürültülü münakaşalar arasında “ rülmüş, neticede bir komisyonu' içi tetkik etmek GÖzere derhal kete geçmesi takarrür etmiştir. , Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki dolaşıp tetkik ettim.. « ÜUzun uzün her tarafı tim, tereyim | » Birçok fatoğraflar çeke İştersen bak sana göz- hayatınız.. & İşte sokaklarınız ve mahalleleriniz, İşte içtimal viala 1 . İşte gşaheser aslırımız, işte güzel manzaralı yerle-